کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

خداحافظ قلب قرمز توهم زا

  • کد خبر: ۸۶۳۷
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۴
خداحافظ قلب قرمز توهم زا
پس از حذف امکان مشاهده تعداد لایک پست‌ها چه چیزی در انتظار اینستاگرام و کاربران آن است؟
علیرضا وفایی نیا - اردیبهشت امسال مدیران اینستاگرام از حذف نمایش تعداد لایک پست‌ها برای بازدیدکننده‌ها خبر دادند و در اولین مرحله، این سیاست در کانادا به اجرا درآمد. مدتی بعد تعداد لایک‌های این شبکه اجتماعی از دید کاربران در کشور‌های ایرلند، ایتالیا، ژاپن، برزیل، استرالیا و نیوزیلند هم پنهان شد. در ادامه این سیاست به گفته آدام موزری، مدیرعامل اینستاگرام، از هفته آینده کاربران آمریکایی نیز دیگر نمی‌توانند تعداد لایک پست‌ها را در این شبکه اجتماعی ببینند.
مدیران اینستاگرام علت این اقدام را کاهش فشار‌های اجتماعی حضور در این شبکه اجتماعی برای کاربران بیان کرده و گفته اند حتی اگر این تصمیم به میزان سود تجارتشان هم آسیب بزند، با هدف کمک به سلامتی مردم، این سیاست را ادامه خواهند داد.
با این حساب احتمالا به زودی شاهد خواهیم بود که در کشور ما هم تعداد لایک پست‌های اینستاگرامی از دید کاربران پنهان شود، اما سوال اینجاست که این اتفاق چه تاثیری بر کاربران اینستاگرام خواهد گذاشت؟

اینستاگرام در ایران
اگرچه اینستاگرام کمی با تاخیر وارد ایران شد، این شبکه اجتماعی به سرعت توانست جای خود را در زندگی کاربران ایرانی باز کند و به تبعیت از الگو‌های خارجی، شاهد فعالیت نسل جدیدی از سلبریتی‌ها در این فضا و در حوزه‌های مختلفی مانند جهان گردی، غذا، مد، ورزش و... هستیم. از نظر تعداد افراد فعال در اینستاگرام، ایران با داشتن حدود ۲۴ میلیون کاربر، هشتمین کشور پرکاربر دنیاست. این آمار نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشورمان در اینستاگرام فعال هستند و بخش زیادی از این جمعیت را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.
به همین دلیل سیاست تازه اینستاگرام درمورد پنهان کردن لایک ها، می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های حضور جوانان در این شبکه اجتماعی داشته باشد.

مسکنی برای تب لایک
زمانی که اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرد، قرار بود تبدیل به شبکه‌ای اجتماعی برای ارتباط با آشنایان و دوستان و به اشتراک گذاشتن عکس با آن‌ها شود، اما به نظر می‌رسد که این نرم افزار به مرور از این هدف اولیه فاصله گرفته و الان بیشتر تبدیل به سکوی نمایشی شده است که افراد در آن سعی می‌کنند هرچه بیشتر مورد پسند دیگران قرار بگیرند و لایک جمع کنند. نیاز روزافزون به زیباتر و خاص‌تر بودن در این شبکه اجتماعی برای گرفتن لایک بیشتر، به آسیبی اجتماعی دربین بخشی از کاربران آن تبدیل شده و مشکلات مختلفی را برای آن‌ها به وجود آورده است. درواقع لایک جمع کردن در اینستاگرام برای خیلی از افراد به مسابقه‌ای تبدیل شده است که برای موفق شدن در آن به کار‌های مختلفی تن می‌دهند؛ مثلا بعضی کاربران به آتلیه‌های عکاسی رفته، با صرف هزینه‌های هنگفت، برای پست‌های اینستاگرامی خود عکس تهیه می‌کنند. همچنین با بالا گرفتن تب حضور در اینستاگرام، این روز‌ها افراد بیشتری به انجام عمل‌های مختلف زیبایی تمایل پیدا کرده اند تا در عکس‌هایی که در این شبکه اجتماعی می‌گذارند، احساس زیبا بودن داشته باشند و لایک بیشتری جمع کنند. البته این مشکلات تنها به کشور ما منحصر نیست و تب لایک جمع کردن در اینستاگرام، در تمام دنیا کمابیش وجود دارد. حالا به نظر می‌رسد که مدیران این شبکه اجتماعی پس از بررسی این مسئله، تصمیم گرفته اند برای مقابله با آن، دیگر تعداد لایک‌ها را به نمایش عمومی درنیاورند.

کسادی کار لایک جمع کن‌ها
به جز کاربران معمولی اینستاگرام، در چندسال گذشته شاهد ظهور افرادی در این شبکه اجتماعی بوده ایم که برای جمع کردن لایک به جراحی زیبایی و عکس‌های آتلیه‌ای قانع نیستند و برای جلب نظر بقیه و لایک جمع کردن، دست به هر کار عجیب وغریبی می‌زنند؛ از به اشتراک گذاری لحظه‌های خصوصی زندگی و تصاویر مبتذل گرفته تا توهین به دیگران و حتی انجام کار‌های خطرناک.
درواقع آن‌ها می‌خواهند به هر قیمتی دیده شوند و در هر پست اینستاگرامی خود، چندصدهزار لایک از کاربران بگیرند. هدف این کار هم چیزی جز درآمدزایی نیست؛ چون این افراد به پشتوانه چندصدهزار دنبال کننده خود، درآمد‌های کلان تبلیغاتی به دست می‌آورند و به ازای هر پست تبلیغی که برای یک برند یا کسب وکار در حساب اینستاگرامشان قرار می‌دهند، مبالغ هنگفتی کسب می‌کنند. به نظر می‌رسد یکی از نتایج مثبت سیاست تازه اینستاگرام درباره پنهان کردن لایک ها، کساد شدن کسب وکار این شیوه کاربران عجیب وغریب اینستاگرامی باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->