وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد
سرخط خبرها

مبارزه با فساد، حزب و جناح نمی‌شناسد

  • کد خبر: ۸۷۳۸
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲
مبارزه با فساد، حزب و جناح نمی‌شناسد
رئیس جمهور: حالا که فساد‌های میلیون و میلیارد تومانی را رسیدگی می‌کنند، فساد میلیارددلاری را هم برای مردم توضیح دهند
رئیس جمهور در ادامه سفر‌های استانی کاروان تدبیر و امید به استان‌های کشور، دیروز به یزد سفر کرد. حجت الاسلام حسن روحانی در در بدو ورود به این شهر، در اجتماع پرشور مردم یزد در حسینیه امیر چخماق حاضر شد.
وی در سخنان خود، با تأکید بر اینکه همه باید با شفافیت و عزمی راسخ با فساد در جامعه مبارزه کنیم اظهار کرد: دست هر کس که در این کشور به فساد آلوده باشد باید با او برخورد شود. مبارزه با فساد، جناح و حزب نمی‌شناسد. همه مردم و جناح‌ها خواستار مبارزه با فساد به صورت شفاف هستند. وی ادامه داد: از قوه قضائیه که با فساد‌های میلیونی و میلیاردتومانی برخورد می‌کند می‌خواهم که مبارزه با فساد میلیارددلاری را هم برای مردم توضیح دهد. روحانی گفت: اینکه هنوز بعد از گذشت چند سال برای ما روشن نیست آقایی که ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پول مردم را خورد و او را دستگیر کردند و حتی حکم اعدام هم برایش صادر شد و اکنون در زندان است، الان این پول کجاست و چه کسانی مسئول هستند و چرا درباره آن‌هایی که در این زمینه نقش داشته اند برای مردم توضیح داده نمی‌شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: از همه مسئولان می‌خواهم که جریان ۲‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را برای مردم شفاف کنند، زیرا این پول پول نفت، بیت المال و خزانه بوده است.
روحانی بیان کرد: همچنین از همه مسئولان و نهاد‌ها می‌خواهم درباره ۲ میلیارد دلار پولی که به حلقوم آمریکا ریخته شد و دولت قبل ۱۰‌ماه فرصت داشت آن پول را از حلقوم آمریکا درآورد، اما دست روی دست گذاشت به مردم توضیح دهند. چند سال پیش شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که باید به سرعت به این پرونده رسیدگی شود، اما تا امروز رسیدگی نشده است؛ لذا می‌خواهم پرونده ۲ میلیارد دلاری برای مردم روشن شود تا مردم خوشحال شوند و بدانند که عزمی که برای مبارزه با فساد وجود دارد راسخ است.
رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین باید ۹۴۷ میلیون دلار و آن‌هایی که در این زمینه مسئول بودند که یک نهادی است که آن را گرفته و پس نداده است به مردم توضیح داده شود. باید حسابرسی شود و این مبلغ پس گرفته شود.
وی تصریح کرد: مبارزه با فساد دانه درشت‌ها کجاست و چرا به این فساد‌ها و پول‌ها رسیدگی نمی‌شود؟ اینکه چند نفر را به دادگاه بکشانند و تبلیغ مبارزه با فساد شود، بدانید که سر مردم کلاه نمی‌رود. مردم باید بدانند پولی که از بیت المال پرداخت شده چگونه خرج شده و کجا رفته است و چه کسانی مسئول هستند. در این زمینه، قضات و دادستان‌های شریف نباید از پیگیری این پرونده‌ها بترسند، و سرنوشت این پول‌ها را برای مردم روشن کنند. در غیر این صورت، به مناسبت‌های مختلف و مورد به مورد، این ارقام را به مردم توضیح خواهم داد.

کشف یک میدان نفتی بزرگ
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، از کشف یک میدان بزرگ نفتی به عنوان یک خبر خوش برای مردم اطلاع داد و گفت: شرکت ملی نفت ایران و بخش اکتشاف شرکت نفت در ادامه تلاش‌های خود، به ویژه از سال ۹۵، تا هفته گذشته توانستند یک میدان جدید نفتی بزرگ کشف کنند و این یک هدیه کوچکی از دولت و وزارت نفت به ملت ایران است.
رئیس جمهور افزود: ذخیره این میدان نفتی به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت است. این میدان بزرگ نفتی از بستان تا امیدیه به طول ۲۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۸۰‌متر عمق دارد. در ایامی که دشمنان فروش نفت کشورمان را تحریم کردند و ملت ایران را تحت فشار گذاشتند، کارگران و مهندسان کشور توانستند این میدان بزرگ نفتی را کشف کنند. روحانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: یک عده از افرادی که کمی بداخلاق هستند در طول ماه‌های گذشته در برخی از روزنامه‌ها چنین نوشته اند که این دولت در سال ۹۷ و با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۱۸‌میلیارد دلار را به باد داده است. در این راستا به رئیس بانک مرکزی دستور دادم تمام پول‌هایی را که در سال گذشته در ۶ ماه اول پرداخت کرده است فهرست و اعلام کند. در این زمینه به تازگی نامه آن را به من داده است و از ایشان خواستم که این نامه را منتشر کند.
رئیس جمهور گفت: یک عده آدمی که نه اخلاق و نه ایمان دارند و نه با منافع ملی آشنا هستند چنین می‌گویند که پارسال ۱۸ میلیارد دلار گم شده است؛ لذا بانک مرکزی امروز آمار مربوط به این موضوع را منتشر کرد. اساس گزارش بانک مرکزی از این رقم، ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا‌های اساسی و درمانی و پزشکی وارد شده و تمام فهرست آن کاملا مشخص است. ۱۲‌میلیارد دلار هم کالا‌های دیگری وارد شده است که فهرست همه آن‌ها مشخص است به جز یک میلیارد دلار که اختلاف حساب وجود دارد. در این زمینه، به تعزیرات اعلام شده است که بررسی‌های لازم را انجام دهد. مردم بدانند در این دولت یک ریال یا یک دلار گم نخواهد شد. آن در دوران دیگری بود که میلیارد‌ها دلار گم می‌شد و هنوز هم پیدا نشده است؛ بنابراین راه را اشتباه نروید.
هم زمان با سخنرانی روحانی، عده‌ای از شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آن‌ها گله مندی صنفی درج شده بود انتقاد‌هایی را به سیاست‌های اقتصادی دولت مطرح کردند. رئیس جمهور نیز در بخشی از سخنان خود در واکنش به معترضان گفت: اختلاف و فاصله خواست آمریکاست. نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود.
همچنین عصر روز گذشته با حضور رئیس جمهور کارخانه توربین‌سازی؛ سازنده کمپرسور‌های خطوط انتقال گاز در شرکت توربین‌های صنعتی غدیر یزد زیرمجموعه گروه شرکت‌های توربوکمپرسور نفت و کارخانه احیا مستقیم مگامدول چادرملو در مجتمع صنعتی چادرملو واقع در شهرستان اردکان یزد افتتاح شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->