سرخط خبرها

مناسب‌سازی معابر ورودی بوستان کوهسنگی

  • کد خبر: ۸۸۵۶
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
مناسب‌سازی معابر ورودی بوستان کوهسنگی
با اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال انجام می‌شود
نجمه موسوی‌زاده
خبرنگار شهرآرا محله
مدیر بوســـتان کـوهسنــــگی از اجرای عملیات مناسب‌سازی معابر ورودی بوستان کوهسنگی خبر داد.
حمیدرضا ذکاوتی اظهار کرد: بوستان کوهسنگی بوستانی بین‌المللی است که سالانه میزبان ۱۰ میلیون مسافر است و این موضوع وظیفه ما را سخت‌تر می‌کند، در همین راستا همواره به‌دنبال اجرای برنامه‌های متفاوت و اقداماتی به‌منظور استفاده و بهره‌مندی تمام شهروندان، زائران و مسافران از این بوستان بوده‌ایم. وی افزود: یکی از اقداماتی که در راستای رفاه حال شهروندان کم‌توان و ناتوان جسمی حرکتی در بوستان در حال اجراست مناسب‌سازی مسیری از بوستان حدفاصل چارسوق هنر تا گرادین با هدف تسهیل و تسریع تردد این افراد است.
مدیر بوستان کوهسنگی ادامه داد: بوستان کوهسنگی حالت سنگ‌فرشی دارد که همین موضوع تردد را برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند یا دچار اختلالات حرکتی هستند، سخت و محدود می‌کند. نگاه مدیریت شهری و معاونت خدمات شهری شهرداری مبنی بر استفاده توان‌یابان جامعه از اماکن عمومی پرمخاطب بود به همین منظور نیز عملیات مناسب‌سازی معابر ورودی بوستان کوهسنگی در دستورکار قرار گرفت. ذکاوتی با اشاره به اینکه اجرای طرح احداث و بهسازی رمپ‌ها و مناسب‌سازی مسیر ویژه معلولان در مبادی ورودی بوستان بزرگ کوهسنگی به طول ۳۳۰ متر و اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال است، بیان کرد: بوستان کوهسنگی از معدود بوستان‌هایی است که رمپ‌هایی را برای عبور و مرور معلولان تعبیه کرده، همچنین سرویس‌های بهداشتی این بوستان دارای رمپ ویلچررو و سرویس فرنگی است. وی یادآور شد: امسال حدود ۲۱ رمپ ویژه معلولان در مکان‌های مختلف بوستان مانند تالار الماس، وضوخانه، نمازخانه بانوان و آقایان و... برای دسترسی بهتر آن‌ها احداث کردیم تا به بهترین شکل بتوانند از فضا‌های پارک استفاده کنند.

جشنواره برگ‌ریزان پاییزی
ذکاوتی با اشاره به اینکه بوستان کوهسنگی یکی از پرمخاطب‌ترین بوستان‌های شهر است در ارتباط با برنامه‌های پاییزی بوستان بیان کرد: جشنواره گل‌های داوودی برای نخستین‌بار در بوستان کوهسنگی برگزار شد و چندین المان گل و حدود ۳۰ هزار بوته گل داوودی در رنگ‌های متفاوت جانمایی شد که تصویر زیبایی به بوستان بخشیده است، ضمن اینکه با توجه به ظرفیت بوستان امیدواریم در نوروز ۹۹ جشنواره گل‌های لاله را نیز در بوستان اجرایی کنیم.
مدیر بوستان کوهسنگی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پاییزی جمع‌آوری برگ‌های بوستان در سه مسیر برای پیاده‌روی شهروندان و استفاده از منظره زیبای پاییزی باعنوان «جشنواره برگ‌ریزان پاییزی» بوده که این سه مسیر شامل مسیر ملل ۲ هزار متر مربع، بولوار ساختمان اداری تا تپه سایت گل‌ها (خروجی بزرگ‌راه کلانتری ۵ هزار مترمربع) و مسیر فرهنگ‌سرای پایداری تا میدان چهار سوق ۸۵۰ مترمربع می‌شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره عکس پاییزی خبر داد و اظهار داشت: فراخوان این جشنواره به‌زودی اعلام خواهد شد که شهروندان می‌توانند تصاویر پاییزی خود را برای ما فرستاده تا به سه نفر برگزیده جوایز نفیسی اهدا شود.

میزبانی از پرندگان مهاجر
ذکاوتی با اشاره به اینکه فضای بوستان کوهسنگی به دلیل دارابودن دریاچه، کوه و درختان سر به فلک کشیده و... هر ساله میزبان پرندگان مهاجر یا میهمانانی ناخوانده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته حواصیل پرنده بسیار زیبایی که از گروه خود بازمانده و ضعیف شده بود، در بوستان کوهسنگی حضور داشت که با کمک دوستان محیط زیست در بوستان از این پرنده مراقبت کردیم و بعد از گذشت ۱۵ روز توانست نیروی خود را دوباره به دست آورد و مسیر خود را دنبال کند، اما در همین مدت کوتاه طرف‌داران محیط زیست زیادی برای دیدن این پرنده به بوستان می‌آمدند.
مدیر بوستان کوهسنگی ادامه داد: امسال نیز پرنده دیگری در بوستان دیده شده که نام محلی آن «طرلان» است و در شمال کشور زندگی می‌کند و از روسیه تا هندوستان بیش از ۹ هزار کیلومتر را طی ۳ ماه پرواز می‌کند و معمولا در تالاب و دریاچه‌های مصنوعی دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه این پرنده بعد از استراحت خود به سمت جنوب ادامه مسیر خواهد داد، اما متأسفانه، چون برخی مردم برای شکار این پرنده به بوستان می‌آیند از همکارانم درخواست کردم تا مراقب او باشند، گفت: تلاش داریم تا در سایت جنوبی فضایی را برای این مهمانان ناخوانده فراهم کنیم تا برای استراحت مدتی را در این مکان باشند.
ذکاوتی در پایان یادآور شد: در گذشته پرندگان و گونه‌های مختلفی از سار‌ها و گنجشگ‌سانان در بوستان کوهسنگی بودند، اما ساخت‌وسازها، سر و صدا‌ها و آتش‌بازی‌ها و... باعث شده تا حضور آن‌ها کم‌رنگ شود و با توجه به اینکه این پرندگان نیازمند فضای امنی برای استراحت هستند، چندین فضا برای گنجشک‌سانان در بوستان تعبیه کردیم تا از این طریق شاید تفکر مهربانی با حیوانات را بازگردانیم و صدای زیبای آن‌ها را در بوستان داشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->