افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

رسانه‌ای برای مردم مشهد

  • کد خبر: ۱۷۳
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
رسانه‌ای برای مردم مشهد

۱- نخستین شماره نشریه شهرآرا دی‌ماه سال ۱۳۷۲ منتشر شد و حدود ۱۶ سال از تولد این رسانه گذشت تا مدیران آن تصمیم گرفتند هفته‌نامه‌ای که روز‌های پرفرازونشیبی را سپری کرده و بزرگان بسیاری به خود دیده بود به روزنامه تبدیل شود. بالاخره در ۳/۳/۸۸ این هفته نامه به روزنامه تبدیل شد و اکنون ما در دهه دوم زیست این رسانه قرار گرفته‌ایم. رسانه‌ای که به دلیل تغییر مدیریت‌ها بعضا دچار تغییراتی در نحوه ارتباط‌گیری با مخاطب شده بود، اکنون باید در دهه دوم حیات روزنامه‌ای خود علاوه بر بهره‌گیری از تجربیات خود در گذشته دورنمای مناسبی از آنچه پیش رو دارد ترسیم کند. روزنامه‌ای که با شعار «رسانه‌ای برای مردم مشهد» شکل گرفته و تلاش کرده است به عهد خود با مردم وفا کند اکنون وظیفه دارد بیش از گذشته به این شعار عینیت ببخشد.
۲- اکنون شهرآرا علاوه بر داشتن نیرو، توان و انگیزه جوانی با بهره‌گیری از ظرفیت و تجربه دیگران، در تلاش است بیش از گذشته در مسیر مطالبات مردم مشهد گام بردارد و قطعا از خطا‌ها و اشتباهات خود بکاهد و بر این امید است که با نقد‌های مشفقانه بتواند در مسیر درست خواست مردم گام بردارد. هرچند تا سرمنزل مقصود فاصله بسیار مانده و هنوز آنچه از شهرآرا می‌خواهیم محقق نشده است، بر این باوریم که قرار گرفتن در رده «الف» روزنامه‌های برتر کشور یک افتخار بزرگ برای خانواده شهرآرا محسوب می‌شود.
۳- بدون تردید شهرآرا باید صدای مردم فرودست جامعه باشد و از انتقاد به مدیریت شهری در عرصه‌های مختلف نهراسد. تلاش شده است در طول یک سال گذشته علاوه بر بسط و گسترش این موضوع به نحوه ارتباط‌گیری با اقشار مختلف جامعه و نحوه مواجهه آن‌ها با مدیریت شهری نیز توجه شود. با این حال، قطعا در مسیر پیش رو بیش از گذشته به دغدغه‌های مردمی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و شهری توجه خواهیم کرد.
۴- حال، مهم‌ترین پرسش این است که آیا شهرآرا توانسته است به تمامی آرمان‌ها و اهداف خود ... در عرصه‌های مختلف دست یابد؟ پاسخ به این سؤال قطعا منفی است. شهرآرا باید علاوه بر انعکاس صدای مردم در حوزه‌های شهری، در مسیر افزایش مشارکت اجتماعی با تأکید بر سرمایه‌های اجتماعی موجود در مشهد گام بردارد. توجه جدی به تاریخ و هویت یکپارچه شهر مشهد با تأکید بر مفهوم زیارت و نگاه به ظرفیت‌های گردشگری، تبیین حقوق شهروندی و ارتقای فرهنگ شهروندی با نگاهی همه‌جانبه و مستمر، تأکید بر لزوم فرهنگ چند‌صدایی و بهره‌گیری از توانایی قلمی و فکری نخبگان، توسعه شادی و نشاط و افزایش امید‌بخشی مردم در جامعه، توجه جدی به موضوع سرمایه‌گذاری، توجه به موضوع حاشیه‌نشینی و مهاجران در توسعه شهری، ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان، توجه به بافت اجتماعی محلات و بازتعریف فرهنگ «محله»، پیگیری پروژه‌های بزرگ شهری و چندین مورد دیگر بخشی از رسالت‌های شهرآرا در دهه دوم این روزنامه است.
۵- تحقق اهداف و برنامه‌ها در حوزه رسانه بدون تردید نیازمند مشارکت و در نظر گرفتن آحاد مختلف مردم است. بر همین اساس، تولید ویژه نامه‌ها در روزنامه و برنامه‌های مختلف در عرصه فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است. بدون تردید تلاش شهرآرا بیش از گذشته برای ارتباط گیری مناسب و ارزشمند با مردم است، زیرا بر این باوریم که همه مردم مشهد با سلیقه‌های مختلف به یکدیگر ارتباط دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->