معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها
سخنگوی وزارت امور خارجه

نشست کمیسیون مشترک برجام هفتم تیر ماه در وین برگزار می شود

  • کد خبر: ۵۰۴
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
نشست کمیسیون مشترک برجام هفتم تیر ماه در وین برگزار می شود
نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی کشورهای ایران، آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین هفتم تیر ماه در وین اتریش برگزار می شود.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی خاطر نشان کرد: مطابق با برجام، نشست‌های عادی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی باید به صورت فصلی برگزار شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: نشست قبلی این کمیسیون در اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود.
روز گذشته -سه شنبه- «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گفت که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام تا ۱۰ روز آینده برگزار می‌شود، اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است.
در پی تداوم سیاست‌های خصمانه‌آمریکا علیه ایران و کارشکنی این کشور علیه برجام و نیز عدم تمدید معافیت‌های هسته‌ای مندرج در توافق هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران ۱۸ اردیبهشت ماه و در سالروز خروج‌آمریکا از برجام طی بیانیه‌ای از سوی شورای عالی امنیت ملی از کاهش تعهدات برجامی خود خبر داد.
طبق این بیانیه ایران دیگر به محدودیت‌های پیش بینی شده در برجام در خصوص میزان ۱۳۰ تن اورانیوم ۶۷/‌۳‬ درصد و ۳۰۰ کیلو آب سنگین متعهد نخواهد بود. در عین حال جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده است که برای حفظ توافق هسته‌ای تعهدات خود را کاهش داده و در صورت اقدام عملی شرکای برجام برای حفظ این توافق چندجانبه اقدامات ایران می‌تواند برگشت پذیر باشد.
با این وجود و در پی بی عملی شرکای برجام روز دوشنبه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در اراک اعلام کرد که تولید اورانیوم ایران تا ۱۰ روز آینده (تا ششم تیرماه) از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهد کرد.

«بهروز کمالوندی» افزود: تولید اورانیوم ۴ برابر شده و شمارش معکوس برای گذشت از مرز ۳۰۰ کیلوگرم آغاز شده است. وی ادامه داد: از امروز به مدت ۱۰ روز یعنی تا ششم تیرماه از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهیم کرد.

کمالوندی بیان کرد: به‌محض اعلام، سرعت غنی‌سازی را سریع‌تر خواهیم کرد.

طی هفته‌های اخیر سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم تشکیل هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک برجام تاکید کرده بود. وی در گفت‌وگویی با اسپوتنیک، اظهار کرد که مسکو بر این عقیده است که نشست کمیسیون مشترک برجام درباره توافق هسته‌ای ایران باید هر چه سریع‌تر تشکیل شود.

ریابکوف در این باره گفت: ما خواهان آن هستیم که این اتفاق هر چه زودتر بیفتد اما کمیته سیاست خارجی اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده این کمیسیون است که مسئولیت مسائل سازمانی را به عهده دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->