علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مشهد، سرآمد تصادفات خونین

  • کد خبر: ۵۲۰
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
مشهد، سرآمد تصادفات خونین
رئیس پلیس راهور استان از افزایش ۹ درصدی تصادفات جرحی خبر داد

راحله حسین‌زاده - تابستان از آن ماه هایی است که علاوه بر داغ شدن زمین و زمان، مقوله سفر و گشت و گذار نیز داغ می شود. افزایش تردد مسافران برای رسیدن به مناطق تفریحی، زیارتی سطح جاده ها را نیز پر خطر می کند و کافی است که بی احتیاطی از یک راننده سر بزند همین موضوع آبستن واقعه تلخی در جاده می شود. واژگونی پراید، تصادف رخ به رخ سمند و پژو و یا واژگونی اتوبوس و مینی بوس خبرهایی هستند که هر روز آن ها را می شنویم و یا در فضای مجازی می بینیم که آخرِ همه این وقایع تلخ کارشناسان پلیس راهور بی احتیاطی راننده را عامل این حوادث معرفی می‌کنند. راننده ای که خود به دیار باقی شتافته و عده ای را هم به خاک سیاه نشانده است. اما حالا با فرارسیدن سفرهای تابستانی و داغ شدن این مقوله، روز گذشته رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در نشستی خبری از جان باختن 124نفر در تابستان سال پیش خبر داد.
سرهنگ محمد باقر سلیمی در این جلسه رسانه ای با بیان اینکه در سال 97 تصادفات منجر به فوت 5درصد کاهش داشته است، گفت: برخلاف کاهش تصادفات فوتی در حوادث جرحی متأسفانه شاهد افزایش 9درصدی تصادفات منجر به جرح در سال پیش بوده ا یم. که البته از 3ماه پایانی سال پیش تا به امروز تصادفات جرحی و فوتی با کاهش روبه رو بوده است.رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در ادامه این نشست خبری تربت جام، تربت حیدریه و گناباد را جزو شهرستان هایی دانست که میزان جان باختگانش کاهش داشته و مشهد، سبزوار و کاشمر را به عنوان شهرستان هایی که میزان تصادفات جرحی آن در سال 97 افزایش داشته است معرفی کرد.
او با اشاره به اینکه در سال 97 کنترل تخلفات و اعمال قانون 51 درصد افزایش داشته است بیان کرد: امروز بیشترین تمرکز پلیس راهور بر تخلفات حادثه ساز است و به تخلفاتی که نقش مؤثر و مستقیمی در تصادفات و بی نظمی های ترافیکی ندارند کمتر پرداخته است.


ضبط گواهی نامه 410راننده الکلی
سرهنگ سلیمی آماری درباره میزان وسایل نقلیه توقیف شده در سال 97 داد و تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه سال پیش 70 هزار و 503خودرو به لحاظ ارتکاب تخلفات حادثه ساز و 54هزار و 491دستگاه موتور سیکلت از سوی همکاران ما توقیف شده اند.
این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت 13هزار وسیله نقلیه برای دستکاری ارقام پلاک و8000خودرو که بیش از یک میلیون خلافی داشتند مورد کنترل قرار گرفتند. همچنین 407 گواهی نامه دارای نمره منفی در استان شناسایی و از سوی مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی ضبط شدند. علاوه بر این از 410 راننده تست سلامت و استعمال الکل و مواد روان گردان گرفته شد که نتیجه این آزمایش ها مثبت بود که در نهایت گواهی نامه این افراد متخلف ضبط گردید.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی آماری هم در حوزه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی استان طی سال 97 داد و بیان کرد که 146 آموزشگاه رانندگی فعال در استان وجود دارد که امور ثبت نام و فرآیند آموزش متقاضیان گواهی نامه را برعهده دارند و 115هزار گواهی نامه جدید صادر شده که نسبت به سال 96 حدود 15درصد افزایش داشته است.
سلیمی اعلام کرد که 16هزار پرونده در حوزه جرائم رانندگی و درخواست تخفیف تشکیل شده است. همچنین در این مدت 980هزار خدمت شماره گذاری ارائه شده که از این تعداد 450هزار عدد آن مربوط به تعویض پلاک بوده است.


توقیف 3440خودرو و موتور
او با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال شاهد کاهش 38درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت در معابر شهری بودیم گفت که در ایام نوروز3400 وسیله نقلیه به مشهد وارد و3600 دستگاه خارج شده اند.
سلیمی درباره سهم پلیس در اعمال قانون و کنترل تخلفات ایام نوروز اذعان کرد که شاهد افزایش 5درصدی در این حوزه هستیم که1700خودرو و1740موتورسیکلت در طول 20 روز تعطیلات نوروز به لحاظ ارتکاب تخلفات توقیف شدند.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی حوادث استان در سه ماهه اول سال 98 را رو به کاهش دانست و توضیح داد: از ابتدای سال جاری شاهد کاهش 30درصد تصادفات منجر به فوت و 3درصد تصادفات جرحی بودیم که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
او با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری 265 هزار خدمت شماره گذاری داده شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است بیان کرد که از ابتدای سال جاری 28 هزار و 256 گواهی نامه جدید صادر شده است که از این تعداد 40هزار و 960گواهی نامه مورد تجمیع، تعویض یا المثنی قرار گرفته اند.
سلیمی با اشاره به اینکه ریشه مشکلات در تصادفات بخشی زیرساختی و بخشی فرهنگی است تأکید کرد که رسانه ها می توانند در بهبود وضعیت ترافیک و تصادفات جاده ها کمک کنند.


15تصادف فوتی و جرحی در یک دوربرگردان
دوربرگردان ابوطالب یکی از نقاط حادثه خیز طی یک سال گذشته بوده است که به گفته رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در این مدت 15 تصادف منجر به فوت و جرح در این منطقه اتفاق افتاده است که با نظر اجماعی در این باره کنارگذر شهرک قدس و راه دسترسی به بولوار شهید چراغچی مسدود شد و خوشبختانه از زمان انسداد یک تصادف خسارتی هم در این محل اتفاق نیفتاده است. همچنین بناست با همکاری شهرداری یک دور برگردان غیرهم سطح قبل از میدان سپاد تعبیه شود.
سلیمی پل شهید عباس پور تا میدان امام حسین (ع) را جزو بحرانی ترین و قرمزترین معبر شهر مشهد دانست و اذعان کرد که این بزرگراه شریانی است و باید تردد عابر پیاده و دوربرگردان کمتری داشته باشد، همچنین، به لحاظ حجم جمعیتی در طرفین این بزرگراه و تردد انبوه عابر پیاده از یک طرف و از طرف دیگر اسکان معتادان متجاهر در این محدوده سبب شده است تا با همکاری شهرداری منطقه برای کمک به وضعیت بحرانی این منطقه طرح جمع آوری معتادان و بازدید های میدانی با شهرداری منطقه و نصب نرده در دو سمت بولوار، همچنین، محدودسازی تردد کامیون و تغییر شکل فضای سبز این بولوار را در دستور کار قرار دهیم و اجرایی کنیم.
او به طرح آزمایشی پیشگیری از تصادف در بولوار وکیل آباد اشاره کرد و درباره میزان موفقیت اجرای آن توضیح داد که یک معبر تحت کنترل بوده و میزان تصادفات در این منطقه نسبت به شرایط قبل 15درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اعمال قانون در طول سال 97 را به میزان 5میلیون تومان کنترل شده بیان کرد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->