معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

#همه_گزینه_ها_روی_میز_نیست!

  • کد خبر: ۶۶۰
  • ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۱
#همه_گزینه_ها_روی_میز_نیست!
سید جلال فیاضی فعال رسانه

تنش‌زایی ترامپ با خروج آمریکا از برجام آغاز شد؛ یک موافقت‌نامه بین‌المللی که در شورای امنیت سازمان ملل نیز تصویب شده است و همه طرف‌ها باید به آن پایبند باشند، اما ترامپ یک بار دیگر بدعهدی و اعتمادناپذیر بودن آمریکا را با خروج از برجام در برابر جهانیان قرار داد.
در یک سال گذشته کاخ سفید به طور مستمر تنش را افزایش داده است. علاوه بر برگشت تحریم‌های لغوشده، تحریم‌های جدیدی نیز در فهرست تروریسم اقتصادی آمریکا جای گرفت.
اما طی هفته‌های اخیر با اعزام ناوهای جنگی آمریکا به منطقه و اتهامات بی‌اساس و فاقد استناد انتساب انفجار‌های نفتی به ایران دامنه تنش به تهدیدهای نظامی کشیده شد.
آخرین اتهام در خصوص حمله به نفتکش‌های ژاپنی هم‌زمان با دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبر انقلاب و سایر مقامات جمهوری اسلامی بود. اتفاقی که بی‌اساس بودن آن از زمان انفجار به روشنی آشکار است و تردیدی نیست که تیم «بی» -که به تعبیر دکتر ظریف مشهور به جنگ‌افروزی است و بیش از همه از تلاش‌های ژاپن برای تنش‌زدایی عصبانی بود- عامل اصلی آن بودند. ترامپ با جزئی خواندن حمله به نفت‌کش‌ها در واقع از موضع اتهام‌زنی علیه ایران در این مورد هم عقب‌نشینی کرد.
با تجاوز پهپاد جاسوسی افسانه‌ای آمریکا به آب‌های سرزمینی ایران و اسقاط آن توسط شیرمردان پایگاه‌های موشکی سپاه پاسداران اوضاع پیچیده‌تر شد. نخست آمریکایی‌ها اصل موضوع را منکر شدند، پس از اعتراف، نوع پهپاد را «‌گلوبال هاوک» یعنی گران‌ترین و پیچیده‌ترین پهپاد آمریکا ندانستند، اما ساعتی بعد به آن هم اذعان کردند. جالب اینجاست که به ادعای روس‌ها «گلوبال هاوک» پهپادی ردیابی‌ناپذیر و سقوط‌ناپذیر است که حالا با سلاح‌های فوق سری ایران ردیابی و ساقط شده است. پریشان‌گویی‌های ترامپ پس از این حادثه، سرگردانی در اردوگاه جمهوری‌خواهان را بیشتر آشکار کرد. نشست اضطراری کاخ سفید بدون نتیجه پایان یافت و ساعتی پس از آن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به خاطر احتمال کشته شدن ۱۵۰ نفر در حمله به ایران دستور حمله نظامی به ایران را لغو کرده است‌! این در حالی است که روزانه صدها نفر در فلسطین، یمن، افغانستان و سایر کشورها با دخالت‌های مستقیم و غیر‌مستقیم آمریکا به خاک و خون کشیده می‌شوند، بنابراین علت لغو حمله نظامی توسط ترامپ را نباید در ادعاهای به اصطلاح انسان‌دوستانه او جست‌وجو کرد، بلکه ضربه مقتدرانه ایران به تجاوز آمریکا نشان داد که ایران در خصوص خط قرمزهای خود جدی است و ترامپ به‌تدریج این واقعیت را باور کرده است. «مقاومت» و «دیپلماسی فعال» 2 بال قدرتمند راهبرد دفاعی ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های کاخ سفید است که اکنون آثار آن در معادلات این رویارویی آشکار شده است. اکنون کاخ سفید برای واکنش در برابر مقاومت ایران نمی‌تواند بدون محدودیت عمل کند، بلکه معادلات به نحوی پیش رفته است که برای کاخ سفید دیگر: #همه_گزینه_ها_روی_میز_نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->