حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تعطیلی یک باشگاه کمکی به ریشه‌یابی حادثه اشترانکوه نمی‌کند

  • کد خبر: ۱۱۱۲
  • ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
  • ۱
تعطیلی یک باشگاه کمکی به ریشه‌یابی حادثه اشترانکوه نمی‌کند
نامه جمعی از فعالین ورزشی و فرهنگی مشهد به وزیر ورزش به‌خاطر باشگاه آزادگان

جمعی از فعالین ورزشی و فرهنگی مشهد با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار تجدید نظر در حکم صادره کمیسیون ماده 5 پیرامون ابطال پروانه فعالیت باشگاه آزادگان شدند. 

متن این نامه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی»

وزیر محترم ورزش و جوانان
جناب آقای دکتر سلطانی‌فر
موضوع: درخواست تجدید نظر در حکم صادره کمیسیون ماده ۵ پیرامون ابطال پروانه فعالیت باشگاه آزادگان

با سلام و احترام
ما امضاء‌کنندگان ذیل، جمعی از اعضا، فعالین ورزشی و فرهنگی شهر مشهد بدین‌وسیله نگرانی و اعتراض خود را نسبت به تصمیم کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش وجوانان، که طی نامه شماره ۴۳۲۹/۳/۵ مورخه ۱۲/۳/۱۳۹۸مبنی بر ابطال پروانه فعالیت باشگاه کوهنوردی آزادگان ابلاغ شده است، اعلام می‌نماییم.

باشگاه فرهنگی ورزشی آزادگان، با نزدیک به چهار دهه فعالیت، یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین باشگاه‌های کوهنوردی شهر مشهد است. در زمانه‌ای که انواع آسیب‌ها و خطرات جوانان کشور را تهدید می‌کند و دسترسی به مواد خطرناک و تفریحات ناسالم بلای جان خانواده ها و فرهنگ این سرزمین شده است، تعطیلی یکی از معدود سازمان‌های مردمی که مشهور به رعایت امور اخلاقی همراه با بالاترین استانداردهای ایمنی است، باعث تاسف و رنجش همگی ماست.

این موسسه غیرانتفاعی با توان اثرگذاری بالای خود بر اقشار مختلف شهروندان مشهدی، و از طریق فعالیت‌های گسترده آموزشی- اجتماعی، تمام تلاش خود را برای جذب جوانان به ورزش از طریق گسترش کوهنوردی فنی و طبیعت‌گردی اصولی، مقابله با هنجار شکنی‌ها و جلوگیری از اجرای برنامه‌های خارج از عرف، به کار بسته‌است.

این مواجه با باشگاه آزادگان که سابقه‌ای چنین موفق و درخشان دارد، همچنین عادی شدن تعطیلی و ابطال پروانه باشگاه‌ها به صورت دستوری و خارج از روال معمول اداری، پیامدهای تاسف برانگیزی همچون کاهش انگیزه دیگر باشگاه‌ها و متخصصین این حوزه از سرمایه‌گذاری در اجرای برنامه‌های کوهنوردی و طبیعت گردی و به دنبال آن قطع امید خیل جوانان استفاده کننده این خدمات از مشارکت در فعالیت‌های سالم اجتماعی و ورزشی را خواهد داشت .

چنانچه از روال معمول پروسه رسیدگی به حوادث کوهنوردی در کشور و دنیا خبر داریم، صدور چنین حکمی، پیش از اعلام نظر مراجع قضایی در مورد درصد تقصیرات، بی‌سابقه است. و این تعجیل در صدور حکم، بدون حتی دعوت از مسئولین باشگاه برای حضور، دفاع یا پاسخگویی، موجب سردرگمی جامعه کوهنوردی شده‌است. گویی باشگاه آزادگان به تنهایی به جای تمام مقصرین احتمالی، مجازات شده‌است.
ما امضا کنندگان، جمعی از جامعه کوهنوردان خراسان رضوی، که سوگوار از دست دادن بهترین دوستان خود در حادثه کول جنو هستیم و دل نگران حوادثی از این دست در آینده، معتقدیم تعطیل کردن یک باشگاه، هیچ کمکی به ریشه‌یابی بروز حادثه، اطلاع از کمبودها و پیش گیری از حوادث مشابه نمی‌کند و تنها انگیزه به‌وجود آوردندگان این قبیل باشگاه‌ها را در ایجاد چنین موسسات مردم نهادی از بین می برد، در عوض از جنابعالی خواهشمندیم دستور فرمایید کمیته‌ای حقیقت‌یاب تشکیل شود تا با استفاده از نظرات کوهنوردان نخبه مستقل، تمام ابعاد این حادثه برای خانواده‌های ‌داغ دیده، دوستان و جامعه کوهنوردان ایران مشخص شود؛ امید است نتیجه این اقدامات به رفع تناقضات و خلاهای قانونی موجود و تدوین قوانین و دستورالعمل‌هایی از طرف فدراسیون محترم کوهنوردی بیانجامد که باعث جلوگیری از حوادث مشابه و تعجیل در انجام پروسه تامین خسارات وارده به خانواده‌های داغدار نیز گردد.

در پایان یک بار دیگر مصرانه از جنابعالی خواستاریم که در جهت حمایت از تلاش‌های اثربخش چنین باشگاه‌هایی، دستور لغو حکم را صادر فرمایید.

به پیوست، لیست ۵۶۵ نفر از امضاء کنندگان نامه ضمیمه می‌گردد.

رونوشت:
• جناب آقای رزم حسینی، استاندار محترم خراسان رضوی
• جناب آقای حیدری، ریاست محترم شورای شهر مشهد
• جناب آقایی کلایی، شهردار محترم مشهد
• جناب آقای زارعی، ریاست محترم فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی
• جناب آقای فتاحی، مدیر محترم اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی
• جناب آقای زحمتکش، ریاست محترم هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
majid
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
کمکی به ریشه یابی نمیکند ولی فدراسیون میتونه از زیر پرداخت دیه فرار کنه!!!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->