سرخط خبرها
مدیر اجرایی مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان

قلک‌شکنی به نفع کودکان سرطانی

  • کد خبر: ۱۵۳۶
  • ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
قلک‌شکنی به نفع کودکان سرطانی
اولین جشن نمادین قلک‌شکان مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در فرهنگ‌سرای کودک و آینده واقع در بوستان کوهسنگی برگزار شد.

تکتم جاوید- عطا گنج‌لو،  مدیر اجرایی مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان، در حاشیه این مراسم درباره ایجاد این مؤسسه گفت: این مؤسسه از سال ۱۳۹۵ با انعقاد تفاهم‌نامه با مؤسسه محک کار خود را به طور رسمی آغاز کرد. پیش از آن مددکاران مجموعه با محک همکاری داشتند. براساس تفاهم‌نامه، محک به مدت ۵سال، هم به‌عنوان کمک مالی و هم نظارتی حضور دارد. همچنین مقرر شد در ابتدا ۸۵درصد هزینه‌ها به عهده موسسه محک و ۱۵مابقی توسط موسسه تأمین شود و هر سال ۱۵درصد به آن اضافه شود که در سال پنجم به حداکثر۱۵ درصد کاهش یابد تا به تدریج گسترش فعالیت‌های این موسسه منابع لازم برای درمان کودکان تحت حمایت از محل کمک‌های خیران و نیکوکاران تامین شود.
وی ادامه داد: ما اکنون  وارد سال چهارم شده و به ۶۰درصد تفاهم‌نامه رسیده‌ایم. براین مبنا باید حدود ۶۰درصد هزینه‌های درمان یک کودک را تأمین کنیم.
مدیر اجرایی مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان  تأکید کرد: ماجرای تشکیل مؤسسه با همت ابتدایی «مرحوم معصومه شریفی» آغازشد که تصمیم گرفت مؤسسه مستقلی از محک تأسیس کند تا با الگوبرداری از آن در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مؤثر باشد. متأسفانه وی پیش از تشکیل رسمی مؤسسه فوت کرد، اما مؤسسه با حمایت دیگران راه‌اندزی شد. در حال حاضر  مؤسس «شیما شریفی» و مدیرعامل مهندس «احمد یزدان‌پناه» هستند و تحت نظارت هیئت مدیره و مدیرعامل اداره می‌شود و صدها نیروی دواطلب دارد که با ما همکاری می‌کنند.


۱۵۰۰ کودک مبتلا به سرطان تحت حمایت داریم

گنج‌لو درباره تعداد کودکان و میزان حمایت‌ از آنان اظهار داشت: براساس آمار سال۹۸ تعداد ۱۵۰۰کودک مبتلا به سرطان زیرپوشش مؤسسه ما هستند که تحت حمایت همه جانبه موسسه هستند. علاوه‌بر حمایت‌های دارویی، بیمه‌ای و شیمی‌درمانی هزینه ایاب و ذهاب خانواده‌های شهرستانی، اسکان خانواده‌ها، اداره مدرسه کودکان سرطانی که در بیمارستان دکتر شیخ بستری هستند، برگزاری جشن‌های کودکانه و بسیاری موارد دیگر را برعهده داریم.
وی با اشاره قید کلمه خراسان رضوی در نام مؤسسه تأکیدکرد: ما هیچ محدودیتی برای پذیرش بیمار نداریم و در حال حاضر نیز کودکانی از استان گلستان، سیستان و بلوچستان، کشورهای همجوار همچون افغانستان و ترکمنستان زیرپوشش ما هستند. قاعده ما پذیرش بیمار تا سن ۱۶سال است اما بیماران اتباع را تا ۱۸سال هم پذیرش می‌کنیم.  

۱۲هزار خیّر ثبت‌شده داریم

این مسئول خاطرنشان کرد که خیران به روش‌های مختلف همچون عضویت در مؤسسه، استفاده از قلک‌ها و اشکال دیگر با ما همکاری می‌کنند. به طوری که ۱۲هزار خیّر ثبت شده داریم. خیران ما از هزار تومان تا مبالغ بالا در این امر خیر با ما همکاری می‌کنند.گنج‌لو با اشاره به قلک‌های مؤسسه گفت: یکی از طرح‌های مهم ما برای جلب خیر قلک‌هایی است که در اندازه‌های کودک، خانواده، فروشگاهی و متری در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم. در سال گذشته ۸هزار قلک در بین شهروندان توزیع شده است.
وی افزود: هدف ما از برگزاری این جشن ضمن معرفی و توزیع قلک‌های موسسه فرهنگ‌سازی در زمینه مشارکت اجتماعی مراکز عمومی مانند فرهنگ‌سراها، پارک‌ها، مجتمع‌های تجاری و... بود که باعث هم‌افزایی پتانسیل‌های موجود می‌شود.

 

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->