رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به تعهدات روسیه و چین در برجام:

به هیچ کشوری امید نبسته‌ایم

  • کد خبر: ۱۵۵۰
  • ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۲
به هیچ کشوری امید نبسته‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سؤال که چین و روسیه از ایران خواستند ‌از برجام خارج نشود و آیا ایران امیدی به وعده‌های این ۲ کشور بسته است اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم، ما به هیچ کشوری امید نبسته‌ایم. آنچه برای ما مهم است این است که کشورهای عضو برجام از جمله روسیه و چین به تعهدات خود در برجام عمل کنند. نامه‌ای که رئیس جمهور چندی پیش به سران کشورهای باقی‌مانده در برجام نوشت شامل سران روسیه و چین نیز بود.

سید عباس موسوی در نشست خبری خود با خبرنگاران در این باره ادامه داد: ایران به هیچ کشوری دل نبسته است و اجازه نمی‌دهد ‌کارتِ بازی کشوری باشد. ما بر اساس منافع ملی و امنیت ملی کشورمان تصمیماتی را به صورت مستقل اتخاذ می‌کنیم. در این تصمیمات، توجه به حقوق ملت ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در ارتباط با بحث مذاکرات دوباره گفت: مذاکره‌ای قرار نیست صورت بگیرد و اگر گفت‌و‌گویی نیز انجام شود درباره برجام و اجرای تعهدات از سوی کشورهای عضو برجام است و مذاکره به این معنا که ما بخواهیم تعهدی را بپذیریم نیست. ما تأکید داریم که طرف‌های مقابل باید به تعهداتشان عمل کنند و در صورتی که این اقدام انجام شود، ایران درباره اینکه به قبل بازگردد تصمیم‌گیری می‌کند.
این دیپلمات همچنین در مورد وضعیت نفت‌کشی که حامل نفت ایران است و از هفته گذشته در منطقه جبل‌الطارق به دست انگلیسی‌ها توقیف شده است خاطرنشان کرد: اقدامات حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک ما برای حل مشکل این نفت‌کش ادامه دارد. تاکنون سفیر انگلیس در این ارتباط ۲ بار به وزارت خارجه آمده است و با برخی از دیپلمات‌های اروپایی صحبت‌ها و مشورت‌هایی در این زمینه کرده‌ایم. اسناد و مدارک لازم را به افرادی که در این زمینه کار حقوقی انجام می‌دهند ارائه دادیم و وکیلی در این زمینه گرفته شده است. کارها در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر مسئله حل شود.
سخن‌گوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی در ارتباط با سریال «گاندو» که این روزها از شبکه سوم سیما پخش می‌شود و تصویری که در این سریال از شخص وزیر خارجه و وزارت خارجه به نمایش گذاشته شده چنان‌که وزیر خارجه شخصیتی غرب‌زده به تصویر کشیده شده است گفت: مانده‌ام چه بگویم و عجیب است که آنچه در این سریال از وزارت خارجه، شخص وزیر و همکاران ما در این سریال نشان داده می‌شود با واقعیت منطبق نیست.
موسوی ادامه داد: اسناد مذاکرات و مکاتبات وزارت خارجه در داخل و خارج موجود است و اگر می‌گفتند، ما این اسناد را در اختیارشان قرار می‌دادیم که سریال واقعی‌تر باشد.
سخن‌گوی وزارت خارجه افزود: این سریال از نظر جلوه‌های هنری بد نیست و من آن را نگاه می‌کنم ولی اگر رعایت تقوا در آن پررنگ‌تر بود سریال بهتری می‌شد.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->