راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

«مجیدیه» در محاصره ترافیک

  • کد خبر: ۱۶۳۷
  • ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۸
«مجیدیه» در محاصره ترافیک
مردم محله مجیدیه مشهد با مشکلات بسیاری از جمله ترافیک و دلالی مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند

لیلی رحمانی - حسین پور یکی از اهالی محل است که حدودا 7 سال است در خیابان مجیدیه ساکن است. او می گوید: وضعیت نسبت به سابق بهتر شده است اما به دلیل شیب بندی نامناسب خیابان آب گرفتگی معابر و خیابان ها در زمان بارندگی زیاد است.
وی ادامه می دهد: با وجود پارک های متعدد در این محدوده و همچنین مجتمع هایی که جمعیت زیادی را در خود جای داده اند، تعداد وسایل بازی در این پارک ها کم است.
به سراغ دوچرخه سواری می رویم که در حال عبور از خطوط دوچرخه است. او که خود را قربانی معرفی می کند می گوید: متأسفانه درختان اطراف خطوط دوچرخه به خوبی هرس نمی شوند و در زمان عبور از این مسیرها دائما باید حواسمان به سمت شاخه های درختان باشد تا با سر و صورتمان برخورد نکند. ضمنا در برخی نقاط مسیر دوچرخه به صورت ممتد نیست و مجبوریم در بعضی مسیرها وارد خیابان اصلی شویم.


ترافیک در میدان مجیدیه
وی می افزاید: جمعیت مجیدیه رو به افزایش است و ترافیک میدان اصلی هم بسیار زیاد شده است و باید برای این وضعیت چاره ای اندیشیده شود، ضمن اینکه نیازمند احداث پل هوایی یا زیرگذر برای عبور عابران هستیم
کمی پایین تر می رویم و در یکی از خیابان های فرعی با یکی از مغازه دارها هم کلام می شویم، او با اشاره به وجود چند درخت در میان پیاده رو می گوید: در پیاده رو کوچه ما چند درخت وجود دارد که گاهی در هنگام تردد دوچرخه و عابران پیاده، باعث بروز حوادثی شده است.


پیاده روهای خاکی
وی به وضعیت پیاده روها در نقطه ای دیگر اشاره و بیان می کند: وضعیت همه پیاده روها مناسب نیست و بسیاری از آ ن ها هنوز هم به صورت خاکی است و پستی و بلندی زیادی دارد. این مسئله در تابستان گرد و خاک دارد و در زمان بارندگی باعث گل و لای می شود.
به سمت انتهای بولوار می رویم و با استوارمنش که از کسبه این محله است هم صحبت می شویم. مغازه او و چند مغازه دیگر درست مقابل یکی از زمین های خاکی بزرگ و رها شده است. او می گوید: متأسفانه با وجود چندین سطل زباله، بسیاری از همسایه ها زباله هایشان را در کنار ستون های برق و داخل اراضی رها می کنند و عموما نیز زباله های رها شده در این زمین ها جمع آوری نمی شود و به همین صورت باقی می ماند.وی بیان می کند: با اینکه روز به روز تعداد مغازه ها در محله ما زیاد می شود، سرویس بهداشتی در اینجا وجود ندارد و کسبه این منطقه باید مسیری طولانی را برای رسیدن به اولین سرویس بهداشتی طی کنند.


افزایش سرسام آور قیمت مسکن
استوارمنش در پایان صحبت هایش گریزی هم به افزایش سرسام آور قیمت مسکن در این منطقه می زند و می گوید: کسی نمی داند چرا قیمت ها در این محله روز به روز و بدون هیچ ضابطه ای رو به افزایش است. قیمت مسکن در این محل به شکل غیر واقعی گران است.خانم موسی زاده هم حرف‌های او را تأیید می‌کند و می‌گوید: دلال‌ها قیمت خانه را در این بولوار افزایش داده اند و هیچ کس هم جلودار آنها نیست. انگار قیمت خانه در اینجا هیچ حساب و کتابی ندارد.
به حاشیه بولوار باز می گردیم و به بازار بزرگ خودرو مجیدیه می رویم؛ بازاری که مدتی است در روزهای یک شنبه به بازار فروش ارزاق عمومی تبدیل شده است. جمعیت زیادی در حال ورود و خرید هستند. کمی آن سوتر چندخانم که با سبد خرید در حال عبور از مسیر خاکی برای رسیدن به بازار هستند توجه مان را جلب می کنند. خانم راه چمنی می گوید: برگزاری یکشنبه بازار در این محله که مغازه های زیادی ندارد، باوجود شلوغی و ترافیکی که ایجاد می کند، بسیار مفید است.


بوی نامطبوع مرغداری ها
وی با گله از وجود چند مرغداری و دامداری در این محدوده بیان می کند: شب ها به خاطر بوی آزار دهنده این مرغداری ها نمی توانیم برای لحظه ای پنجره خانه را باز بگذاریم. پیگیری ما برای جابه جایی این واحدها هم به جایی نرسیده است.خانم دیگری که صحبت های ما را می شنود وارد بحث می شود و بیان می کند: در این قسمت هیچ گونه روشنایی ای وجود ندارد و به همین دلیل رهگذران شب ها نمی توانند عبور کنند، به خصوص در زمستان و با وجود مه غلیظی که اغلب در اینجا ایجاد می شود، امکان تردد کمتر است.مرد جوانی هم که در زیر سایه یکی از درخت ها نشسته است، می گوید: متأسفانه صندلی، نیمکت و سایبان در بازار جمعه بازار زیاد نیست و همین امر باعث بروز مشکل برای مراجعان می شود.آقای آسمانی هم که با چند پلاستیک میوه در حال خروج از بازار است اظهار می کند: امنیت و حضور گشت های نیروی انتظامی برای جلوگیری از وقوع سرقت مسئله ای مهم است که باید مد نظر قرار گیرد.


توزیع برق بر اساس پراکندگی
در خصوص گله شهروندان از نبود روشنایی کافی در برخی معابر و همچنین در انتهای این بولوار، سخن گوی شرکت توزیع برق مشهد، می گوید: توزیع روشنایی در معابر با توجه به بافت مسکونی هر منطقه صورت می گیرد و در محدوده الهیه نیز توزیع برق بر اساس همین پراکندگی ساخت و سازها انجام شده است.
علیرضا کاشی با اشاره به انتهای بولوار مجیدیه و نبود روشنایی در قسمتی از این معبر می افزاید: در سمت چپ این معبر دشتی هست که هنوز توزیع روشنایی در آن انجام نشده است، هر چند در سمت راست معبر به صورت منظم ستون ها و لامپ ها تعبیه شده اند. کاشی ادامه می دهد: تا زمانی که ساخت و سازی در این محل کامل نشده و تردد نیز کم است، نمی توان با توجه به ظرفیت های موجود، در این محدوده هم درست همانند سایر محلات اقدام به توزیع برق کرد، هر چند ایجاد روشنایی در این قسمت نیز در دستور کار قرار دارد. 

 

مهم ترین دغدغه ها

آب گرفتگی معابر در هنگام بارندگی
وجود شاخ و برگ های مزاحم در حاشیه خطوط دوچرخه
ترافیک در میدان مجیدیه
پیاده روهای خاکی
وجود مرغداری و بوی نامطبوع
تاریکی معابر و نبود روشنایی کافی
در دسترس نبودن و دوری بازارچه ها از یکدیگر
تعدد دلالی مسکن و افزایش غیرواقعی قیمت ها
کمبود وسائل بازی در پارک ها
پیوسته نبودن مسیر دوچرخه
وجود زمین های خالی در محل
رها سازی و انبار زباله توسط برخی اهالی در زمین های خالی
گله از کمبود نیرو و گشت پلیس

 

نمای نزدیک

بولوار مجیدیه از جمله بولوارهای بزرگ اراضی الهیه در غرب مشهد است. این اراضی از سمت جنوب غرب به جاده قدیم شاندیز و از سمت جنوب شرق به بزرگراه هفتادوپنج متری میثاق و از شمال به جاده آسیایی متصل است. این بولوار نزدیک ترین بولوار به میدان نمایشگاه و زیرمجموعه شهرداری منطقه 12 است. طی سال های اخیر ساخت و سازهای متعدد، بدون ایجاد برخی زیرساخت ها و امکانات برای ساکنان جدید در این محله، موجب گله های گسترده از وضعیت مذکور شده، ضمن اینکه بورس بازی و حضور متعدد دلالان، باعث افزایش قیمت کاذب و غیر واقعی مسکن در این محله جدید شده
است. این محله چند سالی است که ایجاد شده اما سرعت رشد و گسترش آن چنان زیاد است که اکنون جمعیت زیادی را در خود جای داده است. ایجاد خیابان های جدید و ساختمان هایی که بعضا از نظر امکانات چیزی از ساختمان های مدرن محلات مرفه نشین مشهد کم ندارد. با این حال به ندرت می توان مغازه ها را به صورت پراکنده و در اختیار بخش های مختلف دید و اکثر واحدهای فروش و مغازه ها به صورت بازارچه های محلی ایجاد شده است؛ بازارچه هایی که اغلب با فاصله هایی دور از هم قرار دارد و همین مسئله گاه باعث گله اهالی محل می شود. بخش زیادی از این بازارچه را واحدهای مشاوره املاک و ساختمان تشکیل می دهد که گاه بدون فاصله از یکدیگر و به تعداد زیاد هستند.

 

وعده ها

احداث چاه و کانال برای رفع آب گرفتگی معابر
اصلاح هندسی و رفع نقص معابر
پیگیری برای رفع بوی بد مرغداری ها
هرس شاخ و برگ درختان در مسیر دوچرخه

 

احداث چاه و کانال برای رفع آب گرفتگی در مجیدیه

برای پیگیری مسائل مطرح شده، شهردار منطقه 12 به خبرنگار ما می گوید: مسئله آب گرفتگی در معابر این بولوار از جمله مواردی است که به دنبال رفع آن با احداث 2 تا 3 کانال هستیم، ضمن اینکه به دنبال حفر چند چاه در نواحی دچار آب گرفتگی هستیم تا این مشکل برطرف شود.
وی می افزاید: احداث کانال اصلی سرپوشیده آب های سطحی به طول 4 کیلومتر و هزینه 20 میلیارد ریال نیز از 20 روز دیگر با هدف رفع این مشکل آغاز خواهد شد.
وی ادامه می دهد: جوی ها و جدول کشی های طراحی شده در این محدوده به وسیله سازمان راه و شهرسازی صورت گرفته است و طبق مصوبات مجلس نیز اجرای آن بر عهده تحویل دهنده بوده است. تمامی اقدامات نیز در آن زمان به تناسب تراکم جمعیت صورت گرفته و پاسخ گوی حجم جمعیت در آن زمان بوده است اما با افزایش جمعیت، گسترش و اصلاح برخی نواقص اکنون بر عهده شهرداری است و ما نیز در این خصوص اقدام خواهیم کرد.
وی می گوید: در خصوص حدفاصل بین تقاطع سجادیه و مجیدیه نیز عملیات طراحی و اجرای پیاده رو در دست است و تا انتهای امسال انجام خواهد شد.
زینت بخش با اشاره به قسمت هایی از این منطقه که فاقد پیاده روهای متناسب است، می گوید: توجه به اینکه این منطقه جزو نواحی نوساز و جدید شهری با نیازهای بسیار است حائز اهمیت است و در برخی مناطق نیز ما برای جلوگیری از هزینه های مجدد تا زمان احداث ساختمان ها اقدامی برای پیاده روسازی نمی کنیم، چراکه ساخت و ساز ساختمان ها به پیاده رو آسیب وارد می کند و باعث دوباره کاری می شود اما اگر در قسمتی تردد زیاد باشد، با توجه به میزان تردد افراد اقدام به احداث پیاده رو خواهیم کرد.
زینت بخش همچنین تعیین تکلیف اراضی رها شده منطقه را منوط به مراجعه مالکان آن ها می داند و می گوید: در خصوص وجود چند مرغداری در انتهای بولوار نیز مسئله اصلی اختلاف بین شهرداری و فرمانداری طرقبه و شاندیز و تعیین حریم است که جلساتی نیز در این خصوص تشکیل شده است و پیگیر تعیین تکلیف آن هستیم.
وی ادامه می دهد: تا زمانی که این مرغداری ها جزو محدوده شهری قرار نگیرند اجازه ورود به مسئله را نداریم، هر چند مسئله به شورای بهداشت انتقال داده شده و اخطارهای لازم به مالکان آن ها داده شده است.
وی همچنین تصریح می کند: برای رفع مزاحمت شاخ و برگ درختان در محدوده مسیر دوچرخه، اقدام به هرس درختان خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->