جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

۹۰ درصد استان زیر چتر اورژانس اجتماعی

  • کد خبر: ۱۶۵۰
  • ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰
۹۰ درصد استان زیر چتر اورژانس اجتماعی

بدون شک یکی از مهم ترین نهادهای دولتی در راستای سامان دهی طیف آسیب پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است. مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در آستانه هفته بهزیستی، روزگذشته به جمع خبرنگاران آمد تا درخصوص نحوه عملکرد این اداره کل در 3 حوزه اجتماعی، پیشگیری و توان بخشی گفت وشنودی با اصحاب رسانه داشته باشد.
حمیدرضا پوریوسف در این نشست آمار تازه ای در بخش های مختلف حوزه اجتماعی ارائه کرد که از جمله آن، تعداد زنان آسیب دیده اجتماعی است که از طریق دستگاه قضایی و یا به صورت خودمعرف زیر پوشش این سازمان قرار گرفته اند.
وی از افتتاح مرکز جدید نگهداری کوتاه مدت از زنان آسیب دیده اجتماعی خبر داد و گفت: سال گذشته 365 زن آسیب دیده اجتماعی در مرکز نگهداری کوتاه مدت، 895 زن در مرکز بازپروری زنان، 43 دختر فراری در خانه سلامت TC و 32 نفر در خانه امن زنان خشونت دیده پذیرش شده اند.
به گفته مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، هر تصمیمی در این حوزه با تصویب کمیته سامان دهی زنان به ریاست معاون دادستان خراسان رضوی صورت می گیرد.
پوریوسف از افزایش اورژانس های اجتماعی در 20 شهر و زیر پوشش قرار گرفتن 90 درصد جمعیت استان خبر داد و گفت: روز گذشته 5 پایگاه خدمات اجتماعی در 5 شهر استان با هزینه 100 میلیون تومان راه اندازی شد که مجموع این پایگاه ها را به 14 عدد افزایش داد.
وی به تقاضای 27 هزار زوج برای طلاق در سال 97 اشاره و اظهار کرد: از این تعداد بیش از 18 هزار زوج جدا شده اند، 3500 زوج دیگر سازش رسمی خود را اعلام کرده اند و همچنین 1560 نفر از ادامه روند مشاوره انصراف داده اند.
وی بیشترین فراوانی در علت طلاق را خشونت های کلامی و ارتباط غیرمؤثر زوج ها دانست و گفت: آمار طلاق در 3 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، کمتر از یک درصد کاهش داشته، اما این آمار در کل سال 97 نسبت به سال 96 افزایش داشته است.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به وجود 102 مرکز شبه خانواده خیریه در استان گفت: 1970 فرزند یک تا 18 سال، زیر پوشش مراکز بهزیستی استان هستند. همچنین 2380 فرزند امداد بگیر نیز نزد خانواده های زیستی خود قرار دارند.
پوریوسف با اشاره به افزایش 38درصدی خروج فرزندان از مراکز بهزیستی در سال گذشته اظهار کرد: به همین منظور 197 نفر به فرزندخواندگی و 260 نفر به خانواده های امن موقت تحویل داده شده اند. همچنین 462 نفر به جمع خانواده زیستی خود بازگشته اند و 299 نفر نیز با رسیدن به سن قانونی از مراکز بهزیستی مرخص شده اند.
وی با اشاره به اینکه 21درصد فرزندان بی سرپرست کل کشور در خراسان رضوی هستند، افزود: در 3 ماه نخست امسال نیز 146 مورد ورودی به شیرخوارگاه و 156 مورد خروجی از این مرکز صورت گرفته است.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان، میزان همسرآزاری و کودک آزاری در سال گذشته 10 درصد رشد داشته، که این افزایش به علت بالارفتن آگاهی و اطلاع رسانی به مراکز اورژانس اجتماعی است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرا درخصوص علت تمدید نشدن دفترچه های درمانی بیمه شدگان بهزیستی گفت: تعداد افراد بهره مند از بیمه سایر اقشار بهزیستی در خراسان رضوی بیش از 60 هزار نفر است که از صندوق سایر اقشار بهزیستی کشور خدمات درمانی دریافت می کنند.
وی از افزایش ظرفیت تعداد بیمه شدگان استان به میزان 7 هزار نفر خبر داد و گفت: علت این اختلال در تمدید اعتبار، وجود مشکل در سامانه ثبت مشخصات بیمه شدگان در کشور بود که اکنون برطرف شده است.
پوریوسف با اشاره به وجود 120 هزار فرد دارای معلولیت در خراسان رضوی گفت: 90 مرکز شبانه روزی در استان وجود دارد که یارانه افراد در این مراکز در مجموع ماهیانه یک میلیارد و 270 میلیون تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->