سرخط خبرها

اقدام در راستای رضایت اهالی

  • کد خبر: ۱۶۸۴
  • ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
اقدام در راستای رضایت اهالی
نخستین‌بار یک زن رئیس شورای اجتماعی محله شد

ملک خانی
خبرنگار شهرآرا محله

با تغییرات در سازوکار شوراهای اجتماعی محلات در سال جدید، چینش اعضای آن هم تغییر کرده است. در طرح جدید شوراهای اجتماعی محله، اعضا زیر نظر رئیس شورا تصمیم‌گیری می‌کنند و در همین راستا اولین جلسه شورای اجتماعی محله پایین‌خیابان به منظور انتخاب رئیس شورا برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله، این جلسه با حضور اکثریت اعضا برای انتخاب رئیس و تصمیم‌گیری برنامه‌های سالروز میلاد امام رضا(ع) برگزار گردید و بعد از رأی‌گیری، یک زن موفق شد کرسی ریاست شورا را از آن خود کند.
این برای نخستین‌بار است که یک خانم با رأی اکثر اعضا موفق به کسب کرسی ریاست شورای اجتماعی می‌شود. علاوه بر این، ٢ رویکرد مهم نیز برای سال ٩٨ شورای اجتماعی محله پایین‌خیابان به تصویب رسید.


﷯ رئیسی از اهالی قدیم پایین‌خیابان
نخستین جلسه شورای اجتماعی محله پایین‌خیابان پس از برگزاری مجمع داوطلبین با حضور اکثریت اعضا در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.
در این شورا پس از شور و مشورت، نمایندگان مردم محله زهرا خطیب‌سمنانی را به عنوان رئیس شورا انتخاب کردند. خطیب‌سمنانی یکی از اعضای فعال شورای اجتماعی محله پایین‌خیابان با سابقه چندین‌ساله در شوراست. ضمن اینکه خطیب از دوران کودکی در محله پایین‌خیابان زندگی می‌کند و تحصیلات عالیه دارد.
همچنین وی از فعالان اجتماعی در حوزه سلامت زنان است. یکی از رویکردهای او در سال‌های پیشین در شورای اجتماعی به‌عنوان نماینده بانوان محله پایین‌خیابان، پیگیری مکانی برای ورزش کردن بانوان محله بوده است که با در اختیار قرار دادن ساعاتی از سالن ورزشی وحدت، این مهم محقق شد.
همچنین به پیشنهاد او راه‌اندازی مرکز بازیافت در خیابان وحدت به تصویب رسید که تاکنون محل جانمایی آن هم مشخص شده است و به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد.
خطیب علاوه بر همکاری با شهرداری و شورای اجتماعی محله، یکی از رابطان بهداشت در مرکز بهداشت منطقه ثامن نیز هست.


﷯ اقدام در راستای رضایت اهالی و آموزش، رویکرد امسال شورا
شورای اجتماعی محله پایین‌خیابان بعد از انتخاب رئیس شورا، در حالی به کار خود ادامه داد که اعضای شورا با رأی حداکثری خواهان ٢ رویکرد مهم برای تصمیم‌گیری‌هایشان در سال جدید بودند. آموزش مهارت‌های شهروندی و فعالیت در راستای افزایش رضایت اهالی در محله ٢ رویکرد مهم شورای اجتماعی در سال ٩٨ خواهد بود و پیشنهادها و تصمیم‌گیری‌های شورای اجتماعی محله پایین‌خیابان در راستای به نتیجه رسیدن این ٢ رویکرد صورت خواهد گرفت.
در همین راستا، ایمان نجار، دبیر شورای اجتماعی محله پایین‌خیابان گفت: در سال گذشته رویکرد شورای محله پایین‌خیابان فرهنگ شهروندی تفکیک زباله بود.
بازخورد خوبی که از سوی مردم محله داشتیم، ما را بر آن داشت که امسال نیز رویکرد مهارت شهروندی را با محوریت کاهش تولید زباله در دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد: همچنین امسال بر اساس تصویب شورای شهر قرار است ۵درصد از اعتبارات عمرانی محلات از طریق شورای اجتماعی محلات هزینه شود. بر اساس همین ۵ درصد از اعتبارات در هر محله می‌تواند با پیشنهاد شورای اجتماعی محلات با توجه به نیازها و اولویت‌های محله هزینه شود.
در پایان جلسه با همکاری مرکز بهداشت شمس‌الشموس پایش فشار خون نیز با مشارکت تمامی اعضا صورت گرفت.
گفتنی است ؛ به زودی بابرگزاری انتخابات در سایر محلات منطقه ثامن تکلیف اعضای شورای اجتماعی آن ها هم تعیین خواهد شد . در همین راستا ثبت نام از نامزدهای شورای اجتماعی بالا خیابان آغاز شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->