سرخط خبرها

رانندگی به سبک پیانو

  • کد خبر: ۱۶۸۷
  • ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
رانندگی به سبک پیانو
معضل پستی‌وبلندی آسفالت خیابان‌ها که اهالی و رانندگان را عاصی کرده است

منشادی - درحالی‌که یکی از وظایف ذاتی شهرداری‌ها آماده کردن بستر شهر برای استفاده شهروندان است، کوچه و خیابان‌های زیادی در منطقه ثامن وجود دارند که به دلیل ناهمواری سطح آسفالت، اهالی و رانندگان را با مشکل مواجه کرده است. خیابان کاشانی، خیابان بیهقی، کوچه نوغان، خیابان آیت‌ا... بهجت و قسمتی از خیابان اندرزگو با وجود لکه‌‌گیری‌های هر ساله شهرداری، متأسفانه همچنان آسفالت صاف و یک‌دستی ندارد و همین موضوع باعث شده است که رانندگان برای جلوگیری از صدمه به خودروهایشان به‌صورت مارپیچ در خیابان حرکت کنند.

 

﷯ خیابان راد
خیابان راد یکی از خیابان‌هایی است که آسفالت خوبی ندارد و به گفته اهالی، هر چند وقت یک‌بار شهرداری منطقه آن را لکه‌گیری می‌کند، اما خیابان بدتر می‌شود و اختلاف سطح‌ آسفالت قدیم و جدید بیشتر به چشم می‌خورد. نیازی، یکی از اهالی این خیابان می‌گوید: من ۵٠ سال در این خیابان زندگی می‌کنم.
همیشه اوضاع همین‌طوری است. خیابان پستی‌وبلندی زیادی دارد و شهرداری فقط می‌آید و لکه‌گیری می‌کند و می‌رود. حتی آسفالتی را که به‌عنوان لکه‌گیری روی چاله‌های قدیمی می‌ریزد، صاف و یک‌دست نمی‌کند.


﷯ خیابان بیهقی
محمدی، از اهالی خیابان بیهقی در اعتراض به آسفالت خیابان محل زندگی‌اش می‌گوید: همیشه مسئولان از مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی ایران و حتی جهان اسلام یاد می‌کنند، اما واقعا کوچه و پس‌کوچه‌های نزدیک حرم مطهر رضوی که زوار هم در آن رفت‌وآمد زیادی دارد، باید این‌گونه باشد؟ اگر پستی‌وبلندی‌های ایجادشده آسفالت را رد نکنیم، به خودرومان خسارت می‌خورد و اگر هم رد کنیم، باید هر ماه هزینه جلوبندی و کمک‌فنر خودرو را بدهیم.
شهرداری کارش را انجام می‌دهد، اما فقط برای آمار دادن؛ درصورتی‌که مشکلی حل نمی‌شود. بعد از پیگیری زیاد، می‌آیند آسفالت را می‌ریزند و می‌روند؛ حتی زحمت این را که آسفالت را صاف کنند تا هم‌سطح خیابان شود، به خود نمی‌دهند.


﷯ خیابان کاشانی
زحمت‌کش، یکی از کسبه خیابان کاشانی، عبور و مرور خودروها از روی آسفالت را به زدن پیانو تشبیه می‌کند و می‌گوید: وضعیت آسفالت مشخص است.
خیلی‌ وقت‌ها با همکارانم می‌نشینیم و خودروهایی را تماشا می‌کنیم که همانند دست روی کلید‌های پیانو در یک خط بالا و پایین می‌روند. نه شهرداری کاری می‌کند و نه اجازه می‌دهند مردم اقدامی انجام دهند.
به محض اینکه شهرداری آسفالت می‌کند، اداره آب، آسفالت را برای کانال‌زنی می‌کَند. این خیابان درست‌شدنی نیست.


﷯ خیابان شیرازی
خیابان شیرازی، یکی از خیابان منتهی به حرم مطهر و جزو معابر اصلی منطقه به شمار می‌رود. این خیابان و خیابان شهید حسنی‌کارگر جزو خیابان‌هایی محسوب می‌شوند که آسفالت صاف و یک‌دستی دارند.
یکی از کسبه این خیابان می‌گوید: سال‌هاست من در این خیابان رفت‌وآمد می‌کنم و بعد از چندین سال پیگیری، بالأخره شهرداری این خیابان را آسفالت کرد.
آسفالت خوبی هم شده و امیدوارم شرکت‌های خدماتی این خیابان را باز هم برای انجام کاری نکَنند.


﷯ لکه‌گیری‌ها موقت است
مردم به لکه‌گیری‌های شهرداری معترض‌اند و لکه‌گیری‌های غیر اصولی را یکی از دلایل پستی‌وبلندی خیابان‌ها می‌دانند.
رئیس ناحیه ٢ شهرداری منطقه ثامن می‌گوید: خیلی از خیابان‌های ناحیه نیازمند بهسازی و آسفالت‌تراشی هستند، اما در برخی از خیابان‌ها به دلیل اجرای برخی از اتصالات و شبکه‌ها لکه‌گیری موقت انجام شده و نمی‌توان عملیات آسفالت‌تراشی را آغاز کرد.
علیزاده ادامه می‌دهد: در خیابان راد و همچنین خیابان بیهقی، تا جایی که من اطلاع دارم، قرار است اجرای طرح کانال صورت بگیرد و ما منتظریم اداره آب کارش را انجام دهد تا بعد از آن آسفالتش را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه فعلا هزینه آسفالت در منطقه ثامن بیشتر برای معابر اصلی است، اظهار می‌کند: خیابان شیرازی یکی از خیابان‌هایی است که به‌تازگی آسفالت شده و آسفالت خیابان حسنی‌کارگر نیز در حال انجام است.
خیابان‌های فرعی فعلا در اولویت ما نیستند و برای جلوگیری از هزینه‌های اضافه، موقتا لکه‌گیری‌می‌شوند تا شرکت‌های خدماتی طرح‌های خود را اجرایی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->