کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

از ارتفاع می‌ترسیدم

  • کد خبر: ۱۷۲۱
  • ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
  • ۱
از ارتفاع می‌ترسیدم
گفت‌و‌گو با تنها بانوی آتش‌نشان مازندرانی که مشهد را برای گذراندن دوره‌های تخصصی انتخاب کرد

689کیلومتر راه را بکوبی و به مشهد بیایی، آن هم در شرایطی که تنها چند ساعت با پایتخت- بهشت امکانات- فاصله داری، باید اسراری فراتر از یک تصمیم ساده پشت آن باشد. رازهایی که بانوی ملقب به آب و آتش و تنها بانوی آتش‌نشان استان مازندران را راضی کند برای گذراندن آموزش‌های ویژه و تخصصی به مشهد بیاید. آن هم بانویی بیست‌ساله که در راه رسیدن به نقطه کنونی زندگی‌اش با خیلی‌ها جنگیده است و تمام تلاشش این است که ثابت کند زن‌‌ها نه تنها می‌توانند آتش‌نشان بشوند، بلکه آتش‌نشانان خوبی هم می‌شوند.
با زهرا مسعودی که دوره‌ای فشرده ویژه آتش‌نشانان حرفه‌ای در مشهد را پشت سر گذاشته‌، در آخرین ساعات حضورش در مشهد به گفت‌و‌گو می‌نشینیم. او از خاطراتی می‌گوید که طی 4سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده است. شنیدن جملاتی کلیشه‌ای همچون «‌زنان را چه به آتش‌نشانی» یا «‌این یک کار مردانه است» هم نتوانسته در عزم راسخ او خلل وارد کند. او درباره اهدافش می‌گوید: «‌من به دنبال این هستم که اولین مدیر زن در آتش‌نشانی کشور و مازندران بشوم.»


چرا مشهد را برای گذراندن دوره تخصصی آتش‌نشانی انتخاب کردید، با اینکه تهران به شما نزدیک‌تر است؟
تحقیقات من نشان می‌دهد که مشهد در تربیت بانوان آتش‌نشان بسیار قوی‌تر از تمام کشور است، حتی از تهران. البته شاید بتوان کرج را به دلیل داشتن یک ایستگاه مستقل بانوان استثنا کرد. اما مشهد در این حوزه جدی‌تر است. به نظر من، توجه شورای شهر، شهرداری و مسئولان آتش‌نشانی مشهد به مقوله داشتن بانوان تخصصی آتش‌نشان بیشتر است و به این قشر بسیار اهمیت می‌دهند.


چه چیزی در بانوان آتش‌نشان مشهد است که در دیگر شهرها نیست؟
من تا پیش از اینکه به مشهد بیایم و دوره ببینم، برایم درک کردنی نبود که یک زن آتش‌نشان شیفت بایستد، در عملیات‌ها همچون مردان حضور داشته باشد، مردانه با حادثه رو به رو شود و حتی گاهی هم مصدوم شود.


شما خودتان تجربه شرکت در عملیات‌ها را داشته‌اید؟
تا‌کنون پیش از گذراندن این دوره در عملیاتی که به حادثه منجر شده باشد شرکت نکرده‌ام. بیشتر با عنوان مربی در آتش‌نشانی حضور داشته‌ام. اما حالا آماده شرکت در عملیات‌ها هستم.


چه شد که این پیشه را انتخاب کردید؟
شاید برایتان خنده‌دار باشد اگر بگویم که من از ارتفاع می‌ترسیدم و مانند خیلی از دخترهای دیگر از خیلی چیزهای ساده ترس داشتم. حالا که به آن روزها و ترس‌هایم فکر می‌کنم به خودم می‌خندم. همه چیز از حضور تیم کارشناسان آتش‌نشانی در مدرسه‌مان شروع شد که فرم‌هایی برای جذب آتش‌نشانان داوطلب به ما دادند و من هم به عنوان داوطلب عضو خانواده بزرگ آتش‌نشانان شدم. حالا خیلی پیگیر هستم و اهداف زیادی دارم و می‌خواهم اولین بانوی مدیر رده‌بالای آتش‌نشانی کشور و مازندران بشوم.


نگاه اطرافیان و خانواده به حرکت شما چیست؟
اوایل اطرافیان می‌گفتند «‌نه بابا مگر می‌شود؟» و همین که گفتند مگر می‌شود من فهمیدم که حتما می‌شود. همان‌ها وقتی فعالیت‌های مرا در فضای مجازی می‌دیدند باور نمی‌کردند. خانواده نیز وقتی علاقه مرا به این کار دیدند و از آنجایی که موفقیت مرا می‌خواهند، خوشحال هستند و حمایتم می‌کنند. من آن‌قدر به آتش‌نشانی علاقه دارم که الان مجموعه‌ای از ماشین‌های کوچک آتش‌نشانی و دیگر لوازم را در منزل جمع کرده‌ام، دیدنشان به من روحیه می‌دهد.


این اولین‌باری بود که به عنوان آتش‌نشان به مشهد می‌آمدید؟
سال گذشته از طریق فضای مجازی با یکی از بانوان آتش‌نشان مشهدی آشنا شدم. بعد از من درخواست شد که برای ایام شهادت امام رضا‌(ع) به عنوان جمعیت خدمتگزار به مشهد بیایم که این اتفاق افتاد و در صحن جامع رضوی به منظور آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی مستقر شدیم که خاطرات شیرینی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
امیدوارم با تلاش و پشتکار فراوان تو این شب ولادت امام هشتم. امام رضاع. به اهداف خود برسد. و مایه افتخارکه از هم محلی های عزیز میباشد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->