نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

کراوچ کفش‌هایش را آویخت

  • کد خبر: ۱۷۲۶
  • ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
کراوچ کفش‌هایش را آویخت
خداحافظی مهاجم سابق تیم ملی انگلیس در سی‌وهشت‌سالگی

پیتر کراوچ، مهاجم بلندقامت سابق تیم ملی انگلیس و باشگاه‌های لیورپول، تاتنهام و پورتسموث، با یادداشتی در توئیتر، خداحافظی خود از دنیای فوتبال را اعلام کرد. کراوچ سی‌وهشت‌ساله که نخستین قرارداد حرفه‌ای خود را 21 سال قبل با تاتنهام منعقد کرده بود، در توئیتر خود نوشت: بعد از تفکر بسیار در این تابستان، تصمیم گرفتم که از فوتبال خداحافظی کنم. بازی زیبای ما همه‌چیز را به من داد. از همه کسانی که به من کمک کردند به آنجا برسم و برای مدتی طولانی در آنجا بمانم، بسیار ممنونم. اگر در هفده‌سالگی به من می‌گفتند در جام‌جهانی و فینال لیگ قهرمانان بازی می‌کنم، به قهرمانی در جام حذفی می‌رسم و 100 گل در لیگ برتر به ثمر می‌رسانم، قطعا باور نمی‌کردم.
کراوچ 201 سانتی‌متری در 2جولای1998 اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با تاتنهام منعقد کرد؛ اما هرگز برای این تیم به میدان نرفت و به باشگاه‌هایی نظیر دالویچ (لیگ محلی شرق انگلستان) و هاسلهولم (لیگ سطح چهارم فوتبال سوئد) قرض داده شد.
تاتنهام در جولای 2000 او را به کوئینز‌پارک‌رنجرز فروخت و او بعد از آن به پورتسموث پیوست. در مارچ 2002 با 5میلیون پوند راهی آستون‌ویلا شد و در نخستین بازی خانگی‌اش برای ویلا، موفق به گل‌زنی برابر نیوکاسل شد. او البته در دوران حضور دوساله‌اش در ویلا، برای مقطعی به شکل قرضی به نوریچ هم پیوست.
شاید نقطه‌عطف دوران بازی کراوچ، فصل 05-2004 باشد. او در جولای 2004 با قراردادی به ارزش 2.5میلیون پوند به ساوتهمپتون پیوست و پیش‌بینی می‌شد در حضور کوین فیلیپس و جیمز بیتی، گزینه سوم خط حمله باشد؛ اما ورود هری‌ردنپ و فروش بیتی، او در فصلی که ساوتهمپتون درنهایت سقوط کرد، 12 گل در 27 مسابقه برای این تیم به ثمر رساند و توسط اسون گوران اریکسون، برای اولین‌بار به تیم ملی انگلیس هم دعوت شد. کراوچ در پایان این فصل با قراردادی چهارساله و به ارزش 7میلیون پوند به لیورپول پیوست.
دوران کراوچ در لیورپول بسیار ضعیف آغاز شد و او در 19 مسابقه ابتدایی خود نتوانست برای این تیم گلی به ثمر برساند. او بالاخره در 3دسامبر2005 این طلسم را شکست و در مقابل ویگان موفق به گل‌زنی شد. او در همان فصل در فینال جام حذفی برابر وستهم‌یونایتد 71دقیقه بازی کرد و یک پاس گل هم به استیون‌جرارد داد. بعد از تساوی 3-3، لیورپول در ضربات پنالتی وستهم را شکست داد و کراوچ مهم‌ترین افتخار دوران بازی‌اش را کسب کرد.
کراوچ در فصل 07-2006 با به‌ثمر‌رساندن 18 گل در 49 مسابقه در تمامی دیدارها، بهترین گل‌زن فصل لیورپول شناخته شد و در فینال لیگ قهرمانان اروپا در آتن، در دقیقه78 به‌جای خاویر ماسکرانو به زمین آمد؛ هرچند حضور او کمکی به لیورپول نکرد و قرمزها این بازی را 2بر1 باختند.
درنهایت بعد از 3 فصل و انجام 134 بازی و 42 گل، کراوچ از لیورپول جدا شد و به پورتسموث پیوست. بعد از به‌ثمر‌رساندن 16 گل (11 گل لیگ‌برتری) او به تاتنهام پیوست و 2 فصل را هم در تیمی به میدان رفت که دوران فوتبالش را از آن آغاز کرده بود. کراوچ در سال2011 به استوک‌سیتی پیوست و 7 فصل را به‌همراه این تیم در لیگ برتر سپری کرد. کراوچ در همان فصل اول 10 گل برای استوک به ثمر رساند که آخرین فصلی بود که گل‌های خود در لیگ برتر را دورقمی می‌کرد.
بعد از گذراندن نیم‌‌فصل اول 19-2018 در چمپیونشیپ به‌همراه استوک، او با قراردادی شش‌ماهه به برنلی پیوست تا دوباره در لیگ برتر حاضر شود. او 6 مسابقه برای برنلی انچام داد و البته در پایان فصل، به‌عنوان بازیکن آزاد شناخته شد. کراوچ در 11 باشگاه به میدان رفت و در 735 بازی 205 گل به ثمر رساند (109 گل لیگ برتری). آمار او برای تیم ملی انگلستان هم 22 گل در 42 مسابقه بود. او به‌همراه انگلستان در 2 جام‌جهانی2006 و 2010 حضور داشت و یک گل هم (در 2006 مقابل ترینیدادوتوباگو) به ثمر رساند. خو‌ش‌حالی گل رباتیک او، شاید مهم‌ترین صحنه‌‌ای باشد که از دوران فوتبال او به یادگار می‌ماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->