سرخط خبرها

خلاقیت و کار

  • کد خبر: ۱۷۴۰
  • ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
خلاقیت و کار
کارگاه اسباب‌بازی خلاق و علمی ویژه ‌دانش‌آموزان به همت پژوهش‌سراهای رویان و بوعلی در حال برگزاری است.

زمانی- به گزارش شهرآرامحله، مدیر پژوهش‌سرای بوعلی با اعلام این خبر ابراز کرد: دوره کارآفرینی با عنوان« ساخت اسباب‌بازی خلاق و علمی» در حال برگزاری است که با تأکید بر کارآفرینی به آموزش دانش‌آموزان دختر و پسر از دوران پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم می‌پردازد.
فرانک قاضی‌زاده افزود: این دوره شامل بخش‌های متفاوتی است و فرد با پژوهش می‌آموزد که کارآفرینی کند و کسب درآمد داشته باشد. یکی از بخش‌های این کارگاه، آموزش نقاشی سه‌بعدی است که برای کودکان علاوه‌بر جذابیت، هنری ارائه می‌شود که کاربرد دارد.وی ادامه داد: بخش دیگر این کارگاه به روبات‌های هیدرولیکی مانند آسانسورها و بالابرهای ساختمان، جرثقیل و... می‌پردازد. در این کارگاه دانش‌آموز می‌آموزد که با متصل‌کردن لوله‌های پی‌وی‌سی، سرنگ، رنگ یا جوهر، قطعات‌پلاستیکی و با استفاده از قانون پاسکال در فیزیک بتواند ابزاری بسازد که هرکدام کار خاصی انجام می‌دهد. قاضی‌زاده هدف از اجرای این کارگاه‌ها را توانمندکردن دانش‌آموزان در کار دانست و گفت: هدف از برگزاری چنین کارگاهی این است که دانش‌آموز بتواند اسباب‌بازی خلاق و علمی بسازد که بتواند آن را بفروشد. براین اساس اولین خریدار آن‌ها ما خواهیم بود تا به ادامه‌ کار تشویق شوند.وی افزود: ساخت اسباب‌بازی خلاق و علمی با وسایلی انجام می‌شود که گران‌قیمت نیستند و به‌راحتی دردسترس دانش‌آموزان قرار دارند. در واقع کودکان و نوجوانان با آموزش درست و ساخت اسباب‌بازی علمی می‌توانند به کارآفرینی و کسب درآمد دست یابند. درنهایت اولین درآمد از فروش آن‌ها حاصل دسترنج خلاقیت و تفکر خودشان خواهد بود.
قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: برگزاری چنین کارگاهی به افراد انگیزه می‌دهد تا با پژوهش‌کردن به کارآفرینی برسند و از این روش در آینده ، شغلی داشته باشند و درآمدی به دست آورند. تاکنون نیز استقبال از این برنامه خوب بوده و دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان رضایت کافی داشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->