راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

وعده‌های شهردار برای یک محله برخوردار

  • کد خبر: ۱۸۲۹
  • ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
وعده‌های شهردار برای یک محله برخوردار
شهردار منطقه ۸ مشهد همراه با تریبون مردمی شهرآرا از نزدیک در جریان مشکلات اهالی خیابان کوهسنگی قرار گرفت

هانیه حسین زاده - خانم کریمی اولین نفری است که خواسته ها و گله های خود را با شهردار منطقه 8 مطرح می کند و می گوید: منزل ما در حاشیه کوهسنگی قرار دارد. مدتی است ما در برخی ساعات در منزلمان احساس لرزش می کنیم و این لرزش ها در پارکینگ ساختمان بیشتر آشکار می شود. وی ادامه می دهد: حتی بعضی از همسایه ها هم در خیابان هایی که از حاشیه کوهسنگی دورتر هستند این لرزش ها را حس کرده اند. اغلب این لرزش ها ناشی از تست و آزمایش قطار شهری است که گاهی با شدت بیشتری همراه هستند.
کریمی به کارگاه ساختمانی ایستگاه مترو اشاره و بیان می کند: وجود این کارگاه ساختمانی باعث ایجاد ترافیک و مشکلاتی شده است و برخی مواقع شاهد مشاجراتی هم بر سر این مسئله هستیم.علی شیرازی، شهردار منطقه 8، با تأیید صحبت های خانم کریمی در پاسخ به گله های او می گوید: برای کنده کاری های قطار شهری از دستگاه های ضد لرزه استفاده می شود که از لحاظ فنی از هرگونه مشکلی جلوگیری می کند.


اتوبوس فرسوده و بدون کیفیت
خانم کریمی می افزاید: در این مسیر خطوط اتوبوس مختلفی وجود دارد اما امکان تردد در برخی مسیرهای مهم همچنان فراهم نیست، ضمن اینکه این اتوبوس ها اغلب فرسوده و بدون کولر است و همین مسئله تمایل به استفاده از اتوبوس در بین اهالی این محله را کم کرده است.شیرازی نیز در پاسخ می گوید: در این رابطه پیگیری هایی صورت گرفته و در هفته جاری طی جلسه ای با سازمان اتوبوس رانی، این مسئله بیان و پیگیری خواهد شد.


پارک ممنوع با تابلوی الیت آزاد
آقای حسنی هم که یکی دیگر از اهالی این منطقه است تابلوی «توقف مطلقا ممنوع» را که در حاشیه خیابان به درختی نصب شده نشان می دهد و می گوید: این تابلو گویای این مطلب است که هیچ خودرویی نباید در این خیابان پارک کند اما می بینید که اغلب خودروها اقدام به پارک خودروهای خود حتی در مسیر باریک روبه روی کارگاه قطار شهری کرده اند.
او مجددا تابلوی الیت را که تنها یک درخت با تابلوی مطلقا ممنوع فاصله دارد نشان می دهد و اضافه می کند: اگر پارک کردن در این مسیر ممنوع است، چرا تابلوی الیت در این محل نصب شده است؟
شهردار منطقه 8 نیز بیان می کند: با توجه به ضد و نقیض بودن فرمان تابلوها بعضی از آن‌ها به زودی جمع آوری خواهند شد.


کمبود پارکینگ در کوهسنگی
آقای محبتی دیگر ساکن این محله هم خودروهایی را که در حاشیه کوهسنگی، بین کوهسنگی 32 و 34 پارک کرده اند نشان می دهد و می گوید: با توجه به اینکه در این خیابان پروژه قطار شهری در حال اجراست، این مسیر به اندازه کافی ترافیک دارد اما تابلوی الیت هم در اینجا نصب شده که باعث پارک خودروها و ترافیک بیشتر شده است.وی ادامه می دهد: با وجود مجتمع های مسکونی و تجاری فراوان در این خیابان، وجود چند پارکینگ در این مسیر ضروری است.
شیرازی نیز در پاسخ می گوید: با توجه به تأمین اعتبارات لازم و شناسایی زمین های مورد نظر، پارکینگ هایی در این مسیر ایجاد خواهد شد.


نبود تابلو و علائم مشخص کننده مسیر
آقای محبتی با اشاره به انتهای خیابان کوهسنگی که تنها با یک تابلو مسیر چپ و راست نشان داده شده است، می گوید: این خیابان دارای عرض کمی است و اغلب کسانی که به این پارک مراجعه می کنند یا مسافر هستند یا از یک طرفه و دو طرفه بودن مسیر اطلاع ندارند.وی ادامه می دهد: با وجود خودروهای پارک شده در مسیر این 2 خروجی، با وجود یک طرفه بودن مسیر، در بسیاری مواقع خودروهایی از مسیر مقابل وارد و باعث ایجاد ترافیک و راه بندان می شوند.شهردار منطقه‌8 با تأیید صحبت های این شهروند خاطرنشان می کند: باید این موضوع را پیگیری کرد و بررسی های لازم در این مورد انجام خواهد شد، ضمن اینکه تابلو و علامت نیز در این 2 مسیر خروجی نصب خواهد شد.


تجمع مسافرکش ها در پارک کوهسنگی
محبتی در ادامه صحبت هایش به تجمع برخی مسافرکش های غیرمجاز در جلوی در و داخل کوهسنگی اشاره می کند و می گوید: آن ها اغلب با اصرار مسافران را برای گردش به دیگر نقاط مشهد می برند. وجود این مسافرکش ها در کوهسنگی بسیار زشت است، زیرا بعضی مواقع بر سر سوار کردن مسافر با یکدیگر بحث و مشاجره می کنند و این مسئله حتی در برخی موارد به زد وخورد نیز منجر می شود. شیرازی با ابراز ناراحتی از این موضوع می افزاید: در واقع این مسئله نوعی سد معبر است که ازدحام آن ها باعث ترافیک و صف طولانی پارکینگ می شود و این موضوع با سازمان تاکسی رانی مطرح و برای رفع و ساماندهی آن اقدام خواهد شد.


کمبود پارک های کوچک محلی
در انتهای یکی از کوچه های کوهسنگی که به محله بهشتی متصل است، با خانمی هم کلام می شویم که مشغول خرید از مغازه خرازی است. او می گوید: درست است که پارک کوهسنگی در این منطقه قرار دارد و این پارک بسیار بزرگ است اما در برخی از نقاط دیگر منطقه هم به پارک بازی کودکان نیاز داریم.وی، ادامه می دهد: در پارک کوهسنگی نیز تعداد فضاهای بازی اندک و دور است، به طوری که این مسئله باعث می شود بیشتر کسانی که از این فضا استفاده می کنند مسافران و ساکنان دیگر مناطق شهر باشند.
شهردار منطقه 8 در رابطه با نبود فضای سبز و پارک کودکان می گوید: این موضوع یک درخواست منطقی است و باید برای ساکنان محل و کودکان فضای سبز و پارک بازی کودکان در نظر گرفت.


سد معبر
کمی جلوتر یک مغازه میوه فروشی قرار دارد و عده ای نیز مشغول خرید میوه هستند. علی که متصدی این مغازه است وقتی از حضور شهردار منطقه مطلع می شود می گوید: هر روز برای تخلیه بار میوه مغازه ام با مشکلاتی مواجه هستم. حوالی ظهر که من به مغازه ام باز می گردم، با توجه به حجم زیاد ترافیک و شلوغی معابر مأموران شهرداری از باری که در حال تخلیه آن هستم به عنوان سد معبر عکس برداری می کنند و بعد هم شروع به ضبط بار میوه ام می کنند.
او با اشاره به سینی های بزرگی که قیمت میوه ها برروی آن ها نوشته شده است، بیان می کند: شهرداری به دلیل نازیبا شدن خیابان، مانع از قراردادن تابلوی قیمت در بیرون از مغازه می شود و به ما اعلام می کند باید تابلوهایی زیبا برای نگارش قیمت میوه در نظر بگیریم. آیا برای ما مقدور است که هر روز یک مقوا که قیمت آن 5000 تومان است بخریم و فردا با تغییر قیمت، آن را دور بیندازیم؟
شهردار منطقه 8 نیز اظهار می کند: تخلیه بار باید بین ساعت 8 تا 9 صبح انجام شود که باعث ایجاد مزاحمت برای عابران نشود. هم اکنون ساعت از 11 ظهر گذشته و بار میوه شما در پیاده رو باعث سد معبر شده است، ضمن اینکه هیچ تابلویی هم نباید بیرون از مغازه نصب شود.


بی نظمی در جمع آوری زباله ها
خانم مسلمی نیز که در حال عبور از کنار ماست به جمع ما می پیوندد و می گوید: منزل ما در حاشیه خیابان است و من از نبود زمان مشخص برای جمع آوری زباله ها گله دارم.
وی ادامه می دهد: مجبوریم زباله هایمان را در منزل نگهداری کنیم که با وجود هوای گرم بوی نامطبوعی ایجاد می کند. باکس جمع آوری زباله هم با ما فاصله زیادی دارد.
شیرازی در پاسخ به این سؤال می گوید: به دلیل وجود مغازه ها در این خیابان جمع آوری زباله ها توسط ماشین زباله گیر در 2 نوبت در ساعت 24 بامداد و 4 صبح انجام می شود.


معضل منازل نیمه ساز
آقای معصومی نیز که به جمع ما پیوسته است می گوید: در برخی از خیابان های محله، منازل نیمه ساز خوابگاه و محلی برای تجمع زباله گردها شده اند.
در پاسخ نیز شهرداری منطقه‌8 با بیان اینکه در مسیر شاهد این موضوع در برخی از خیابان ها بوده است خاطرنشان می کند: شهرداری اکیپی برای جمع آوری زباله های خشک دارد اما این مسئله نیازمند همکاری شهروندان است که زباله ها و پسماندهای خشک را به این اکیپ تحویل بدهند و در باکس های زباله نریزند.
وی در مورد منازل نیمه ساز نیز اضافه می کند: به این گونه موارد رسیدگی و اخطارهای لازم به مالک داده می شود.


خیابان هایی که نظافت نمی شوند
سمانه خانم که چند قدم آن طرف تر ایستاده است خودش را به ما می رساند و می گوید: مشکلات ما در این محله زیاد است ولی کسی نیست که به این مشکلات رسیدگی کند. برای مثال هیچ وقت این خیابان نظافت و جارو نمی شود و اغلب اوقات زباله ها جلوی درب منازل و مغازه هاست.
شهردار منطقه 8 نیز در پاسخ می گوید: پاکبانان در این محله از ساعت 4 تا 6 بامداد اقدام به نظافت، جارو و جمع آوری زباله ها در خیابان های محله می کنند.
بهسازی پیاده روها با هدف احیای کوهسنگی
شیرازی همچنین از طرح پیاده روها در حاشیه کوهسنگی خبر می دهد و می گوید: این طرح با هدف احیا و بازگردانی هویت کوهسنگی از 23 تیرماه آغاز و تا پایان سال جاری در کوچه های زوج کوهسنگی و در سال آینده نیز در کوچه های فرد این خیابان اجرا می شود. در این طرح حرکت خانواده ها، معلولان، دوچرخه و سه چرخه سواران و حتی درشکه و کالسکه های قدیمی در این خیابان اجرایی خواهد شد.  

 

مهم ترین دغدغه ها

لرزش منازل با اجرای عملیات تست و آزمایش قطار شهری
مزاحمت های کارگاه های ساختمانی قطار شهری
اتوبوس های فرسوده و بدون کولر در مسیر کوهسنگی
نصب تابلوهای الیت در کنار تابلوی «توقف مطلقا ممنوع»
کمبود پارکینگ عمومی در خیابان کوهسنگی
کمبود تابلوهای مشخص کننده مسیر در خیابان
مسافرکش های شخصی و معضلات حضور آن ها
کمبود پارک های کوچک محلی
نبود مکانی برای تخلیه بار اصناف
جمع آوری نامنظم زباله ها
معضل خانه های نیمه ساز و تجمع زباله گردها

 

نمای نزدیک

کوهسنگی یکی از محلات قدیمی منطقه 8 مشهد است که از سال 1340 و با گسترش شهرنشینی ایجاد شده تا محوطه زیبای کوهسنگی با درختان مشجر آن را به میدان دکتر شریعتی (تقی آباد) متصل کند. یکی از زیبایی های محله کوهسنگی همین درختان مشجری است که همچنان در دو سوی خیابان خودنمایی می کند. در انتهای این خیابان، پارک زیبای کوهسنگی با زیبایی خیره کننده اش، یکی از بهترین جلوه های گردشگری مشهد را در خود جای داده است. وجود 3 بیمارستان امید، مهر و 17 شهریور و چند مرکز درمانی دیگر، دادگاه انقلاب، تعداد زیادی رستوران و فست فود و خانه های قدیمی و زیبا، از جمله داشته های این محله است. برای تریبون مردمی این هفته در محله کوهسنگی، از علی شیرازی، شهردار منطقه 8 و معاونانش دعوت کردیم تا ضمن همراهی با ما، به بررسی مشکلات و مسائل اهالی این محله قدیمی
بپردازیم.

 

وعده ها

پیگیری تبدیل وضعیت اتوبوس های شلوغ و قدیمی
جمع آوری تابلوهای الیت نصب شده در کنار تابلوهای «توقف مطلقا ممنوع»
ایجاد پارکینگ های جدید در کوهسنگی
نصب تابلو و علائم مشخص کننده مسیر و افزایش تابلوهای راهنمایی
پیگیری رفع سدمعبر مسافرکش های غیرمجاز
اخطار به مالکان منازل نیمه ساز برای تعیین تکلیف خانه ها
بهسازی پیاده روهای کوهسنگی با هدف احیای هویت این محله

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->