سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آزار «آرمان» با سیگار و سکه داغ

  • کد خبر: ۱۸۹۹
  • ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
آزار «آرمان» با سیگار و سکه داغ
آخرین جزئیات پرونده نوزاد پنج ماهه آزار‌دیده از زبان پزشک معالجش

راحله حسین زاده - «شکر خدا حالش خوب است و به تغذیه هم واکنش خوبی نشان داده است. با وجود اینکه جراحات زیادی در تنش مشهود بود اما خوشبختانه تلاش کادر درمانی پزشکان متخصص بیمارستان اکبر مشهدنتیجه داد و آرمان 5ماهه حالش رو به بهبود است» اینها گوشه ای از صحبت های دکتر مجید سزاوار، فوق تخصص مراقبت های ویژه کودکان بیمارستان اکبر و پزشک معالج نوزاد 5ماهه ای است که به دلیل کودک آزاری از بجنورد به بیمارستان اکبر منتقل شده بود.


سرگذشت آرمان
اما ماجرای این نوزاد معصوم که گزارش آن در بیستم تیر ماه امسال در صفحه حوادث شهرآرا با تیتر «آرمان قربانی کودک‌آزاری» منتشر شد از این قرار است که اوایل تیرماه مردی سالخورده به همراه دخترش نوزادی 5ماهه را با مجموعه ای از زخم های کهنه و جدید به بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد برده و کادر درمانی بیمارستان با مشاهده جراحات شدید بر صورت، دست ها ، پاها، دهان و سینه آرمان پنج ماهه و وخامت حالش، این طفل در بستری می کنند.
آثار زخم های عمیق بر کف پاها و سینه، جای دندان بر بدن، علائم سوختگی بر صورت و دهان این طفل معصوم احتمال کودک آزاری را برای تیم درمانی بیمارستان قوت بخشید از همین رو موضوع به مرجع قضایی و مددکاران بهزیستی اعلام شد.
این نوزاد به دلیل شرایطی که داشت برای دریافت اقدامات تخصصی تر به بیمارستان فوق تخصصی اکبر مشهد منتقل و تحت درمان قرار گرفت.


آرمان تحت نظر بهزیستی مشهد است
روز گذشته دکتر مجید سزاوار، پزشک معالج این نوزاد پنج ماه در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به این مطلب که «‌آرمان» شرایط عمومی مطلوبی دارد و 3روز پیش از بیمارستان اکبر مرخص شده و تحت نظر بهزیستی مشهد نگهداری می شود مرهمی بر تراژدی غم انگیز این پرونده گذاشت.
این پزشک متخصص درباره جراحاتی که این کودک 5ماهه در زمان انتقال به بیمارستان داشته است توضیح داد: برروی بدن و کف پای آرمان آثار قدیمی که به نظر می رسد ناشی از سوزاندن با جسم داغ است وجود داشت و جراحات جدیدی نیز بر روی گونه چپ و بازو و تن او نیز مشاهده می شد که ناشی از سوزانده شدن با ماده ای اسیدی بود.خبر خوبی که دکتر سزاوار برای ما داشت این بود که احشای داخلی و دستگاه گوارش آرمان آسیب ندیده به این دلیل که این نوزاد ماده سوزاننده خورانده شده به او را نبلعیده است اما آثار سوختگی بر روی لب ها و صورت کودک که به دلیل بیرون ریختن ماده اسیدی به وجود آمده به طور کامل حذف نمی شود.
این فوق تخصص مراقبت های ویژه کودکان طبق تشخیص های بالینی خود که از این کودک پنج ماهه انجام داده، معتقد است ضایعات و جراحات آرمان با توجه به سن و وضعیتش توجیه علمی ندارد و یک کودک پنج ماهه قادر نیست خود چیزی را بخورد و آثار سوختگی روی دهان و صورت گویای این موضوع است که چیزی را به او خورانده اند.


کودک آزاری در حق آرمان
او براساس اظهار نظرهای متخصصان پزشکی قانونی انجام می دهد مدعی است که ضایعات بر روی لب ها و صورت عادی نیست و مانند مواردی بوده که سکه داغ یا سیگار بر روی پوست زده شده باشد بر همین اساس متخصصان این امر، موضوع کودک آزاری را تأیید می کنند.
طبق گفته سزاوار، آرمان بعد از ترخیص به بهزیستی مشهد تحویل داده شده و طبق قرار قانونی بناست از بهزیستی مشهد به سازمان بهزیستی بجنورد منتقل شود. فوق تخصص مراقبت های ویژه کودکان بیمارستان اکبر ایجاد شرایط امن برای کودکانی که مشکوک به کودک آزاری هستند را قدم اول کادر درمانی هر بیمارستانی در مواجه با این موضوع دانست و گفت: روز اولی که آرمان بستری شد عمه و پدرش همراه این طفل بودند اما براساس احتمالات و نظرات همکارانمان در بجنورد درباره احتمال کودک آزاری، این افراد را بدون ایجاد حساسیت از نوزاد دور کردیم و نوزاد تحت نظر بهزیستی به بخش منتقل شد.
او ادامه داد: بعد از ایجاد امنیت برای کودک در مرحله بعدی پزشکی قانونی و مددکار اجتماعی را در جریان موضوع قرار دادیم و تا طی شدن مراحل قانونی بدون اینکه حساسیتی ایجاد شود والدین کودک را از فرزندشان دور کردیم. مشکلات اقتصادی پدر آرمان این حدس را تقویت می کند که شاید ناتوانی در نگهداری کودک منجر به کودک آزاری شده است اما دکتر سزاوار این فرضیه را نمی پذیرد و می گوید که فقرمالی نمی تواند باعث چنین اقدامی شود: «بیماران زیادی داشته ام که والدینشان با وجود فقر همه چیز خود را برای بهبود فرزند معلول‌شان فروخته اند و به نظر من مسائل مالی توجیه کننده چنین حوادثی که به صورت مستمر اتفاق می افتد نمی تواند باشد.» این فوق تخصص مراقبت های ویژه کودکان معتقد است: موارد کودک آزاری که به صورت مستمر اتفاق می افتد از بیماری های روحی و روانی نشئت می گیرد و توصیه کرد که در صورت اثبات آزار و اذیت آرمان حتما از نزدیکانش تست روان پزشکی گرفته شود. او درباره موارد مشابه کودک آزاری که طی سال های طبابتش در حوزه کودکان دیده است بیان کرد: سال گذشته دو کودک خردسال که مورد آزار و اذیت قرار گرفته تحت ویزیت من بودند که متأسفانه دچار خون ریزی مغزی شده بودند که یکی از آن ها به دلیل شدت صدمه وارده فوت کرد. در سایر بیمارستان ها نیز با توجه به تخصص کاری ای که دارند موارد متفاوتی بستری می شوند، به عنوان مثال در بیمارستان امام رضا(ع) بیشتر کودکان با مسمومیت های عمدی را مشاهده می کنید که ناشی از خوراندن متادون یا در دست قرار داشتن این ماده برای کودک بوده است.
بررسی های اولیه پزشکی قانونی و بهزیستی بجنورد برخلاف ادعاهای پدر آرمان که می گوید نوزادش از دو ماهگی بیماری پوستی داشته نشان دهنده کودک آزاری است. فرضیه ای که حالا باید از سوی مددکاران اورژانس اجتماعی بهزیستی پیگیری شود تا اقدامات قضائی مناسب در این باره صورت گیرد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->