آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

رایزنی آبی استاندار در بهارستان

  • کد خبر: ۱۹۷۲
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱
رایزنی آبی استاندار در بهارستان
استاندار با وزیر نیرو و شماری از نمایندگان مجلس درباره انتقال آب از دوردست‌ها گفت‌وگو کرد

علیرضا ظهیری - موضوع انتقال آب از دوردست‌ها به شرق کشور، این روزها به یکی از مهم‌ترین خبرها در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده و نظرات مختلفی را نیز از سوی صاحب‌نظران این حوزه در پی داشته است. استاندار خراسان‌رضوی نیز از زمان انتصابش تاکنون یکی از جدی‌ترین پیگیری‌کنندگان این طرح بوده و به همین واسطه جلسات متعددی را با مدیران ارشد وزارت نیرو و مسئولان مرتبط با این موضوع در تهران و مشهد برگزار کرده است. این موضوع برای علیرضا رزم‌حسینی آن‌قدر اهمیت داشته که حتی در جلسه اخیر با سران 2 قوه مجریه و مقننه نیز به موضوع آینده تأمین آب شرب مشهد پرداخته است.
در همین راستا دیروز جلسه‌ای درباره بررسی مسائل آب شرب استان و شهر مشهد با حضور وزیر نیرو، معاونان این وزارت‌خانه، استاندار خراسان‌رضوی و معاون عمرانی او، مسئولان حوزه‌آب و شماری از اعضای مجمع نمایندگان استان در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با شهرآرا درباره ره‌آورد این جلسه کاری گفت: خوشبختانه با همت نمایندگان مجلس قرار بر این شده تا جلسات منظمی درباره پیگیری مسائل آب استان و کلان‌شهر مشهد برگزار شود که تاکنون 3 جلسه در این رابطه برگزار شده است. محمد علائی ادامه داد: در این جلسات مسائل روز در حوزه‌آب استان و طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت بررسی و متناسب با شرایط تصمیماتی اتخاذ می‌شود. جلسه اخیر هم در این راستا برگزار شد و در ابتدای آن مصوبات و تصمیمات 2 جلسه قبل بررسی شد.


برش شهرستانی طرح همیاران آب تصویب می‌شود
وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته، موضوع راهبرد بلندمدت وزارت نیرو و حوزه آبی استان مطرح شد، از این موضوع ابراز خرسندی کرد که طرح همیاران آب و سازگاری با کم‌آبی با کمک همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مؤثر در مدیریت منابع آب تهیه شده و قرار است تا هفته آینده برش شهرستانی آن نیز در جلسه‌ای با حضور استاندار به تصویب برسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی اضافه کرد: در این جلسه قرار شد تا این طرح پس از تصویب برش‌های شهرستانی، ظرف یک‌ماه آینده به وزارت نیرو ارسال و پس از انجام مراحل تصویب در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، برای اجرا به استان ابلاغ شود.
علائی گفت: در این جلسه قرار شد تا علاوه بر پیشبرد این طرح، هم‌زمان موضوع شیرین‌سازی و انتقال آب از دریای عمان نیز پیگیری شود. درباره بحث انتقال آب از دریای عمان، اکنون شرکت مدیریت پروژه تشکیل شده است و امیدواریم این موضوع به‌صورت جدی‌تر وارد مرحله عملیاتی شود. به‌طور قطع برای وزارت نیرو پیشبرد هم‌زمان این 2 طرح مهم است.
وی افزود: در ادامه نشست دیروز، مباحثی درباره اجرای طرح انتقال آب از هزارمسجد مطرح شد و با توجه به تصمیمات گرفته شده، امیدواریم به‌زودی شاهد عملیاتی شدن این طرح نیز باشیم. در ادامه هم موضوع توسعه طرح‌های آب و خاک مناطق مرزی مطرح و تصمیماتی در این رابطه گرفته شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی در ادامه به موضوع انتقال آب شرب از چاه‌های غرب مشهد به نقاط دیگر این کلان‌شهر با همان تخصیص‌های مالی قبلی اشاره کرد و گفت: در مشهد 457 حلقه چاه برای تأمین آب شرب وجود دارد که بیشتر این چاه‌ها در غرب شهر است، اما خط انتقال آب از این چاه‌ها ظرفیت لازم را برای انتقال ندارد و از طرفی ما تخصیص جدیدی را هم در این‌باره صادر نخواهیم کرد. بنابراین قرار شد آب منطقه‌ای ظرف مدت یک‌ماه مطالعات در این حوزه را تمام کند و نتایج آن را برای دستگاه‌های بالادستی بفرستد.
وی در پایان درباره مشکلات به وجود آمده طی چند روز اخیر برای تأمین آب شرب برخی روستاهای حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: ما به تأمین آب شرب برای همه مناطق مکلف هستیم، اما گرمای چند روز اخیر، مصرف بی رویه آب در برخی مناطق روستایی حاشیه شهر مشهد، انشعابات غیرمجاز در این مناطق و استفاده از آب شرب برای کشاورزی، مشکلاتی را به وجود آورده است که امیدواریم با همکاری مردم در صرفه‌جویی منابع آبی و برخوردهای دستگاه قضایی با انشعابات غیرمجاز، این مشکل نیز برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->