سرمایه‌گذار «شهرزاد» پشتِ میله‌های زندان

  • کد خبر: ۳۰۷۸
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
سرمایه‌گذار «شهرزاد» پشتِ میله‌های زندان
قاضی رسیدگی کننده به پرونده هادی رضوی، از متهمان بانک سرمایه، از انتقال این مجرم به زندان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز و به‌نقل از ایرنا، اسدالله مسعودی مقام در حاشیه اولین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از صدور حکم پرونده به دادسرای جرایم اقتصادی ارجاع شد و صبح دیروز حکم جلب هادی رضوی صادر شد.

 

 وی افزود: این متهم شب گذشته، توسط ضابطان دادگستری و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستگیر و روانه زندان شد.

 

هفته گذشته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه گفت: هادی رضوی متهم ردیف اول پرونده بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس، رد مال همچنین ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.
پیشتر رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان تهران در دومین جلسه دادگاه بانک سرمایه گفته بود: سیدمحمدهادی رضوی متهم ردیف اول این پرونده با پول معلمان سواری مازراتی یا بنز اس ۵۰۰ خریداری ‌کرده است و گفته می‌شود که با تشریفات در خیابان ها رفت و آمد می کرده است.

 

به گفته وی، متهم در خیابان فرشته ملکی از سید محمد امامی می‌خرد و خودروی سوزوکی یا تویوتا راوفور و موتورسیکلتی خریداری می‌کند که برابر با ۱۰ پراید مدل ۵۰ میلیون تومانی کنونی قیمت دارد. همچنین رضوی طبق گزارش بانک مرکزی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت دریافت کرده است. ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات و ضمانت گرفته و ۱۰۴ میلیارد تومان هم از بانک‌های دی، اقتصادنوین، مسکن، تجارت و صادرات دریافت کرده است.  

 

نماینده دادستان گفته است: رضوی از طریق شرکت های رهپویان کوثر و آتیه سازان فاطمی برای دریافت تسهیلات بهره می‌برده و از شرکت شایگان تجارت آتیه برای استفاده از ضمانت نامه ها استفاده می کرده است. همچنین در مهر سال ۹۱ درخواست می کند که ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کند که ۲ و نیم میلیارد تومان مصوب می‌شود ولی یک ماه و نیم بعد ۷۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات به حسابش واریز می شود.  

 

قهرمانی همچنین می گوید: رضوی به همراه دلاویز و امامی ملکی در نوشهر به مساحت ۷۸ هزار و ۷۵۰ متر خریداری می‌کند که در واقع سه ویلای لوکس بوده و هر ویلا متعلق به یکی از این افراد است. رضوی ملکی در خیابان آفریقا به متراژ ۴۵۶ متر خریداری می کند و در خیابان احمد قصیر نیز پنج طبقه آپارتمان می خرد که هر طبقه ۲۶۰ متر بوده و آن را به نام خود ثبت می کند. البته او به نام منشی خود یعنی زهرا شریف کاظمی خانه و خودرو نیز خریده است.  

 

به گفته نماینده دادستان، رضوی بیش از صد ورود و خروج به کشور داشته که ۵۰ مورد آن خروجی به کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا، آلمان، اتریش، امارات و اوکراین بوده که در برخی موارد با خانم شریف کاظمی همراه شده است.  


وی افزود: طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور رضوی مبلغ قابل توجهی برای ارز دریافت کرده و به اسم سرمایه گذاری در واقع برای سفرهای خارجی اختصاص داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->