کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

باجنبه، کم‌جنبه، بی...

  • کد خبر: ۳۲۲۷
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
باجنبه، کم‌جنبه، بی...
نگاهی به واکنش‌هایی از حسینی بای، بهاره رهنما و محمد قانبیلی که سطح‌های متفاوتی از جنبه را در این هفته از خودشان بروز داده‌اند

محمدناصر حق‌خواه - بین خبرهایی که این چند روز دست‌به‌دست می‌شد، چند چهره و حرکت و اظهارنظرشان بیش از بقیه دیده و شنیده شد که بیش از هر چیز با یک مفهوم سروکار داشت؛ جنبه. می‌خواهیم بدانیم باجنبه‌، کم‌جنبه و بی‌جنبه‌ترین افراد در هفته‌ای که گذراندیم، چه کسانی بودند و چرا.


باجنبه
دیگر آن‌قدر گفته و شنیده شده است که همه، حتی برای نشان دادن سطح شعور و درکشان هم که شده، آن را رعایت می‌کنند. داریم درمورد انتقادپذیر بودن و بد برخورد نکردن دربرابر شوخی حرف می‌زنیم. هرچند این موضوع هنوز کامل حل نشده است، دیگر با یک کنایه در یک برنامه تلویزیونی یا حضور یک شخصیت با شغلی خاص یا با لهجه‌ای متفاوت در یک سریال، کل صنف متبوع و شهر مربوط بیرون نمی‌ریزند و تا تخته کردن در تلویزیون پیش نمی‌روند! حالا حسینی بای، گزارشگر عجیب تلویزیون که از دل مناطق جنگی تا سر جلسات کنکور و تا عمیق‌ترین جای سیل را با میکروفونش می‌رود، خود را به این سطح از فرهنگ، پایبند نشان داده است. در برنامه «فرمول یک» علی ضیا وقتی مجری از او درباره شوخی مهران مدیری در دورهمی که با « تا نیمه در آب فرورفتن و شبیه پری دریایی شدنش» شوخی کرده بود پرسید، بای در جواب گفت که مهران مدیری یک طنزپرداز است و کارش، شوخی کردن است و من هم پذیرفتم که شوخی کردن او یک امر طبیعی است و هرچند در اولین برخورد تعجب کردم، بعد فهمیدم که کار آقای مدیری همین است. لقب باجنبه این هفته با فاصله به حسینی بای تعلق می‌گیرد که با پشت چشم نازک کردن و جواب شوخی را با دلخوری دادن، نه خاطر خودش را مکدر کرد، نه باعث شد لبخند روی لب مردم بماسد و نه کار طنزپردازان را سخت‌تر کرد.


کم‌جنبه
آدمی آزاد است با هرکه خواست، عروسی کند. هرجا خواست، برود. هر جور خواست، جشن بگیرد یا عزاداری کند و به هیچ‌کس و هیچ جایی هم پاسخ‌گو نباشد؛ البته با این قید که به کسی آسیبی نرساند. بهاره رهنما نه به کسی آسیبی رسانده است و نه به کسی مربوط است که چه می‌کند اما بازیگری که داعیه‌ داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی و شاعر بودن و تئاتری بودن و چندین لیسانس داشتن و فعال بودن در چندین حوزه اجتماعی و فرهنگی را دارد، عجیب است که سالگرد دومین سال ازدواجش را با آرایش و لباس‌های عجیب‌وغریب که حتی از یک عروس تازه هم بیشتر و پروپیمان‌تر است، جشن بگیرد و از لحظه‌به‌لحظه میک‌آپ کردن و آماده شدنش فیلم بگیرد و تبلیغ آرایشگاه و لوازم مورد استفاده را بکند و همه‌جا هم منتشرش کند. با تاکید روی این نکته که زندگی شخصی بهاره رهنما -حتی اگر ثانیه‌به‌ثانیه‌اش را در شبکه‌های مجازی منتشر کند- به کسی ربطی ندارد، لقب کم‌جنبه این هفته به او می‌رسد بابت این همه تاکید و ذوق‌زدگی برای ازدواج و این همه مراسم جورواجور و لباس پوشیدن و آرایش کردن‌های عجیب‌وغریب.


بی‌جنبه
احتمالا چند هفته پیش کلیپی را دیده‌اید که فردی که ظاهرا مسئولیتی هم دارد، در آن خطاب به خبرنگاران می‌گوید که من نمی‌توانم مثل شما با وسایل حمل‌ونقل عمومی رفت‌وآمد کنم و باید حق ایاب‌وذهاب بگیرم و البته حق حضور در جلسه. بعد هم که با اعتراض خبرنگاران روبه‌رو می‌شود، می‌گوید: ببینید، من به این پول‌ها نیازی ندارم و چکی به مبلغ 6میلیارد تومان را از کیف پولش بیرون می‌آورد و می‌گوید: ببین، من مبالغ این‌طوری ردوبدل می‌کنم. در جواب خبرنگار که می‌پرسد شغل شما چیست، می‌گوید من آشغال‌جمع‌کن هستم! این فرد محمد قانبیلی، نماینده مردم تهران در شورای‌عالی استان‌ها، بود که با چک 6میلیاردی‌اش این‌طور پز می‌داد و دو سه روز پیش کلیپ دیگری از او بیرون آمد که به همان خبرنگار حمله می‌کند با این استدلال که چرا مصاحبه‌ام را قبلا به خودم ندادی و من که گفته بودم باید به من نشان دهی! قضیه اینجاست که اگر لقب بی‌جنبه را برای چک 6میلیاردی را به رخ دوربین کشیدن -آن‌هم در این شرایط بد اقتصادی- به قانبیلی ندهیم، قطعا این پرخاش به خبرنگار را می‌شود مصداق بارز بی‌جنبگی یک مسئول در این سطح دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->