تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم
سرخط خبرها

کامبک مقابل کوبا

  • کد خبر: ۳۲۳۴
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
  • ۱
کامبک مقابل کوبا
اولین پیروزی شاگردان کولاکوویچ در مقدماتی المپیک ۲۰۲۰

بلندقامتان والیبال کشورمان برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، عصر دیروز در ورزشگاه سیبور آره‌نا مقابل کوبا صف‌آرایی کردند. بازیکنان کوبا از همان ابتدای بازی با توپ‌پر به زمین آمدند و مشخص بود که استفاده از پاس‌های سرعتی در رأس برنامه‌های آن‌ها قرار دارد. اشتباهات فردی هم‌تیمی‌های معروف و بازی بی‌نقص کوبایی‌ها نتیجه دست اول را ۲۵ بر ۲۳ به سود حریف رقم زد. دست دوم با برتری تیم ایران آغاز شد؛ اما کوبایی‌ها باز هم با اسپک‌های مؤثرتر و دفاع‌های بهتر، کنترل بازی را در دست گرفتند و تا وقت استراحت فنی دوم، تیم برتر میدان بودند. حضور جواد معنوی‌نژاد به‌جای پوریا فیاضی هم نتوانست نقشه حریف را نقش‌برآب کند تا این ست هم با امتیاز ۲۸ بر ۲۶ به سود کوبا تمام شود تا شروع ناامیدکننده‌ای برای تیم ملی کشورمان رقم بخورد. شاگردان کولاکوویچ در دست سوم، چیزی برای ازدست‌دادن نداشتند و بازی را با اسپک‌های مؤثرتر آغاز کردند و ادامه دادند. بازیکنان کوبا نیز که پس از ۲ ست پیروزی، خود را برنده این دیدار می‌دانستند، از شدت حملات خود کم کردند تا برتری ایران در تمام ست سوم حفظ شود. کولاکوویچ در این دست از پوریا یلی و جواد کریمی هم استفاده کرد و درنهایت ایران ۲۵ بر ۱۷ برنده شد. انگیزه و انرژی بازیکنان ایران در دست چهارم به‌مراتب بیشتر از حریف آمریکای مرکزی بود. از طرفی کاملا مشخص بود که بازیکنان کم‌تجربه کوبا پس از ۲ ست پیروزی، خود را برنده بازی می‌دانستند و وقتی با عملکرد کم‌نقص و پخته تیم ایران مواجه شدند، انرژی و انگیزه خود را از دست دادند. امتیازات پایانی ست چهارم نیز، فرصتی بود تا علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی، جواد معنوی‌نژاد و جواد کریمی به بازی گرفته شوند. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود بلندقامتان کشورمان به پایان رسید. ست پایانی را معروف و هم‌تیمی‌هایش بهتر آغاز کردند، ولی کوبایی‌ها هم پا پس نمی‌کشیدند و با تلاش زیاد تا امتیاز ششم پابه‌پا جلو آمدند؛ ولی بعد از آن اسیر تجربه و برنامه‌های متنوع سعید معروف در خط حمله شدند تا نتیجه ۱۵ بر ۱۰ در این ست به سود ایران رقم بخورد و ملی‌پوشان کشورمان درنهایت این بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ به سود خود به پایان رساندند.


شفیعی امتیازآورترین بازیکن میدان
تیم ملی والیبال ایران در این دیدار ۶۴ امتیاز از اسپک، ۱۰ امتیاز از دفاع روی تور، ۸ امتیاز از سرویس و ۳۲ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. کوبایی‌ها هم در این مسابقه ۵۲ امتیاز از اسپک، ۱۰ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ امتیاز از سرویس و ۳۰ امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند. در پایان این مسابقه علی شفیعی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران، با کسب ۲۰ امتیاز توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد. پس از وی نیز میلاد عبادی‌پور موفق به کسب ۱۶ امتیاز برای تیم ملی کشورمان شد تا بعنوان ستاره‌های تیم کولاکویچ در این میدان معرفی شوند.


کولاکوویچ: از واگذاری ۲ ست ناراحت هستم
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، پس از بازی سختی که مقابل کوبایی‌ها داشت در نشست خبری حاضر شد و در مقابل خبرنگاران گفت: بازی سختی بود. خوش‌حالیم که پیروز شدیم؛ اما ناراحتم که دو سِت را واگذار کردیم. ما باید بدانیم که وقتی روز ما نیست یا آماده نیستیم، مقابل تیم‌هایی مانند کوبا چگونه بازی کنیم. وی عنوان کرد: تیم کوبا در دقایقی از بازی در سطح بسیار بالایی قرار داشت و در مواقعی هم بسیار ضعیف بود. سرمربی تیم ملی در تشریح روند مسابقه تصریح کرد: در دست‌های اول و دوم با دقت و تمرکز لازم بازی نکردیم و دو سِت را از دست دادیم. ما در دو سِت ابتدایی عملکردمان مثبت نبود و انرژی لازم را نداشتیم؛ اما بعد به خودمان آمدیم و به بازی برگشتیم. من واقعا برای دو سِت اول بازی ناراحتم؛ چون این برنامه ما برای بازی نبود. حالا باید به بازی بعدی و تیم مکزیک فکر کنیم. مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته والیبال، در ۲ مرحله برگزار می‌شود. ابتدا ۲۴ تیم برتر رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی در انتخابی جهانی به میدان می‌روند. این ۲۴ تیم در ۶ گروه چهارتیمی، مسابقه می‌دهند و درنهایت تیم برتر هر گروه راهی المپیک می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در این مرحله از مسابقات در سن پترزبورگ با روسیه و مکزیک نیز روبه رو خواهد شد. در صورتی که ایران نتواند در مسابقات سن پترزبورگ بلیت توکیو را به دست آورد، باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از ۱۶ تا ۲۲ دی با حضور ۸ تیم برتر قاره برگزار می‌شود. بلندقامتان والیبال کشورمان در دومین بازی خود، امروز از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف مکزیک خواهند رفت.

 

خلاصه بازی ایران و کوبا را در ویدئوی زیر مشاهده کنید

 

تعداد بازدید : 713
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
به نظر من ایرانی ها همیشه و یا شاید توی فرهنگ ایرانی هااست که همیشه حریف را دست کم می گیرند همیشه تا یاد دارم کار را به جای سخت که برسد به خودشان سخت می گیرند و پیروز می شوند در تمام بازی والیبال دو گیم عقب هستند وبعد را می افتند عزیزان از همان ابتدا مثل سه گیم اخر سفت بازی کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->