نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پیروزی آسان با ترکیب جوان

  • کد خبر: ۳۳۱۴
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
پیروزی آسان با ترکیب جوان
برتری قاطع شاگردان کولاکوویچ در دومین گام صعود به المپیک

دومین بازی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک توکیو و از گروه E این رقابت‌ها دیروز در سالن «سیبور آره‌نا» شهر سن‌پترزبورگ مقابل مکزیک به برتری 3 بر صفر انجامید. سرمربی اهل مونته‌نگروی تیم ملی ایران با توجه به بازی طولانی مقابل کوبا و بازی فوق‌العاده مهم پیش رو برابر روسیه، به ترکیب ثابت و همیشگی خود استراحت داد و برای شروع دومین بازی در مسابقات انتخابی المپیک مقابل مکزیک از جواد کریمی، پوریا یلی، فرهاد قائمی، جواد معنوی‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا مؤذن (لیبرو) استفاده کرد. فاصله سطح و تجربه 2تیم در حدی بود که نباید توقع مقاومت چندانی از تیم مکزیک حتی مقابل تیم دوم ایران را داشت. شاگردان کولاکوویچ در ست نخست با ارائه یک بازی برتر در حمله و دفاع با نتیجه 25 بر 18 به پیروزی رسیدند. بازیکنان مکزیک در ست دوم، عملکرد بهتری داشتند و پا به پای تیم ایران امتیاز گرفتند. از حرص خوردن سرمربی مکزیک مشخص بود که انتظار داشت شاگردانش حداقل یک ست را به خود اختصاص دهند. کولاکوویچ هم در مقابل به شاگردانش اجازه داد بدون استرس تعویض شدن، برنامه‌های خود را در زمین پیاده کنند. تیم ایران در ست دوم نیز با نتیجه 25 بر 21 مقابل مکزیک به پیروزی رسید. مکزیکی‌ها در ست سوم نیز عملکرد قابل قبولی در حمله داشتند و حتی در ابتدای ست از ایران هم پیش افتادند، اما اسپک‌های پوریا یلی در کنار جواد معنوی‌نژاد، برتری را به نفع تیم ایران رقم زد. مکزیک در حالت عادی به هیچ عنوان در حدی نبود که بتواند برای تیم ایران مشکلی ایجاد کند، ولی بازی با این تیم، محکی مناسب و تا حدی جدی برای بازیکنانی بود که به آن‌ها بازی چندانی نرسیده بود. تلاش بازیکنان مکزیک تا لحظات پایانی بازی ادامه داشت و آن‌ها تمام سعی خود را کردند تا حداقل برنده یک ست باشند، اما در نهایت 25 بر 27 باختند. تیم ملی ایران در بازی سوم و پایانی خود در این چارچوب از ساعت 20:30 امروز به مصاف روسیه می‌رود.

 

یلی، امتیازآورترین بازیکن ایران
در پایان این مسابقه پوریا یلی، پشت‌خط‌زن تیم ملی والیبال ایران، توانست به‌تنهایی 20امتیاز برای ایران کسب کند و عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد. پس از وی محمدجواد معنوی‌نژاد موفق شد 15امتیاز برای ایران کسب کند. تیم ایران در این مسابقه 44امتیاز از اسپک، 7امتیاز از دفاع روی تور، 4امتیاز از سرویس و 22امتیاز از اشتباهات مکزیک کسب کرد. در مقابل مکزیکی‌ها هم 40امتیاز از اسپک، 2امتیاز از دفاع روی تور، 3امتیاز از سرویس و 19امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

 

کولاکوویچ: تمام بازیکنانم خوب بودند
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، بعد از پیروزی 3 بر صفر مقابل مکزیک در مسابقات انتخابی المپیک 2020 اظهار کرد: این دیدار فرصتی بود برای بازیکنانی که بیشتر اوقات روی نیمکت حضور داشتند. ما خیلی خوب بازی کردیم، اما مکزیک در ست سوم سرویس‌های ریسکی زد و بازی نزدیک شد. این خیلی خوب بود که ما در اواخر ست استرس نداشتیم و توانستیم بازی را مدیریت کنیم و در نهایت توانستیم بازی را به سود خود خاتمه دهیم. سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان درباره عملکرد بازیکنان در این دیدار اضافه کرد: تمام بازیکنانم خوب بودند. جواد کریمی خیلی خوب پاس داد و جواد معنوی‌نژاد در حمله خوب بود و قائمی باتجربه‌ترین بازیکنمان بود که در لحظات حساس به ما کمک کرد. مؤذن خیلی خیلی خوب بود و عملکرد خوبی در دریافت و توپ‌گیری داشت. مجرد در دفاع عالی بود و غلامی نیز در لحظات حساس عملکرد خوبی داشت. یلی خیلی خیلی خوب و امتیازآورترین بازیکن ما بود و در حمله عملکردی عالی داشت. برای من تمام بازیکنان خوب بودند. بازیکنانی که کمتر بازی کرده بودند، امروز از فرصت خود استفاده کردند و نمایش خوبی داشتند. او در پایان صحبت‌های خود درباره دیدار با روسیه گفت: فردا روز بزرگی برای ماست و بازی مهمی با روسیه داریم. روسیه تیم قدرتمندی است و کار سختی برابر این تیم داریم. ما تلاش خود را می‌کنیم و امیدوار هستیم. اگر آن‌ها از فرم خود دور باشند و ما کم اشتباه کنیم، می‌توانیم برنده مسابقه باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->