معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها
همزمان با آیین عید قربان در قدس

هجوم پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی به مسلمانان در مسجد الاقصی + ویدیو

  • کد خبر: ۳۳۳۱
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
هجوم پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی به مسلمانان در مسجد الاقصی + ویدیو

هزاران شهرک‌نشین در سالگرد "ویرانی معبد یا هیکل سلیمان" به اطراف دیوار ندبه یورش بردند. خطیب مسجد الاقصی در نماز عید قربان امروز (یکشنبه) از نمازگزاران خواست در مسجد الاقصی بمانند و آنجا را ترک نکنند و اجازه ندهند این مسجد به طعمه شهرک نشینان بدل شود؛ شهرک‌نشینانی که با تعداد بالای خود در باب المغاربه برای یورش به مسجد الاقصی تجمع کرده‌اند.

 

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایسنا، شهرک قدیمی قدس اشغالی و اطراف آن از شب گذشته در پی اقدام تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان و راهپیمایی آنها در نزدیکی باب العامود (یکی از دروازه‌های اصلی شهرک قدیمی قدس) شاهد تنش بود. شهرک‌نشینان پرچم‌های اسرائیل را به دست داشتند در حالیکه فلسطینی‌ها صبح امروز (یکشنبه) برای اقامه نماز عید در مسجد الاقصی حضور گسترده به هم رساندند.

 

در همین حال پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرکنندگان فلسطینی در نزدیکی باب العامود حمله کرد که موجب زخمی شدن تعدادی از آن‌ها شد.

همچنین ده‌ها شهرک‌نشین به چندین محله شهر قدس یورش برده و شعارهای نژادپرستانه سر دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اطراف باب العامود را در مقابل شهروندان فلسطینی بست.

همچنین درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و پلیس رژیم صهیونیستی در منطقه باب العامود در بخش قدیمی قدس رخ داد. این درگیری‌ها همزمان با تظاهرات ده‌ها شهرک‌نشین در این منطقه بود.

محله وادی حلوه در قدس نیز شاهد اقدامات تحریک‌آمیز و مراسم شهرک‌نشینان به مناسبت "سالروز تخریب معبد" بود.

گروه‌های فعال اسرائیلی برای یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی فراخوان داده‌اند.

همزمان با عید قربان مسلمانان پلیس رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشینان اجازه ورود و یورش به مسجد الاقصی طی نماز عید را داده است.

ده‌ها شهرک‌نشین از صبح امروز به رقص و مراسم خود در ورودی‌های مسجد الاقصی پرداختند.

از ساعات اولیه صبح امروز تعداد زیادی از ساکنان بیت المقدس به سمت مسجد الاقصی رهسپار شدند تا طرح گروه‌های "هیکل کذایی سلیمان" را برای یورش به مسجد الاقصی ناکام بگذارند.

امروز مصادف است با آنچه یهودیان آن را سالگرد "تخریب هیکل" می‌خوانند و این روز را عزای عمومی اعلام کرده و روزه می‌گیرند. شهرک نشینان تهدید کرده‌اند به این مناسبت وارد مسجد الاقصی خواهند شد.

اما نمازگزاران در داخل مسجد به سمت باب المغاربه رفتند تا مانع از ورود افراطی‌های یهودی شوند که از خارج مسجد قصد ورود به داخل آن را دارند.

نیروهای رژیم صهیونیستی نیز از ساعات اولیه صبح امروز تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف مسجد الاقصی به اجرا گذاشته‌اند.

شبکه الجزیره گزارش داد، گروه‌های ملی و اسلامی در قدس خواستار حضور گسترده در روز اول عید قربان در مسجد الاقصی در مواجهه با تهدیدات شهرک‌نشینان و پلیس رژیم صهیونیستی درباره یورش به مسجد الاقصی شدند.

به گزارش این شبکه، نماز عید قربان با یک ساعت تاخیر اقامه شد.

براساس گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز، قرار است هزاران شهرک‌نشین برای ادای آداب دینی خود در سالگرد "تخریب معبد" به اطراف دیوار ندبه بروند.

نیروهای امنیتی اسرائیل نیز خود را برای احتمال وقوع درگیری‌هایی با فلسطینی‌ها آماده می‌کنند.

محمد حسن، مفتی قدس از تأخیر در نماز عید قربان برای مقابله با یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی خبر داد. همچنین تمامی مساجد شهر قدس در اولین روزهای عید قربان بسته شد تا نماز عید به صورت هماهنگ در مسجد الاقصی برگزار شود.

عبدالعطیم سلهب، رئیس مجلس اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که درخواست‌ها برای یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی در اولین روزهای عید قربان مساله بسیار خطرناکی است.

سلهب اسرائیل را مسؤول پیامدهای این یورش‌ها دانست.

احمد الرویضی، نماینده سازمان همکاری اسلامی نیز اعلام کرد که این سازمان تماس‌هایی را با کنسول‌های کشورهای خارجی و نهادهای بین‌المللی و رسانه‌های محلی و بین‌المللی برای رساندن پیام خود به آنان درباره خطرناک بودن درخواست شهرک‌نشینان برای یورش به مسجد الاقصی برقرار کرده است.

اداره حقوق بشر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)‌نیز نسبت به کارشکنی پلیس رژیم صهیونیستی در نماز عید مسجد الاقصی و اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای یورش به آن هشدار داد.

این اداره اعلام کرد که تصمیمی مثل این به عقاید تمامی مسلمانان لطمه می‌زند چراکه تجاوز به محرمات خداوند و نقض قوانین و توافق‌نامه‌های بین‌المللی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->