بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چه کسی دستور شلیک داد؟

  • کد خبر: ۳۳۶۴
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
چه کسی دستور شلیک داد؟
مروری بر جنجال در شهرستان محمودآباد که ۲ نفر به ضرب گلوله کشته شدند

دوباره ماجرای زمین‌خواری در استان سرسبز مازندران و درگیری‌های پیرامون آن خبرساز شد. تفاوت این ماجرا اما که با مرگ همراه بود، یکی از نهادهای نظامی در یک طرف این جنجال قرار داشت و به گفته مسئولان همان نهاد نظامی یک زمین‌خوار معروف سرخ‌رودی در طرف مقابل بود. البته تاکنون دوروایت از این ماجرا رسانه‌ای شده است و هیچ‌کدام به صورت شفاف تکذیب یا تأیید نشده است.
طبق آنچه سایت تابناک منتشر کرده، یک حکایت حاکی از آن است که به دلیل اجرای حکم رأی دادگستری برای شهرک قصر دریا‌، نیروی هوایی از اجرای حکم ممانعت کرده و با هماهنگی‌های قبلی به سمت مأموران و صاحب اراضی شهرک قصر دریا تیراندازی کرده‌اند که متأسفانه تعدادی از کارگران این شهرک که برای تماشا در محل حضور داشتند ناخواسته مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و متأسفانه 2نفر از آن‌ها جان باختند و ۴‌نفر راهی بیمارستان شدند.
البته این روایت بیشتر در فضای مجازی منتشر شده بود و رسانه‌ها روایت دومی نیز برای این حادثه منتشر کردند، از جمله خبرگزاری فارس که ماجرا را از قول رحیم رحیمی، دادستان نظامی مازندران این‌گونه تشریح کرد: «‌علت درگیری به یک اختلاف ملکی بین اهالی منطقه بیشه کلا و پایگاه هوایی ارتش برمی‌گردد. پیش‌تر حکمی توسط قاضی دادگاه محمودآباد در گذشته منوط به تخلیه زمین صادر شد تا رفع مزاحمت و ممانعت صورت بگیرد. بخشی از حکم به نفع صاحب زمین و بخشی دیگر به نفع پایگاه نیروی هوایی بود، در نهایت نیروی انتظامی به همراه نماینده دادگاه سعی کردند در محل مورد نظر جانمایی صورت بدهند. پس از اینکه مأموران پایگاه پای کار آمدند کارگران شرکت واقع در آن منطقه شروع به سنگ پراکنی کردند که در نهایت با آغاز تیراندازی دو کارگر کشته شدند.»
اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی درباره این حادثه منجر به وقوع یک جنجال رسانه‌ای شد و بازار شایعات نیز داغ شد. با این حال آنچه مسلما اتفاق افتاده دستگیری عده‌ای از مأمورانی بوده که اقدام به شلیک کرده‌اند. رحیمی، دادستان نظامی مازندران در این باره گفته است: «‌از ابتدای حادثه در حال انجام تحقیقات هستیم و جزئیات کار هنوز مشخص نیست. افرادی که تیراندازی کردند و آن‌هایی که فرمان دادند شناسایی شد‌ه‌اند و طی حکمی دستگیر و بازداشت شده‌اند و با انتقال به دادسرا کار تحقیقات از سوی قاضی پرونده آغاز شده است. در حال حاضر نمی‌توان گفت بی‌تدبیری صورت گرفته. اما به زودی مشخص می‌شود که اصل ماجرا چه بوده است.»
نیروی هوایی ارتش نیز با تسلیت به خانواده جان‌باختگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کارکنانش در حال اجرای قانون خلع ید با هماهنگی قضایی بوده‌اند که عده‌ای به آن‌ها حمله کرده‌اند.
در پی درگیری‌های نزدیک این افراد با عناصر تأمین حفاظت فیزیکی که احتمال خلع سلاح و تسخیر پادگان وجود داشت، کارکنان و سربازان اقدام به شلیک هوایی هشدار کرده‌اند که با توجه به وجود زمین‌های غیر همسطح، متأسفانه بر حسب اتفاق 2نفر از افراد حاضر در صحنه درگیری بر اثر اصابت گلوله فوت کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->