نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پرسپولیس پرمهره‌تر از استقلال!

  • کد خبر: ۳۳۷۲
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
پرسپولیس پرمهره‌تر از استقلال!
بررسی خط‌به‌خط سرخابی‌ها برای لیگ برتر نوزدهم

فهرست بازیکنان داخلی پرسپولیس و استقلال، کامل شده است و آن‌ها فقط منتظر ورود خارجی‌های تازه‌شان هستند. استقلال یک مدافع چپ و یک بازی‌ساز می‌خواهد و پرسپولیس، مدت‌هاست تلاش می‌کند با یک مهاجم گل‌زن قرارداد ببندد. مقایسه پست به پست 2 تیم، نشان می‌دهد مهره‌های کالدرون و استراما برای فصل آینده فاصله کمی با هم دارند؛ با تفاوت‌های کوچکی در هر پست، که شاید تعیین‌کننده سرنوشت آن‌ها باشد.


شماره یک
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره‌یک تیم ملی است و حسین حسینی، دروازه‌بانی که قصد دارد شماره‌یک را از او بگیرد. حسینی پس از مدت‌ها انتظار، این فصل شماره‌یک استقلال را از رحمتی گرفت و فصل آینده، امیدوار است به شماره‌یک تیم ملی هم برسد؛ هر‌چند آمادگی بیرانوند در سال‌های اخیر، سد بزرگی برای او خواهد بود. با همین معیار، کار عجیبی نیست که در این پست، کفه ترازو به نفع پرسپولیس سنگینی کند.


وریا روبه‌روی همه
اگر قرار باشد بازیکن ترکیب اصلی را در نظر بگیریم، برتری کاملا متعلق به استقلالی‌‌هاست. وریا غفوری، دفاع‌راست استقلال در سال‌های اخیر شرایط آماده‌تری نسبت به ماهینی و شیری دارد. اگر وریا مصدوم شود، اوضاع کاملا تغییر می‌کند. ذخیره شیری در پرسپولیس، ماهینی است و فاصله این 2 نفر، آن‌قدر کم هست که شاید شیری نیمکت‌نشین ماهینی شود. برخلاف استقلال که با مصدومیت وریا، استراما مجبور است امیرحسین کارگر را در زمین بگذارد!


قلعه باثبات
زوج سیدجلال و شجاع، سال‌هاست دفاع این تیم را بیمه کرده‌اند. این فصل کنعانی‌زادگان، به‌عنوان یک ملی‌پوش به آن‌ها اضافه شده و در صورت نیاز، انصاری و نادری هم پشتیبانشان هستند. استقلال فصل جدید را با زوج دانشگر و یزدانی شروع می‌کند. عارف غلامی و میلاد باقری هم ذخیره‌هایشان هستند. ترکیبی که می‌تواند آینده دفاع استقلال باشد یا برعکس، کم‌تجربگی‌شان تیم را به دردسر بیندازد.


2 بیشتر از یک
در پست دفاع چپ هم تغییرات، اوضاع را به ضرر استقلال کرده‌ است. پرسپولیس با بودن انصاری و نادری، هیچ نگرانی بابت این پست ندارد. در استقلال فعلا بازیکنی غیر از میلاد زکی‌پور برای این پست وجود ندارد. دفاع چپ اصلی استقلال، قرار است از اروپا بیاید و هنوز، این اتفاق نیفتاده است.


کمال یا کریمی؟
انتخاب یک نفر بین کریمی و کامیابی‌نیا، کار سختی است. هردوی آن‌ها فصل خوبی را پشت‌سر گذاشتند و هر دو، از روزهای طلایی‌شان فاصله دارند. بررسی ذخیره‌های آن‌ها، برتری را به استقلال می‌دهد. گزینه‌های ذخیره برای هافبک دفاعی 2 تیم اما ربیع‌خواه و ریگی هستند. نمایش خوب ریگی در فصل گذشته، او را به گزینه مطمئن‌تری از ربیع‌خواه تبدیل می‌کند.


بازگشت ستاره‌ها
سخت‌ترین نبرد شاید، بین هافبک‌های هجومی 2 تیم باشد. کالدرون، نشان داده نظر مثبتی روی نوراللهی و امیری دارد. استقلالی‌ها هم در صورت نخریدن یک خارجی جدید، باید از زوج فرشید باقری و داریوش شجاعیان استفاده کنند. بازگشت امیری از ترکیه و شجاعیان از مصدومیت، هر 2 تیم را قوی‌تر از همیشه کرده است. هر 2 ترکیب، خطرناک به نظر می‌رسد. بشار رسن، جدی‌ترین گزینه جانشین در پرسپولیس و رضاوند، گزینه اصلی جانشینی در استقلال است.


بازوهای کالدرون
مهم‌ترین قوت پرسپولیس شاید در همین پست باشد؛ جایی که چند ستاره در ترکیب و چند ستاره هم، به‌عنوان جانشین در اختیار کالدرون هستند. احمدزاده و سیامک نعمتی، گزینه‌های اصلی پست وینگر راست محسوب می‌شوند. در استقلال این پست، در اختیار دشتی و قائدی است. در سمت چپ ترابی، گزینه اول و عالیشاه، گزینه دوم پرسپولیس به حساب می‌آیند. در استقلال هم با حضور فرشید اسماعیلی و محمد بلبلی، اوضاع بهتر از سمت راست به نظر می‌رسد. در مجموع ترکیب ترابی، احمدزاده، عالیشاه و نعمتی، بازوهای قوی‌تر را به کالدرون می‌دهند.


در انتظار تازه‌واردها
در این پست، پرسپولیس منتظر ورود یک بازیکن خارجی است. استقلال با تبریزی و دیاباته، خط حمله‌اش را کامل کرده است و خرید تازه‌ای ندارد. اگر قرار باشد 2 بازیکن ایرانی را مقایسه کنیم، علیپور در سال‌های اخیر برتری کاملی نسبت به تبریزی دارد؛ اما خریدهای خارجی، می‌توانند شرایط را تغییر دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->