سرخط خبرها

تعیین تکلیف 10کرسی جنت

  • کد خبر: ۳۳۹۰
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
تعیین تکلیف 10کرسی جنت
«فرهنگسرای بهشت» میزبان انتختابات شورای اجتماعی محلات بود

نجمه موسوی‌زاده - انتخابات شورای اجتماعی محله جنت در فرهنگ‌سرای بهشت برگزار شد تا 10نفر از اعضای اصلی این شورا به‌طور مستقیم با رأی نامزدها انتخاب شوند.
در بخش اول این نشست انتخابات ساکنان این محله با حضور 15داوطلب برای کسب 6کرسی برگزار شد که هر یک از داوطلبان در ابتدای جلسه به معرفی خود و برنامه‌هایشان برای شورای آینده پرداختند.
در انتخابات ساکنان محله؛ محمدحسین خوش‌نویس، مریم جمیلی، عطیه صفایی‌پویا، محمد فردوسی‌مقدم، حسین اسکندری و مهناز کاردان به عنوان اعضای اصلی و زهرا رنجبر و جمال مهدیزاده به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. 

 

این اعضا در ارتباط با برنامه‌های خود برای محله جنت مباحثی را به‌عنوان مهم‌ترین موضوعات بیان کردند.خوش‌نویس که دارای مدرک کارشناسی‌ارشد معماری است با پیشنهاد تشکیل کارگروه عمرانی و فرهنگی اظهار کرد: با تشکیل این کارگروه می‌توان در حوزه عمرانی خانه‌ها و بافت‌های قدیمی محله را شناسایی و با هدف حفظ و نگهداری، آن‌ها را به شهرداری معرفی کرد، همچنین در حوزه فرهنگی با اجرای برنامه‌های خاص ویژه گروه‌های سنی مختلف اقدامات درخور توجهی در راستای پرکردن اوقات فراغت اهالی محله انجام داد.مریم جمیلی نیز در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی شورای اجتماعی محله باید توجه به زنان کارآفرین و نیازهای بانوان محله باشد، گفت: شناسایی زنان مفاخر و هنرمند محله و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها برای آموزش به دیگر بانوان و همچنین شناسایی زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آن‌ها باید ازجمله برنامه‌های ما در شورای اجتماعی محله جنت باشد.عطیه صفایی، جوان‌ترین عضو شورا، نیز درخواست پیگیری برنامه‌های آموزشی ویژه جوانان و نوجوانان با سبک و سیاق به‌روز و هنرمندانه را داشت.حسین اسکندری با اشاره به اینکه محله جنت یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر مشهد است که سابقه آن به بیش از 150سال می‌رسد، خاطرنشان کرد: این محله به‌دلیل نزدیکی به حرم امام رضا(ع) به‌نوعی ویترین شهر به شمار می‌رود و چه خوب است که با برگزاری جشن‌های خاص در محله، ظرفیت‌های آن را برای ساکنان و زائران بیشتر معرفی کنیم.محمد فردوسی‌مقدم نیز با بیان اینکه هدف‌گذاری و احساس مسئولیت در کنار برنامه‌ریزی و نظم، لازمه اجرای برنامه‌های شورای اجتماعی محلات است، بیان کرد: نشاط و پویایی خانواده‌ها با برگزاری کارگاه‌های تربیتی و آموزشی باید مورد توجه اعضا قرار گیرد.مهناز کاردان نیز در ادامه اظهار داشت: 20سالی است که ساکن محله جنت هستم و آشنایی بسیار نزدیکی با مشکلات مردم محله دارم و شاید بتوان گفت که بیشترین گلایه اهالی مربوط به مباحث ترافیکی به‌دلیل حجم زیاد زائران می‌شود که باید با چاره‌اندیشی با مسئولان شهرداری درراستای رفع آن اقدام شود.
در ادامه انتخاب 4کرسی تشکل‌های مردم‌نهاد، مساجد، مدارس و کسبه برگزار شد که از بین 20داوطلب به ترتیب حجج‌الاسلام حسن صفری و محمدرضا راشد، صبور اسماعیلی و محمد حیدری انتخاب شدند.حجت‌الاسلام حسن صفری با اشاره به اینکه بسیاری از امور می‌تواند توسط مؤسسات فرهنگی و تشکل‌های مردم‌نهاد انجام شود، اظهار کرد: عقیده داریم که کارها و باز کردن گره مشکلات به دست مردم و با همکاری اهالی امکان‌پذیر است فقط باید با همت اعضا و ارتباط آن‌ها با اهالی این مشکلات شناسایی شود.
حجت‌الاسلام راشد، نماینده مساجد، با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مساجد درراستای رشد و بالندگی محله استفاده کرد، گفت: مسجد نخستین پایگاه اجتماعی، فرهنگی و... در هر محله به شمار می‌رود که می‌تواند نقش مؤثری در بین اهالی داشته باشد و چه‌بسا می‌توان با استفاده از همین ظرفیت به بسیاری از خانواده‌های نیازمند یا جویای کار و... کمک کرد.
صبور اسماعیلی، نماینده مدارس، نیز در ادامه مدارس را یک نقطه قوت فرهنگی برای گسترش ارتباطات افراد محله دانست و افزود: بسیاری از مباحث آموزشی را می‌توان از طریق برگزاری کلاس‌های مختلف در مدارس دنبال کرد.
محمد حیدری، نماینده کسبه، با اشاره به ظرفیت بازار جنت بیان کرد: این بازار یکی از بازارهای اصلی است که زائران برای خرید به آن مراجعه می‌کنند اما با مشکلات زیادی مواجه است از جمله اینکه پارکینگ کافی برای این حجم زائر وجود ندارد، همچنین مسجدی که در نزدیکی این بازار است حدود نیم ساعت بعد از اقامه نماز بسته می‌شود که برای زائران مشکل‌ ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: بیشتر کسبه بازار جنت از قدیمی‌های مشهد هستند که سال‌هاست در این مکان مغازه دارند و هر کدامشان هویت این محله را نشان می‌دهند اما به‌دلیل مشکلاتی که وجود داشته است بسیاری از آن‌ها از این بازار رفته‌اند و بهتر است برای حل این مشکلات تدابیری اندیشیده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->