شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مسجد، پایگاهی با ۲ محور متعارض

  • کد خبر: ۳۴۷۹
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
مسجد، پایگاهی با ۲ محور متعارض
آیت‌ا... علم‌الهدی از ۲ موضوع امام‌محور و مردم‌محور بودن مساجد سخن گفت

روز جهانی مسجد بهانه ای شد تا نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با مدیران، معاونان و کارکنان مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان دیدار کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، آیت ا... سیداحمد علم الهدی هماهنگ سازی بین ایده ها، خواسته ها و همچنین تحقق منویات رهبری در مدیریت مساجد را یکی از سختی های این جریان دانست و گفت: معمولا حرکت های تشکیلاتی که از یک هسته مرکزی آغاز می شود و در فروع آن توسعه پیدا می کند، اگر همراه با یک حاکمیت مرکزی نباشد، موفق نخواهد بود. به گفته وی، مساجد نظام و مدیریت خاص خود را می طلبد که اگر برای آن طرح اجرایی خاصی وجود نداشته باشد، در راستای ایده ها و آرمان های مدنظر پیش نخواهد رفت. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به استفاده از ابتکار جوانان در مجموعه های مختلف اشاره کرد و گفت: برای موفقیت باید مجموعه ابتکارات جوانان با تجربیات عناصر سابقه دار آمیختگی پیدا کند تا به نحو مطلوب اجرا شود. آیت ا... علم الهدی با اشاره به وجود 2جریان متعارض در مسجد، اضافه کرد: در مساجد به جز جریان امام محور با توجه به پایگاه مردمی بودن آن، جریان مردم محور نیز وجود دارد و این یک پارادوکس برای مسجد است که این مکان هم امام محور و هم مردم محور باشد. با این حال بین این 2موضوع تعادلی ایجاد شده است که امور مسجد را نیز پیش می برد. به گفته وی، مدیریت چنین تشکیلاتی که هم مردم محور و هم امام محور است و درعین حال، آرمان ها و ایده ها در آن پیاده می شود، کار آسانی نیست. امام جمعه مشهد به طرح منطقه بندی مساجد در مشهد اشاره کرد و گفت: حسن منطقه بندی مساجد این است که حداقل نیروی مدیریت در مناطق مختلف پخش شده و مساجد در فضای کوچک تری مدیریت می شوند، اما این منطقه بندی باید به شکلی انجام شود که جواب گوی نیاز مساجد باشد. وی با بیان اینکه باید با استفاده از نظام تعامل با هیئت امنا و امام جماعت امور مساجد را پیش برد، اظهار کرد: پیش نمازسازی را جدی گرفته و برای تربیت پیش نمازهای جوان و توانمند تلاش کنید. آیت ا... علم الهدی به طرح مدرسه در مسجد اشاره کرد و افزود: به سراغ «مدرسه با مسجد» بروید؛ زیرا مسجد فضای مدرسه را ندارد. اینکه بگوییم بچه در مسجد درس بخواند، نتایج خوبی ندارد؛ زیرا بچه باید بچگی کند و نباید او را محدود کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->