نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

مسئله گیت!

  • کد خبر: ۳۴۹۳
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
مسئله گیت!
ورودی‌های ورزشگاه امام رضا (ع) تنها مشکل این استادیوم برای میزبانی از لیگ است، مشکلی که محل مجادله بین آستان قدس و باشگاه شهر خودرو شده است

مرتضی اخوان - لیگ برتر فوتبال بعد از کش‌وقوس‌های فراوان قرار است از 31مردادماه آغاز شود و مسئله اصلی این‌روزهای فوتبال ایران، ماجرای میزبانی تیم‌های حاضر در مسابقات از میهمانانشان در ورزشگاه‌‌های خانگی است؛ مسئله استانداردهایی که سازمان لیگ به آن سخت‌گیر و تأخیر در شروع لیگ برتر، متأثر از آن است. استانداردهایی که مهم‌ترین آن‌ها بعد از کیفیت چمن، شماره‌گذاری صندلی‌ها، نصب دوربین‌های امنیتی تشخیص‌هویت و گیت‌های کنترل بلیت الکترونیکی ورودی ورزشگاه‌هاست. دراین‌بین هواداران مشهدی تیم فوتبال شهرخودرو خراسان نیز نگران از وضعیت ورزشگاه امام‌رضا(ع)، دنبال‌کننده این مسئله هستند که این ورزشگاه شیک چه زمانی برای میزبانی از بازی‌های لیگ برتر آماده می‌شود؟ آیا شهرخودرو در هفته دوم لیگ برتر و در اولین بازی خانگی فصل نوزدهم می‌تواند از شاهین بوشهر میزبانی کند یا خیر؟

 

ماجرای «گیت»‌هایی که دردسر شد
از میان مواردی که سازمان لیگ برای رفع نواقص استادیوم‌ها و گرفتن مجوز حرفه‌ای AFC بر آن‌ها تأکید دارد، ورزشگاه امام‌رضا(ع) تنها در یک مورد دچار مشکل است. مسئله شماره‌گذاری صندلی‌ها، نصب دوربین‌های امنیتی و کیفیت چمن استادیوم و مشکلات جزئی، همه و همه با تلاش ماه‌های اخیر مسئولان ورزشگاه و ورزش استان حل‌وفصل شده و فقط شاخ غول آخر این استانداردسازی پُرپیچ‌وخم، یعنی خرید و نصب گیت‌های فروش بلیت الکترونیکی در ورزشگاه باقی مانده است؛ بخشی که حالا به دردسری واقعی برای میزبانی شهرخودرو در لیگ برتر بدل شده است.

 

هاشمی‌جواهری: باید سهم باشگاه در مسئله گیت مشخص باشد
مدیرعامل مؤسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی زیر فشار شدید افکار عمومی و هواداران شهرخودرو برای آماده‌سازی ورزشگاه شیک شهر قرار دارد. علی‌اکبر هاشمی‌جواهری درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی ورزشگاه گفت: ورزشگاه امام‌رضا‌(ع) از بهترین زیرساخت‌های فوتبال کشور است و خیلی از ورزشگاه‌های دیگر کشور امکانات این ورزشگاه را ندارند. تمام امور مربوط به شماره‌گذاری صندلی‌ها و نصب دوربین‌ها انجام شده و الان فقط خرید و نصب گیت‌ها باقی مانده است. روز گذشته ما پاکت مناقصه گیت‌ها را هم باز کردیم و باید پای عقد قرارداد با شرکت مربوطه برای نصب گیت‌ها برویم؛ اما این وسط مسئله مهم آن است که سهم باشگاه و استان دراین‌میان چقدر است؟ مگر آستان قدس باید همه کارها را بکند؟! گیت‌ها چهارصدپانصدمیلیون هزینه دارد و باید مشخص شود هزینه خرید و نصب گیت‌ها با ماست یا باشگاه؟! چرا ما باید پول مردم و امام‌رضا(ع) را بدهیم و شهرخودرو بازیکنان میلیاردی بگیرد و هزینه‌های نگهداری ورزشگاه را ندهد؟ وی افزود: همیشه گفته‌ایم ما در خدمت ورزش و تیم پُرطرف‌دار شهرمان هستیم؛ ولی هر چیزی راه‌ورسم خودش را دارد. باشگاه هم باید پای‌کار بیاید و سهم هر کسی باید مشخص باشد. جواهری خاطرنشان کرد: اگر سهم هر کسی مشخص شود، نصب گیت‌ها حداقل 2 هفته و حداکثر یک ماه زمان می‌برد.

 

وطن‌خواه: سوءتفاهم شده است
مدیرعامل باشگاه شهرخودرو خراسان در مواجهه با اظهارات هاشمی‌جواهری گفت: تعجب می‌کنم. گفتند تفاهم‌نامه نصب گیت‌ها امضا شده است و مشکلی نیست. ما هم یک باشگاه خصوصی هستیم و باید برویم زمین را اجاره کنیم. این وسط حمیداوی که نمی‌تواند برود برای ورزشگاه گیت بخرد! جواد وطن‌خواه افزود: هاشمی‌جواهری از جنس ورزش است و من مطمئنم خودش قضیه را جمع‌وجور می‌کند تا مشکلات حل شود. مصاحبه‌های اخیر موجب سوءتفاهم شده است؛ ولی حقیقت این است که هیچ‌کس مقصر نیست. یحیی گل‌محمدی هم حق دارد برای تیمش امکانات بخواهد و از طرفی ورزشگاه امام‌رضا(ع) هم در چند نقطه چمن کاشته‌اند و باید برای شروع مسابقات، چمن ورزشگاه آماده شود. وی تصریح کرد: خوشبینم که ورزشگاه امام‌رضا(ع) به هفته دوم و اولین بازی خانگی ما می‌رسد و ان‌شاءا... هواداران هم برای تماشای بازی به امام‌رضا(ع) بیایند.

 

حیدری: برای تفاهم پا پیش می‌گذاریم
دراین‌میان هیئت فوتبال استان مدعی است یک ماه پیش مسئولان آستان قدس و باشگاه شهرخودرو قرار بر تفاهم با یکدیگر داشتند، اما گویا این توافق حاصل نشده است. محسن حیدری، دبیر و سخن‌گوی هیئت فوتبال، دراین‌باره گفت: یک ماه پیش به ما گفتند خودمان تفاهم می‌کنیم و فکر نمی‌کردیم دراین‌زمینه مشکلی پیش بیاید؛ اما 2 روز پیش به‌یک‌باره متوجه شدیم توافقی صورت نگرفته است. برای توافق نهایی، پا پیش می‌گذاریم.


اگر ورزشگاه مشهد آماده نشود...
علامت سؤال بزرگ هواداران فوتبال مشهد آن است که اگر با همه این تفاسیر ورزشگاه شیک مشهد آماده میزبانی از دیدار هفته دوم شهرخودرو مقابل شاهین بوشهر نشود، تکلیف چه خواهد شد؟ طبق قانون شهرخودرویی‌ها در این صورت می‌توانند در یکی از استان‌های همجوار و در یک زمین استاندارد دیگر میزبان میهمانشان باشند که به نظر می‌رسد علاوه بر ورزشگاه خراسان شمالی که استانداردهای میزبانی‌اش محل تردید است، تنها استادیوم وطنی قائمشهر و زمین چمن مصنوعی آن در استان مازندران باشد که بتواند میزبان دیدار شهرخودرو در هفته دوم باشد. البته دراین‌بین از استادیوم شهرقدس تهران هم به‌عنوان ورزشگاه جایگزین یاد می‌شود که محل آن برخلاف قانون، استان همجوار خراسان رضوی محسوب نمی‌شود. ورزشگاه شهر بجنورد هم گزینه دیگری است که نامش به میان آمده است؛ ولی قطعا هیچ‌کدام از این ورزشگاه‌ها به گرد پای ورزشگاه امام‌رضا‌(ع) هم نمی‌رسد. برای همین همه امیدوارند تا با رفع سوءتفاهم‌ها و همدلی استان، مسئله گیت‌های ورزشگاه امام‌رضا(ع) حل‌وفصل شود و هواداران شهرخودرو در هفته دوم، اولین میزبانی فصل جدید را در این ورزشگاه از شاهینی‌های شهر بوشهر داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->