سرخط خبرها
در سالن امید و زندگی برگزار شد

مسابقات بسکتبال بانوان منطقه ۱۱

  • کد خبر: ۳۴۹۷
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
مسابقات بسکتبال بانوان منطقه ۱۱

فهیمه شهری
خبرنگارشهرآرا محله

مسابقات بسکتبال بانوان منطقه 11 با حضور 32 تیم از محلات این منطقه برگزار شد.
زهرا اخگر اسلامیه، کارشناس تربیت بدنی بانوان شهرداری منطقه 11، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا محله اظهار کرد: این مسابقات در رده‌های سنی 13 تا 19، 20 تا 26، 27 تا 33 و 34 سال به بالا بود که در آن 32 تیم در قالب 65 مسابقه به رقابت با یکدیگر پرداختند.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات سالی یک بار برگزار می‌شود و در آن، تیم‌های همه محلات منطقه حضور دارند، گفت: تیم‌های برتر هر رده سنی به مسابقات مرحله شهری راه می‌یابند که امسال 6تیم برای مرحله شهری معرفی شدند.
اخگر اسلامیه، وضعیت تیم‌های بسکتبال منطقه 11 نسبت به دیگر مناطق را خوب ارزیابی کرد و افزود: شرکت‌کنندگان ما در تمام رده‌ها آمادگی لازم را داشتند حتی در رده سنی بالای 34 سال، استقبال بانوان خیلی زیاد بود و تیم‌هایی که حضور داشتند با انگیزه و قدرتمند بودند.
کارشناس تربیت بدنی بانوان شهرداری منطقه 11 هدف از برگزاری این مسابقات را استعدادیابی و معرفی استعدادهای برتر به رده‌های بالاتر، افزایش سرانه ورزشی بانوان، کاهش فقر حرکتی و افزایش روحیه نشاط و شادابی در این قشر بیان کرد و گفت: مسابقات مرحله شهری، شهریورماه جاری از سوی معاونت سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد برگزار می‌شود.
اخگر اسلامیه با بیان اینکه از 25 تا 29 مردادماه نیز مسابقات والیبال بانوان در سالن ورزشی امید و زندگی برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال قرار است در 6رشته مسابقات بانوان را داشته باشیم که بسکتبال، والیبال و فوتسال در نیمه اول سال و آمادگی جسمانی، هفت سنگ و داژبال برای نیمه دوم سال برنامه‌ریزی شده است.


معرفی افراد مستعد به سطوح بالاتر
در ادامه، نغمه نصیری، داور این مسابقات که مربی بسکتبال بانوان در سالن ورزشی امید و زندگی نیز هست یکی از ویژگی‌های خوب برگزاری چنین مسابقاتی را استعدادیابی دختران و بانوان دانست و افزود: چون در این مسابقات، غیر از مسئولان شهرداری، از هیئت بسکتبال نیز حضور دارند، افراد با استعداد را شناسایی می‌کنند و جذب دیگر تیم‌ها می‌شوند.
وی با اشاره به استقبال خوب بانوان منطقه 11 از مسابقات بسکتبال گفت: در تمام رده‌های سنی تیم‌های خوبی داشتیم و حتی در رده سنی بالای 34 سال، بانوان 40 ساله و بیشتر شرکت داشتند که جای بسی خوش‌حالی دارد.


پیش نیازهای بسکتبال
نصیری که مدرک داوری درجه 2 کشوری را نیز دارد، تصریح کرد: در 3 سال اخیر، بیشتر مقام‌های اول، دوم و سوم شهری در رده‌های سنی مختلف، به تیم‌های منطقه 11 متعلق بوده است ولی با این حال تا حدی با کمبود امکانات مواجه هستیم؛ ساعت‌های تمرینمان مرتب نیست و وسایلی مانند توپ و مانع را من به عنوان مربی باید تهیه کنم.
وی ادامه داد: بسکتبال پیش‌نیازهایی لازم دارد و برای تمرین حرکات چابکی و انفجاری وسایلی لازم داریم که گاهی از طریق سالن در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و مربی اگر بخواهد بازیکن یا تیمش به مراحل بالاتر برسد باید خودش این وسایل را تهیه کند.
نصیری یادآور شد: منطقه 11 با این حجم جمعیتی که دارد، می‌تواند استعدادهایی خیلی بیشتر از این را شناسایی کند اما چون تبلیغات ما کم است هنوز آن‌طور که باید، همه افراد مستعد را جذب نکرده‌ایم.
وی که در تیم پیش‌کسوتان بازی می‌کند، افزود: چون ما نمی‌توانیم برای استعدادیابی به مدارس و دیگر مکان‌ها برویم، سعی داریم همین نیروهای مستعدی را که به سالن مراجعه می‌کنند، حفظ کنیم و آن‌ها را به سطوح بالاتر و لیگ‌های مختلف معرفی کنیم.


فکر مهم‌تر از قد
نصیری با بیان اینکه از بین ورزشکاران بسکتبال سالن ورزشی امید و زندگی، آن‌هایی که توانایی لازم را دارند، برای گرفتن کارت مربیگری و داوری تشویق می‌کنیم، گفت: افرادی داریم که بسکتبال را از پایه با ما شروع کردند و اکنون در لیگ هستند.
وی در پاسخ به اینکه آیا برای ورزش بسکتبال حتما باید افراد بلند قد باشند، اظهار کرد: یک مربی بسکتبال وقتی می‌خواهد تیمش را بچیند، از افراد بلند قد استفاده می‌کند اما این یک اصل 100 درصد نیست چون در بسکتبال بیشتر از قد، بازیکن باید از فکرش استفاده کند به عنوان مثال من بازیکنی داشتم که در جامپ بال که 2 بازیکن می‌ایستند و توپ از سوی داور بینشان زده می‌شود، چون از فکرش استفاده می‌کرد، با وجود کوتاهی قد، همیشه توپ را در اختیار می‌گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->