راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

ابوطالب از شمال به جنوب می‌رسد

  • کد خبر: ۳۷۱۸
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸
ابوطالب از شمال به جنوب می‌رسد
عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب روز گذشته در حالی آغاز شد که قرار است تا ۲۲ بهمن به بهره‌برداری برسد

زهرا اسکندریان - یک دوربرگردان غیرهم‌سطح دیگر این‌بار در صدمتری کلنگ‌زنی و قرار شد تا 22بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد. دیروز عملیات اجرایی دوربرگردانی که قرار است دیوار بزرگ میان متن و حاشیه را به سهم خود بشکند، با اعتبار 11میلیارد تومانی شروع شد. بعد از بهره‌برداری از این تقاطع، مردم محله شهید چراغچی می‌توانند از طریق این دوربرگردان، مسیر کوتاه‌تری برای رسیدن به متن شهر انتخاب کنند. شهردار مشهد در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: باید دروازه جدیدی را به مناطق شمالی در محدوده شهرک قدس، ابوطالب شمالی و بهارستان ایجاد کنیم تا این برشی که صدمتری بین شمال و جنوب مشهد ایجاد کرده است، به‌وسیله تقاطع‌های غیرهم‌سطح و مسیرهای ورودی مناسب از بین برود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی با بیان اینکه محدوده‌هایی از مناطق پیرامونی به‌ویژه دروازه‌های ورودی را برای اصلاح انتخاب کردیم، افزود: یکی از این دروازه‌ها، شهید چراغچی13 است و تأکید می‌کنیم که به‌زودی با همکاری شهرداری منطقه2 مشهد با شرکت سپاد موارد تملک این پروژه آغاز می‌شود.
شهردار مشهد این را هم اضافه کرد که گذرگاه بزرگراهی شرقی-غربی مشهد، شهر را به حاشیه و متن تبدیل کرده است و باید اتصالات زیادی را فراهم کنیم که این واپس‌زدگی کمتر شود.
وی افزود: از طرفی باید تلاش کرد تا بسیاری از گره‌های ترافیکی این محور که بیشترین فوتی را در تقاطع‌های درون‌شهری داشته است، رفع شود.
کلائی با بیان اینکه در راستای تسهیل عبور و مرور باید طرح‌های دیگری را به این چرخه اضافه کنیم، ادامه داد: شاید بتوان بعد از اجرای پروژه‌های عمرانی اصلی به اتوبوس هوایی و طرح‌هایی از این قبیل فکر کرد تا این موارد هم به دستورکار اضافه شود.
شهردار مشهد اظهار کرد: پروژه‌هایی در مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار در هفته دولت آماده بهره‌برداری است که در مجموع برای توسعه فضای سبز در مناطق پیرامونی، فرهنگی، اجتماعی و حمل‌ونقلی در نظر گرفته شده است. به گفته وی، یک مجموعه آبی در منطقه گلشهر نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.


از هیچ پروژه‌ای عقب نیستیم
کلائی با بیان اینکه تمام کسانی که با ریزه‌کاری‌های مدیریت‌شهری و بوروکراسی‌های آن آشنا هستند، می‌دانند که همه پروژه‌ها لزوما فنی نیست و اجرای آن هماهنگی‌ها و پیگیری‌های زیادی را می‌طلبد، گفت: تاکنون هیچ‌یک از پروژه‌های عمرانی آغازشده از برنامه زمان‌بندی عقب نیست و شهامت این را داشته‌ایم که هر زمانی فکر کرده‌ایم مناسب است، پروژه‌ای را در شهر آغاز کنیم و نترسیم که دچار اختلال شویم.
شهردار مشهد با تأکید به حفظ فضای سبز اطراف پروژه‌های عمرانی، بیان کرد: در طراحی‌های عمرانی باید موضوع فضای سبز جدی گرفته شود و حداقل روت‌بال درباره درختان صورت گیرد؛ همچنین باید پیرامون پروژه‌های حمل‌ونقلی و عمرانی فضای سبز مناسب در نظر گرفته شود.


بسته‌ای برای کاهش ترافیک شهر
«کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر برای امسال مجموعه‌ای از پروژه‌ها را در راستای تسریع حمل‌ونقل بین مراکز مختلف شهر از طریق شبکه ترافیکی و پرداختن به آرام‌سازی ترافیک و همچنین طرح‌های حمل‌ونقل انسان‌محور در مراکز محلات و ارتباطات داخل شهری در نظر گرفته است.» این را هم رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در این مراسم بیان کرد.
محمدهادی مهدی‌نیا افزود: ارتباط بین مراکز مختلف کلان‌شهرها مثل مشهد و تسریع در نحوه ارتباطی این مراکز یکی از اولویت‌هایی است که باید مدنظر برنامه‌ریزان و مدیریت‌شهری قرار بگیرد. به گفته او، اگر بخواهیم با پروژه‌هایی که تعریف می‌کنیم، مراکز شهر مشهد را به هم وصل کنیم، باید کمبودها و زیرساخت‌ها را جبران کنیم و بعد به سمت اولویت‌های بعدی برویم؛ به‌طوری که شبکه حمل‌ونقل پرسرعت ترافیک در شبکه بزرگراهی باید تکمیل شود و بزرگراه‌های شهری مشهد تقاطع‌های هم‌سطح نداشته باشند.
مهدی‌نیا اظهار کرد: از مدیریت‌شهری درخواست دارم که‌ زیرساخت‌های لازم را برای توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری فراهم کند تا با ترکیب حالت‌های مختلف حمل‌ونقل، بتوانیم حمل‌ونقل خودرومحور را کاهش دهیم.
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد هم در این مراسم درباره علل اجرای این پروژه بیان کرد: در وضعیت موجود، خودروهایی که می‌خواهند وارد بولوار ابوطالب شوند، در محل دوربرگردان هم‌سطحی که در بزرگراه ایجاد شده، تغییر مسیر داده و در بعضی مواقع این اتفاق منجر‌ به فوت و جرح افراد شده است.
خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته حدود 24تصادف منجر به فوت و جرح در این مسیر رخ داده است، افزود: همچنین موضوعات مربوط به ایمنی بزرگراه و ترافیکی که اکنون به‌ناچار به میدان سپاد منتقل می‌شود، ما را بر آن‌ داشت که این پروژه را در اولویت اجرا قرار دهیم.
او درباره مختصات فنی دوربرگردان ابوطالب گفت: پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب به طول ۶۵۰متر و با شیب رمپ ۴درصد، عرشه پل دودهانه ۲۵متری اجرایی خواهد شد. سازمان عمران شهرداری مشهد با اعتباری بیش از 11میلیارد تومان مجری این پروژه شده و قرار است که به سبک تک‌قوسی بتنی این پروژه را احداث کند.
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: همچنین از دیگر مشخصات فنی این پروژه می‌توان به طول هر رمپ ۲۰۰متر، عرض محور ۱۲متر با حجم عملیات خاکی ۱۲هزار مترمکعب و حجم آسفالت ۱۱۰۰تن، حجم آرماتور فلزی ۶۰۰تن و حجم بتن‌ریزی ۶هزار مترمکعب اشاره کرد.
به گفته او، این پروژه در مدت ۶ماه احداث خواهد شد و ابوطالب‌شمالی را به بولوار ابوطالب‌جنوبی متصل خواهد کرد. او با اشاره به اجرای 4پروژه دیگر حمل‌ونقلی که تا پایان سال در شهر مشهد کلید خواهد خورد، این را هم اضافه کرد که پروژه‌هایی مانند جلوخان فردوسی، جاده محمدآباد، دوربرگردان آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی، چپ‌گرد شهید ناصری و بولوار کشاورز که اواخر سال گذشته و اوایل امسال عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است، از مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد بود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->