اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
سرخط خبرها

حبس مجازات وکیل خائن

  • کد خبر: ۴۰۰۵
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
حبس مجازات وکیل خائن
سـتون صـدای مـشـاور جــایی بــرای بیــان پرسـش‌ها و مـشکلات حـقوقی شـما شهـروندان است که می‌توانید آن‌ها را با ما در میان بگذارید و پاسخ سؤالات خود را از قضات دادگستری، وکلا و کارشناسان حقوقی دریافت کنید.

پیامک:
۳۰۰۰۷۲۸۹
تلفن:
۵-۳۷۲۸۸۸۸۱-۰۵۱
پیام رسان:
۰۹۱۵۴۲۹۴۵۸۰
شهروندان گرامی با هدف پیگیری دقیق و سریع مسائل مطرح شده، لطفا آدرس و اطلاعات کاملی در اختیار ما قرار دهید.

 

راحله حسین‌زاده - برخی افراد به دلیل مشغله زیاد یا آشنا نبودن با مراحل اداری نیاز دارند که انجام بعضی از کارهای خود را به طور رسمی به دیگران بسپارند و به فرد مورد اعتماد خود وکالت دهند اما گاهی به دلیل بی‌اطلاعی از قوانین، بین طرفین وکالت، اختلافی به وجود می‌آید یا کلاهبرداری‌هایی صورت می‌گیرد که کار به مراجع قضائی کشیده می‌شود. محمد زندیه، وکیل پایه یک دادگستری به سؤالات حقوقی شهروندان درباره وکالت دادن پاسخ داده است که می‌توانید در ادامه بخوانید.

944....0915// شخصی زمینی به نام خود دارد که برای ساخت، گرفتن پروانه، کنتور و وام به همسر خود وکالت کاری داده است. آیا وام مسکن به نام فرد مالک ثبت می‌شود یا همسرش؟
وکالت در دو حالت اعطا می‌شود که شامل، وکالت جهت انجام امورات شخصی موکل در غیر از مراجع قضایی و وکالت جهت انجام امورات موکل در مراجع قضایی که تابع ماده 35 قانون آیین دادرسی در امور مدنی است و باید همه اختیارات وکیل به طور روشن تصریح و اعطا شود. همچنین در صورتی که وکالت در مورد مراجعه به ادارات و انجام امور شخصی موکل باشد به دو حالت عادی و بلاعزل داده می‌شود که در همه موارد با فوت، جنون، عزل یا استعفای وکیل، باطل شده و فرقی بین وکالت عادی و بلاعزل وجود ندارد. بنابر‌این شخصی که به همسرش جهت دریافت پروانه ساختمان و کنتور آب و برق وکالت اعطا کرده کلیه اعمال به نام موکل است و وام گرفته شده به نام موکل ثبت و ضبط می‌شود.
878....0915// شخصی یک زمین وراثتی را با وکالت بلاعزل به فرزند خود واگذار کرده اما بعد از مدتی با وکالت بلاعزل این زمین را به برادرش انتقال داده و آن فرد زمین را مورد تصرف خود قرار داده است. آیا این کار قانونی بوده یا فرزند مالک می‌تواند از عمویش شکایت کند؟
چنانچه ملکی به نام فردی منتقل شود طبق ماده 22 قانون ثبت، مالک است و انتقال مال بدون اجازه و اذن مالک در حکم کلاهبرداری بوده و انتقال مال غیر محسوب می‌شود که قابل مجازات بوده و قانون‌گذار برای مجرم حبس، جزای نقدی، رد مال و شلاق در نظر گرفته است. بنابراین با توجه به اینکه پدر ملک مورد نظر خود را به فرزندش انتقال داده حق واگذاری آن را به غیر ندارد و انتقال ملک به نام برادرش جرم تلقی شده و طبق قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجازات کلاهبرداری محکوم می‌شود. همچنین در خصوص جرم برادر فرد در صورتی که مطلع باشد که ملک قبلا توسط برادر به پسر او منتقل شده است به استناد ماده یک انتقال مال غیر به عنوان معاونت در جرم مجازات می‌شود.
520....0938// آیا وکالت بلاعزل در صورت فوت موکل، به قوت خود باقی است؟
هرگونه وکالتی طبق ماده 678 قانون مدنی با فوت موکل منتفی و باطل خواهد شد.
606....0902// شخصی مبلغی را پس‌انداز داشته و قبل از فوت به دلیل بیماری به یکی از پسران خود وکالت می‌دهد تا اموال را بین خواهران و برادرانش بعد از فوت تقسیم کند اما این فرزند قبل از فوت پدرش تمام اموال را برداشت و به حساب خود واریز کرده است و هیچ مالی به هیچ‌کدام از فرزندان تعلق نگرفته است. برادران و خواهران این فرد چگونه می‌توانند به حق و حقوق خود برسند؟
وکیل، امین موکل بوده و چنانچه وکیل از حیطه وظایف خود خارج شود و صلاح و مصلحت موکل را رعایت نکند به عنوان تعدی و تفریط ضامن است که در این خصوص ورثه می‌توانند شکایت کیفری به اتهام خیانت درامانت مطرح کنند و با توجه به احراز واریز وجوه به حساب خود و عدم تقسیم آن بین ورثه طبق ماده 674 قانون مجازات اسلامی فرد خاطی به حبس محکوم می‌شود و وراث می‌توانند هم‌زمان یا بعد از احراز مجرمیت و صدور حکم، طی دادخواست وجه مورد خیانت را مطالبه کنند.
899....0915// آیا این امکان وجود دارد برای ملکی که در اجاره فردی است به شخص دیگری وکالت داده شود تا اختیار تام انجام تمامی کارها از قبیل گرفتن ودیعه در پایان اجاره و فسخ قرار داد اجاره را داشته باشد؟ چگونه می‌توان از سوءاستفاده فرد جلوگیری کرد؟
هر فردی که دارای اهلیت قانونی باشد، می‌تواند به افرادی که دارای اهلیت هستند وکالت اعطا کند بنابر‌این موجر قادر است وکالت بدهد تا وکیل اقدامات لازم جهت دریافت ودیعه، تخلیه و سایر کارهای لازم را انجام دهد و جهت جلوگیری از سوء‌استفاده باید اقدامات قانونی در نظر گرفته شود تا موارد قانونی در مبحث وکالت را تصریح کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->