تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش همکاری مشترک فرهنگی آستان قدس و حرم حضرت عباس(ع)

  • کد خبر: ۴۰۳۷
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
افزایش همکاری مشترک فرهنگی آستان قدس و حرم حضرت عباس(ع)
نشست مدیران سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و مدیران عتبه حضرت عباس(ع) در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، سید محمد عبدالحسین الاشیق؛ تولیت اجرایی حرم مطهر حضرت عباس(ع) در دیدار مشترک مدیران آستان مقدس حضرت عباس(ع) با رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، گفت: این دیدار به منظور بررسی زمینه‌های مختلف همکاری و با هدف گسترش فعالیت‌های همایش ربیع‌الشهاده صورت گرفته است.

 
وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که فعالیت در عتبات مقدسه امر مهمی است به خصوص زمانی که به همکاری‌های مشترک دو جانبه منجر شود و هدف از این همکاری‌ها رسیدن به یک نقطه تکاملی است.
 
تولیت اجرایی حرم حضرت عباس(ع) افزود: بعد از سرنگونی حکومت ظلم صدام عتبات عالیات عراق فرصت مناسبی به دست آوردند و گام‌های سریعی برای پیشرفت برداشته شد، خصوصا با عنایت مراجع عالیقدر عراق همچون آیت‌الله سیستانی این مسیر با سرعت بیشتری طی شد.
 
وی ادامه داد: عتبه عباسیه در این مدت رشد بسیار خوبی در زمینه‌های فرهنگی، قرآنی و خدمت به زائران  داشته است که این زمینه‌ها در حال رشد است و هدف اصلی مدیران عتبه عباسیه از این فعالیت‌ها در وهله اول خدمت به زائران و در گام دوم خدمت به مردم عراق است.  
الاشیق با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی مهرجان ربیع‌الشهاده ابراز کرد: در جامعه مشکلاتی وجود دارد که به واسطه فرهنگ می‌توان آن مشکلات را حل کرد. بنابراین مهم‌ترین موضوع در آستان مقدس حضرت عباس(ع) مسئله خانواده و به طور خاص مسائل مربوط به زن، کودک و نوجوان است.
 
وی با بیان این‌که کانون خانواده اساس جامعه است و مادر معلم اول کودک است، عنوان کرد: اگر کودک تربیت صحیح و فرهنگی داشته باشد قطعا در جامعه حضوری مفید و موثر خواهد داشت و لذا بنای جامعه بر تربیت کودکان است. به همین دلیل مراکزی برای رسیدگی به امور خانواده در این عتبه تاسیس شد.
 
تولیت اجرایی حرم مطهر حضرت عباس(ع) بیان کرد: بخشی از همایش‌ها در عتبه مقدسه عباسیه به موضوع خانواده اختصاص دارد که برخی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و تاکنون نتایج خوبی داشته است.
 
وی افزود: بخش دیگر همایش ربیع‌الشهاده مربوط کتابخانه و مخطوطات، بخش دیگر به چاپ و نشر و موضوع سومی که در این عتبه مقدسه برای آن برنامه‌ریزی می‌شود، موضوع قرآن کریم است. در این عتبه مرکزی به نام بنیاد قرآن کریم عتبه عباسی وجود دارد که به امر حفظ، تلاوت، ترجمه و پژوهش‌های قرآنی می‌پردازد.
 
در این نشست همچنین سید عدنان موسوی؛ مسئول دفتر تولیت شرعی آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: در گذشته مهرجان ربیع‌الشهاده در میلاد امام حسین(ع) در نجف و در میلاد امیرالمومنین(ع) در شهر کربلا برگزار می‌شد.
 
وی افزود: بعد از سرنگونی حکومت صدام همایش میلاد امام حسین(ع) در کربلا و همایش میلاد امام علی(ع) در نجف و در سطح بسیار وسیع‌تری برگزار شد. در ابتدا حلقه اصلی برگزاری این همایش‌ها دو نفر بودند ولی بعدها با حمایت دو عتبه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) این برنامه در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شد.
 
عدنان موسوی با اشاره به اهمیت همایش ربیع‌الشهاده ابراز کرد: برای انجام بهتر و منسجم‌تر امور ربیع‌الشهاده گروه‌ها و کمیته‌های مختلفی برای اداره آن به راه افتاد و در حال حاضر یک کمیته اصلی و نظارتی وجود دارد که کمیته‌های دیگر زیر نظر این کمیته فعالیت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: برای برگزاری بهتر و باشکوه‌تر همایش ربیع‌الشهاده این کمیته‌ها در طول سال هر دو هفته یک بار جلسه تشکیل می‌دهند تا برای برگزاری این همایش در موعد اصلی برنامه ریزی و هماهنگی کنند.
 
وی با بیان اینک‌ه همایش ربیع‌الشهاده هر سال با یک شعار برگزار می‌شود، اظهار کرد: هر سال اعضای کمیته دو یا سه شعار پیشنهاد می‌دهند و برای تولیت‌های حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) فرستاده می‌شود و آنها شعار مناسب با شرایط زمانی را انتخاب می‌کنند و  سپس کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌های همایش ربیع‌الشهاده از جمله مسابقات، اشعار، تالیفات و .. ذیل این شعار تعریف می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به کمیته تبلیغات و کمیته داوری همایش ربیع‌الشهاده عنوان کرد: این کمیته‌ها شامل بخش‌های مختلف از جمله روابط عمومی، نقلیه، واحد اسکان، میزبانی و ... است که در زمینه برگزاری هرچه بهتر این همایش فعالیت می‌کنند.
 
احمد صادق معاون رئیس حوزه فکری و فرهنگی عتبه عباسیه نیز در پایان این نشست توضیحاتی درباره چگونگی داوری آثار همایش ربیع‌الشهاده ارائه و بیان کرد: یکی از راه‌های ارزیابی آثار همایش ربیع‌الشهاده استفاده از تجربیات سال گذشته این همایش است.
 
وی افزود: در همایش ربیع‌الشهاده مدیران کمیته‌ها هر سال تغییر می‌کنند و اسامی افرادی که بتوانند این کمیته‌ها را ارزیابی کنند به متولی شرعی داده می‌شود و او از بین آن‌ها انتخاب می‌کند و بعد از این برای هر بخش مسابقه داور تعیین می‌شود.
 
احمد صادق با بیان این‌که داورها توسط متولی شرعی تعیین می‌شوند، ابراز کرد: بعد از این‌که دریافت آثار به اتمام رسید گروه داوری به صورت کاملا محرمانه به داوری آثار می پردازند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->