نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

مصاف با دختران مسی

  • کد خبر: ۴۶۱۵
  • ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
مصاف با دختران مسی
تیم فوتسال دختران مشهد برای جانماندن از قافله مدعیان، به پیروزی خانگی نیاز دارد

مژده رنگیان - در چهارمین هفته از لیگ برتر فوتسال بانوان، مشهدی‌ها در خانه میزبان هستند؛ میزبان دختران خطه کویر. دیداری که برای شریف و شاگردانش اهمیت ویژه‌ای دارد، اما مهم‌تر از این بازی، دیدار رقیبان تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی است که جایگاه مشهدی‌ها را در جدول مشخص می‌کنند. نماینده مشهد که هفته گذشته دیدار سخت و پراسترسی را در تهران مقابل سایپا پشت‌سر گذاشت، این هفته کمی آرامش بیشتری دارد؛ زیرا قرار است در خانه و در حضور هواداران خود به میدان برود. ازسوی‌دیگر حریف روبه‌روی آن‌ها به‌ظاهر کمی آسان‌تر از رقبای 3 هفته گذشته است. این دیدار روز جمعه 15شهریورماه از ساعت11 صبح در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود و درهای سالن به روی تمامی بانوان علاقه‌مند باز است و دیدار نیز رایگان خواهد بود.

 

سخت و آسان از حریف کویری
تیم دختران کویر مس کرمان فصل گذشته یکی از تیم‌های مدعی بود که توانست به جمع 4 تیم برتر پلی‌آف راه پیدا کند؛ اما بدون اغراق نقطه‌قوت فصل گذشته آن‌ها حضور ستاره مشهدی یعنی فاطمه ارژنگی بود که توانست سهم زیادی در موفقیت‌های این تیم داشته باشد. با جدایی ارژنگی از دختران کویر و تغییراتی که در این تیم صورت گرفت، آن‌ها در 3 هفته نخست، نمایش چندان‌مطلوبی نشان ندادند. دختران کویر در اولین بازی 3بر1 تیم دریژنو فرخ‌شهر را شکست داد؛ اما در بازی بعدی مقابل مس رفسنجان، یکی از تیم‌های مدعی امسال، 4 گل دریافت کرد و مغلوب شد و هفته گذشته نیز درحالی‌که نامی‌نو نیاز مبرمی به پیروزی داشت، 1بر0 شکست خورد و3 امتیاز را به اصفهانی‌ها تقدیم کرد. حالا مس کرمان با 2 شکست و یک پیروزی در رده نهم جدول قرار گرفته و می‌خواهد روز جمعه به‌مصاف مشهدی‌های رده‌چهارمی برود. مس کرمان نشان داده است خط حمله آن مقابل تیم‌های قوی‌تر هیچ شانسی ندارد و در 2 بازی آمار گل‌های زده آن‌ها صفر بود. در مقابل گویا در دفاع بهتر ظاهر می‌شوند و 6 گل از خط دروازه آن‌ها در 3 بازی عبور کرده است بین تیم‌های نیمه دوم جدول آمار بدی به حساب نمی‌آید.

 

جدول سخت برای مشهدی‌ها
حریفان بالاتر از مشهد در جدول این هفته برای گرفتن امتیاز از شانس زیادی برخوردارند. سایپا، تیم نخست جدول، بازی ساده‌ای در پیش دارد و با پالایش نفت آبادان باید به رقابت بپردازد که تنها یک پیروزی در کارنامه دارد و با این پیروزی نارنجی‌پوشان صدرنشینی خود را تثبیت می‌کنند. تیم دوم جدول، پارس‌آرا شیراز، با رهیاب‌گستر تهران رقابت دارد، اما پارس‌آرا نشان داده به این راحتی به تیمی امتیاز نمی‌دهد و اگر حتی بتوانند تفاضل گل خود را بهبود دهند، می‌توانند به رده نخست نیز صعود کنند. می‌توان گفت عنوان حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی هفته به رقابت مس رفسنجان، تیم سوم جدول و نامی‌نو تعلق می‌گیرد؛ جایی که مس به‌دنبال رسیدن به صدر است و خط حمله این تیم تابه‌حال بیشترین گل را به ثمر رسانده است؛ یعنی 14گل! نامی‌نو قهرمان فصل پیش که شروع خوبی نداشته است نیز با کسب پیروزی در این بازی می‌تواند صعودی سه‌چهار‌پله‌ای داشته باشد. ستارگان ورامین نیز که هم‌امتیاز با تیم هیئت فوتبال خراسان است، باید روز جمعه با پویندگان فجر شیراز به رقابت بپردازد؛ تیمی که 2 شکست را در کارنامه دارد. با این شرایط شاگردان شریف باوجود اینکه در صورت پیروزی، شاید تغییر چندانی در جدول نداشته باشند، اما برای اینکه همین جایگاه را حفظ کنند، محکوم به برد مقابل دختران کویر مس هستند.

 

شریف: از هفته ششم به اوج آمادگی می‌رسیم
فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی، به شرایط کاملا خوش‌بین است و قول داده است تا کاپ قهرمانی را امسال به مشهد بیاورد. او دراین‌باره اظهار کرد: در ارتباط با تعیین جایگاه قهرمانی نمی‌توانیم چیزی را پیش‌بینی کنیم؛ زیرا هنوز در ابتدای فصل هستیم و هر تیمی ۲۴ مسابقه دارد. ما مثل تمامی تیم‌های مدعی در لیگ برتر برای قهرمانی می‌جنگیم و با بازیکنان خوبی که در اختیار داریم، قهرمانی دوراز‌دسترس نیست. شریف درباره نقاط ضعف تیمش در 3 بازی گذشته و دلایل آن تصریح کرد: با اینکه تمرینات را در زمان مناسب شروع کردیم، بازیکنان ما همچون سارا شیربیگی، نسیمه غلامی و الناز آرمات به‌دلیل آنکه با باشگاه‌های دیگر قرارداد داشتند، دیرتر به تیم ملحق شدند. این موضوع سبب شد تا هماهنگی میان بازیکنان و نداشتن بازی دوستانه قبل از شروع فصل سخت شود؛ اما تیم در هفته ششم از نظر آمادگی و انسجام به اوج خود می‌رسد. سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی همچنین به شرایط سخت جدول اشاره کرد و گفت: اضافه‌شدن پلی‌آف و استفاده تیم‌های مختلف از 4 بازیکن ملی‌پوش، سبب پویاترشدن لیگ شده و همین اتفاق سبب افزایش تیم‌های مدعی شده است. دیگر خبری از آن نتایج دورقمی فصل‌های گذشته در لیگ نیست؛ یعنی اختلاف میان تیم‌ها خیلی کمتر شده و بازی‌ها از قبل قابل پیش‌بینی نیست و بازی‌ها بسیار پایاپای است. در این فصل 8 تیم از ۱۳ تیم مدعی هستند و شاید برخی تیم‌ها در هفته‌های بعد بتوانند خود را نشان دهند و تعداد مدعیان حتی بیشتر از ۸ تیم‌ شود. او درباره ضعف داوری نیز عنوان کرد: همواره یکی از چالش‌های لیگ برتر، مسئله داوری بوده است؛ چون هرقدر هم داوران خوب قضاوت کنند، باز اعتراض‌هایی به آن‌ها وجود دارد. باید اشتباهات داوران با برگزاری کلاس‌هایی پیش از آغاز فصل کمتر شود تا به‌تدریج وضعیت داوری روبه‌بهبود برود؛ گرچه اشتباه داوری جزئی از بازی است و داور هم در بازی‌هایی که سرعت بازی بالا و برخوردها زیاد است، اشتباهاتی خواهد داشت و این امر عمدی نیست. در کل نسبت به فصل‌های گذشته روند داوری بهتر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->