قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

چراغ صعود روشن ماند

  • کد خبر: ۴۶۱۶
  • ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
چراغ صعود روشن ماند
چین باخت تا امیدها برای صعود به المپیک زنده بماند

آسمان‌خراش‌های والیبال کشورمان در آخرین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی، به‌مصاف تیم دوم رنکینگ جهان یعنی اسپانیا رفتند و با ارائه یک بازی قابل‌قبول و برابر، با نتیجه 73 بر 65 شکست خوردند تا کار خود را در گروه بازنده‌ها از فردا برای کسب سهمیه المپیک دنبال کنند. شاگردان مهران شاهین‌طبع بازی‌های خود را در مرحله دوم مقابل آنگولا و فیلیپین ادامه خواهند داد. ملی‌پوشان کشورمان فردا به‌مصاف آنگولا می‌روند و روز یکشنبه با فیلیپین مواجه خواهند شد.

 

امان از کوارتر چهارم
بسکتبالیست‌های ایرانی با اینکه 2 شکست را مقابل پورتوریکو و تونس تجربه کرده بودند و شانسی برای راهیابی به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی2019 نداشتند، با انگیزه بالایی برابر یکی از بهترین تیم‌های جهان حاضر شدند. درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد ایران سخت‌ترین بازی خود در جام‌جهانی را برابر اسپانیا برگزار کند، شاگردان شاهین‌طبع در دقایق ابتدایی خیره‌کننده ظاهر شدند و توانستند 10بر0 از حریف نامدار خود پیش بیفتند. سرمربی اسپانیا که تمام ستاره‌های خود را از ابتدا به میدان فرستاده بود، وقت استراحت درخواست کرد و بعد از این وقفه ماتادورها کمی به بازی برگشتند. کوارتر اول با برتری ایران همراه بود، اما در پایان نیمه اول اسپانیا با جبران امتیازات ازدست‌رفته، 2 امتیاز برتری نسبت به ایران داشت. با اینکه برد و باخت تفاوتی در جایگاه 2 تیم در جدول گروهC ایجاد نمی‌کرد، اسپانیا تلاش زیادی می‌کرد تا از شکست برابر ایران جلوگیری کند. مارک گسول که جدالی تماشایی با حامد حدادی داشت، در کوارتر سوم توانست کمک زیادی به تیمش بکند. بازی در کوارتر چهارم هم برابر پیش می‌رفت و حتی در فاصله سه‌چهاردقیقه به پایان بازی بازهم ایران توانسته بود از اسپانیا جلو بیفتد، اما بازهم مثل بازی با پورتوریکو در دقایق پایانی تمرکز آسمان‌خراش‌های ایرانی از دست رفت و این‌بار اسپانیا با پرتاب‌های دقیق و استفاده از اشتباهات ایران، 8 امتیاز پیش افتاد. درنهایت این بازی با نتیجه 73بر65 به سود اسپانیا به پایان رسید تا این تیم با 3 پیروزی به دور بعدی صعود کند و ایران هم همچنان در حسرت پیروزی در جام‌جهانی بماند.

 

حدادی بهترین بازیکن میدان شد
حامد حدادی، سنتر (بازیکن پست‌۵) تیم ملی ایران در پایان بازی دیشب، با کسب ۱۰امتیاز، ۱۵ ریباند، ۶ پاس گل و تأثیرگذاری۱۹، بهترین بازیکن زمین شد. همچنین خوانچو هرنان‌گومز از اسپانیا با 11 امتیاز، 10 ریباند و یک پاس گل به‌عنوان مؤثرترین بازیکن اسپانیا معرفی شد. در این بازی اسپانیا ۱۹ امتیاز را از توپ‌های لورفته ایران، ۱۳ امتیاز را در ضدحمله و ۸ امتیاز را از موج دوم حمله خود کسب کرد. در سوی دیگر نیز ایران ۱۹امتیاز از توپ‌های لورفته اسپانیا، ۱۱ امتیاز از ضدحمله و ۳ امتیاز را از موج دوم حملات به دست آورد.

 

باخت چین، امیدهای المپیکی‌شدن ایران را زنده نگه داشت
تیم ملی چین در آخرین بازی خود از مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی، مقابل ونزوئلا باخت تا ایران همچنان امیدوار به کسب سهمیه المپیک باشد. در ادامه رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال۲۰۱۹ چین، تیم ملی کشور میزبان در آخرین بازی خود از گروهA به‌مصاف ونزوئلا رفت که با قبول شکست مقابل حریفش از صعود به دور دوم بازماند تا امیدهای ایران برای صعود به المپیک همچنان زنده بماند. در این دیدار چینی‌ها که تا اواخر کوارتر دوم بازی پایاپایی را ارائه داده بودند، درنهایت با نتیجه ۷۲ - ۵۹ مغلوب حریف شدند. طبق اعلام فدراسیون جهانی، بهترین تیم آسیایی از این مسابقات مستقیما راهی المپیک می‌شود که با توجه به عدم صعود چین به دور دوم، همچنان امیدهای تیم ملی ایران برای کسب سهمیه المپیک از میان تیم‌های آسیایی زنده ماند. بدین‌ترتیب همه تیم‌های آسیایی در دور بعدی تلاش می‌کنند تا جایگاه بهتری به دست بیاورند و درنهایت بهترین تیم آسیایی سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهد کرد.

 

صعود پورتوریکو به مرحله دوم
تیم ملی پورتوریکو با غلبه بر تونس به‌عنوان تیم دوم گروهC به مرحله دوم جام‌جهانی بسکتبال2019 صعود کرد. تیم‌های بسکتبال پورتوریکو و تونس در جدالی حساس از گروهC جام‌جهانی2019 چین به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 67 بر64 به سود پورتوریکو و صعود این تیم به مرحله دوم مسابقات به پایان رسید. پورتوریکو این مسابقه را با یک شوت سه‌امتیازی در فاصله 5 ثانیه پایانی برد. آن‌ها تیم ملی ایران را نیز به همین شکل و با یک شوت در 4 ثانیه پایانی بازی شکست دادند.

 

شاهین‌طبع: 2 دقیقه تمرکزمان را از دست دادیم
مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال، پس از شکست ایران مقابل اسپانیا گفت: بچه‌ها واقعا زحمت کشیدند و بازی خوبی انجام دادند. در 2 دقیقه پایانی تمرکز خودمان را از دست دادیم و گل‌زدن‌ما با مشکل مواجه شد. با این حال بازیکنان ما بازی قابل‌قبولی ارائه کردند. امیدوارم در بازی‌های بعدی عملکرد بهتری داشته باشیم و موفق باشیم. باید بازی به بازی پیش‌ برویم. 2 بازی سخت داریم و باید این دیدارها را ببریم. وی درباره اینکه آیا انتظار این بازی خوب را مقابل اسپانیا داشتید، گفت: بچه‌های ما بازیکنان خوبی هستند. هرچه تعداد بازی‌های ما بیشتر باشد و هر چه این نوع بازی‌ها بیشتر باشد، برای بسکتبال ملی ما، نتیجه‌بخش خواهد بود. هرچه در تورنمنت جام‌جهانی از بازی‌ها می‌گذرد، عملکرد ما بهتر می‌شود و در دوره قبلی هم این‌طور بود. این نشان می‌دهد که هرقدر بیشتر بازی کنیم، می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و بازیکنان ما نیاز به تماس با بازیکنان بزرگ دارند تا اعتمادبه‌نفسشان بالا برود. من به توانایی تیمم و بازیکنانم ایمان دارم. این بچه‌ها به بازی‌های بیشتر برای هماهنگی بهتر نیاز دارند. از امروز مأموریت اصلی ما در چین، رسیدن به المپیک است و در این راه اصلا جای اشتباه و لغزش نداریم. بازیکنانمان با نمایشی که امروز اجرا کردند، نشان دادند آمادگی رقم‌زدن هر اتفاقی را دارند.


حدادی: می‌توانستیم اسپانیا را شکست دهیم
حامد حدادی پس از شکست ایران مقابل اسپانیا در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام‌جهانی بسکتبال گفت: به دلیل اینکه بازی اول را واگذار کرده بودیم، در بازی دوم تمرکز لازم را نداشتیم و تا حدودی بی‌خیال بازی کردیم که منجر به شکست تیم ملی شد. وی ادامه داد: بااین‌حال در بازی با اسپانیا نمایش خوبی داشتیم و قدرت بسکتبال ایران را نشان دادیم. هرچه در توان داشتیم، به نمایش گذاشتیم و خوب جنگیدیم؛ اما در دقایق پایانی اشتباهاتی داشتیم که منجر به شکستمان شد. حدادی ادامه داد: به‌هر‌حال فرق بین تیم‌های باتجربه و بزرگ با تیم‌های ضعیف‌تر در استفاده از همین دقایق حساس است. ما برابر اسپانیا می‌توانستیم برنده باشیم؛ اما در دقایق ابتدایی، اشتباهاتی داشتیم که باعث شکستمان شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->