اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

تدارک تکراری تلویزیون

  • کد خبر: ۴۷۵۵
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
تدارک تکراری تلویزیون
فیلم‌هایی که در تاسوعا و عاشورای حسینی از رسانه ملی پخش می‌شود

گروه هنر| در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 18 و 19شهریور و هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، شبکه‌های سیما فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و پویانمایی‌های مختلفی را روی آنتن می‌برند. براساس اعلام روابط‌عمومی سیما، 30عنوان فیلم برای پخش در این ایام درنظر گرفته شده‌ است؛ فیلم‌هایی که عموما تکراری هستند و بارها از تلویزیون پخش شده‌اند؛ هرچند که همین فیلم‌های قدیمی از تولیدات نچسب تلویزیون در این سال‌ها، تماشاگران بیشتری را جذب می‌کنند. در این گزارش، نگاهی انداخته‌ایم به فیلم‌هایی که برای پخش در این ایام درنظر گرفته شده‌اند.


بار دیگر مختار
درحالی‌که سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری بارها از تلویزیون بازپخش شده است و این روزها شبکه4 و آی‌فیلم نیز این سریال را روی آنتن خود برده‌اند، شبکه یک سیما هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، خلاصه دو بخش از این سریال را که به واقعه عاشورا می‌پردازند، درقالب دو فیلم سینمایی پخش خواهد کرد. بر این اساس، ساعت16 روز دوشنبه بخشی از این سریال با عنوان «راز عاشقی» و ساعت16 روز عاشورا نیز قسمت دیگری از آن با نام «راه عاشقی» پخش خواهد شد. شبکه2 فیلم تلویزیونی «روز عزیز» به‌کارگردانی محسن توکلی را ساعت1:30 بامداد دوشنبه 18شهریور روی آنتن خواهد برد؛ فیلمی با بازی مینا جعفرزاده که داستان پیرزنی به نام ملوک را روایت می‌کند که آرزو دارد در آخرین روزهای عمرش، مراسم پختن غذای نذری را در خانه‌اش برگزار کند. این شبکه 1:30بامداد سه‌شنبه، فیلم سینمایی «ظهر روز دهم» به‌کارگردانی عباس رافعی را روی آنتن خواهد برد؛ فیلمی با بازی پژمان بازغی و امیر آقایی که درباره تعزیه‌خوانی در روز عاشوراست.


نمایش بهترین فیلم جشنواره سیزدهم
شبکه3 سیما نیز دو فیلم‌ مطرح «هیهات» و «روز واقعه» را برای پخش در این ایام درنظر گرفته‌ است. «هیهات» که فیلمی چهاراپیزودی با درون‌مایه‌ای مذهبی و اعتقادی است و از بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، بابک حمیدیان و حامد بهداد بهره گرفته است، ساعت16 دوشنبه پخش خواهد شد. سینمایی «روز واقعه» به‌کارگردانی شهرام اسدی، نیز ساعت24 روز سه‌شنبه روی آنتن خواهد رفت. این فیلم سال۱۳۷۳ از روی فیلم‌‌نامه روز واقعه بهرام بیضایی ساخته شد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کند. عزت‌ا... انتظامی، علیرضا شجاع‌نوری، جمشید مشایخی و ژاله علو جزو بازیگرانی هستند که در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.
شبکه4 سیما ساعت 10:30صبح روزهای تاسوعا و عاشورا به‌ترتیب فیلم‌های «به‌خاطر هانیه» و «عصر روز دهم» را روی آنتن می‌برد. «به‌خاطر هانیه» را کیومرث پوراحمد کارگردانی کرده‌ است؛ فیلمی که زندگی یک ناخدا و دختر فلجش را به تصویر می‌کشد. فیلم سینمایی «عصر روز دهم» به کارگردانی مجتبی راعی نیز داستان دختری چندماهه را که یک سرباز عراقی او را می‌رباید، روایت می‌کند. هانیه توسلی و احمد مهران‌فر از بازیگران این فیلم هستند.


پخش فیلمی از خسرو شکیبایی
شبکه5(تهران) فیلم تلویزیونی «زمین بازی» به‌کارگردانی مهدی شیخ‌طادی را دوشنبه ساعت9 پخش خواهد کرد. این فیلم، داستان پسری به نام امیرحسین را روایت می‌کند که به‌همراه سه تن از دوستانش به‌دلیل شیطنت، اجازه ورود به هیئت حاج‌حبیب را ندارند، از این‌رو تصمیم می گیرند خودشان یک هیئت عزاداری برپا کنند.
در ساعت13:30 همین روز فیلم تلویزیونی «سپید به رنگ مروارید» به کارگردانی روح‌ا... حجازی روی آنتن شبکه5 خواهد رفت. در این فیلم بازیگرانی چون رابعه مدنی، شاهرخ استخری و لیندا کیانی بازی می‌کنند.
در ساعت‌های 9 و 13:30 روز عاشورا نیز به‌ترتیب فیلم‌های «نقش و نقاش» به کارگردانی مهدی جعفری و «سرخ به رنگ عقیق» به کارگردانی روح‌ا... حجازی از این شبکه پخش خواهد شد. در فیلم «نقش و نقاش» که حال‌وهوایی مذهبی دارد، محمود عزیزی، پرویز فلاحی‌پور و آتش تقی‌پور نقش بازی کرده‌اند. در فیلم تلویزیونی «سرخ به رنگ عقیق» نیز بازیگرانی چون رابعه مدنی و علی دهکردی به ایفای نقش می‌پردازند.
شبکه شما هم فیلم تلویزیونی «نمایش تمام شد» به کارگردانی افشین علیزاده و «دست‌های خالی» به‌کارگردانی ابوالقاسم طالبی را ساعت13:30 روزهای دوشنبه و سه‌شنبه روی آنتن می‌برد. «نمایش تمام شد» درباره یک دانش‌آموخته تئاتر است که در خانواده‏‌ای تعزیه‌‏گردان بزرگ شده است و «دست‌های خالی» نیز روایتگر ماجرای خانواده‌ای است که پدرشان در بند اسارت است. مسعود رایگان، خسرو شکیبایی، مریلا زارعی و فاطمه گودرزی ازجمله بازیگران این فیلم هستند.


پویانمایی عاشورایی
شبکه امید که شبکه‌ای برای نوجوانان است، فیلم‌های سینمایی «من و زیبا» و «ناسور» را به‌ترتیب ساعت16 روزهای تاسوعا و عاشورا روی آنتن می‌برد. «من و زیبا» را فریدون حسن‌پور کارگردانی کرده‌ است و بازیگران مطرحی چون پرویز پرستویی، شهاب حسینی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
پویانمایی «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند نیز روایتی است از حماسه عاشورا که وقایع این حادثه عظیم را به تصویر می‌کشد.
شبکه نمایش هم برای این ایام، پخش چندین فیلم‌ سینمایی و تلویزیونی را درنظر گرفته‌ است. بر این اساس روز دوشنبه فیلم‌های «خواهم گریست2»، «یک خواب کوچولو»، «دو جریب زمین»، «نقشه فرار»، «یخ1»، «سفیر» و «آسمان‌خراش در آتش» به ترتیب در ساعات11، 13، 15، 17، 19، 21 و 23 پخش خواهد شد و سه‌شنبه فیلم‌های «روشنی صبحدم»، «سایه من»، «دورافتاده»، «یخ2»، «روز واقعه» و «بازمانده» در ساعات13، 15، 17، 19، 21 و 23 روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->