طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید مقام حماس: نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند وزیر کشور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
سرخط خبرها

بزرگ‌ترین راستی‌آزمایی تاریخ

  • کد خبر: ۴۸۵۶
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
  • ۱
بزرگ‌ترین راستی‌آزمایی تاریخ
مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از سفر به تهران به شورای حکام گزارش داد

سفر کرنل فروتا به تهران را باید مهم‌ترین مأموریت وی در دوران تصدی مسئولیت موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانست. هرچند این سفر از مدت‌ها پیش تنظیم‌شده بود، هم‌زمانی آن با اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران به اهمیت و حساسیت آن بیش‌ازپیش افزود. وی در سفر مهم خود به تهران با رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد و بعد از این سفر هم بیانیه‌ای صادر کرد و در ادامه پیگیری موضوعات هسته‌ای درباره ایران با حضور در وین گزارشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به شورای حکام ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، کرنل فروتا، با حضور در تهران، دیداری با علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، داشت. صالحی بعد از این نشست، با بیان اینکه جلسه مفصلی با فروتا داشتیم و فعالیت‌ها و همکاری‌هایی را که تاکنون با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته‌ایم مرور کردیم تصریح کرد: بحث برجام یک بحث یک‌طرفه نیست و قرار بود جاده دوطرفه باشد. دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، هم دیگر برنامه فروتا بود که ظریف با اشاره به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به گزارش‌های متعدد آژانس در تأیید اجرای برجام توسط ایران منجر شده است و استمرار این همکاری‌ها در مقطع فعلی، بر ضرورت رعایت اصول حرفه‌ای، حفظ محرمانگی و انجام وظایف آژانس به‌صورت بی‌طرفانه تأکید کرد.
با پایان سفر فروتا به تهران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گزارشی از سفر مدیرکل موقت این نهاد به ایران و دیدار وی با مقامات ایرانی ارائه کرد. در این بیانیه‌ آمده است: این مذاکرات همچنین شامل راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت بر تعهدات برجامی ایران بود. فروتا از فعالیت‌های اعلام‌شده ایران مربوط به تحقیق و توسعه سانتریفیوژها مطلع شد. او گفت که گزارش این فعالیت‌ها را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه خواهد داد.
بعد از سفر تهران، فروتا با حضور در وین در نشست شورای حکام با محوریت ایران حضور یافت و گزارشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در این نشست ارائه و اعلام کرد که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران کار نصب سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کرده است.
مدیرکل موقت آژانس همچنین در کنفرانسی خبری در پایان روز اول نشست شورای حکام در پاسخ به سؤالی درباره سایت تورقوزآباد و همکاری ایران در این زمینه و اینکه ایران برای پاسخ‌گویی چقدر زمان دارد؟ گفت: خوب می‌دانید که ما مکالماتمان با کشورهای عضو را فاش نمی‌کنیم به‌ویژه در موارد خاص. راستی‌آزمایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در جریان است و فرایند فنی دقیقی است و ما طبق برنامه عمل می‌کنیم. فروتا در پاسخ به اینکه «همکاری کامل» یعنی چه وقتی ایران در بهترین و بیشترین سطح همکاری خود قرار دارد گفت: در ایران بیشترین و مهم‌ترین ساز و کار راستی‌آزمایی در تاریخ را داریم. برجام و پادمان‌ها و پروتکل الحاقی. همکاری عملی و کامل یعنی باید پادمان‌ها و الزامات ناشی از آن‌ها به‌خوبی پیاده شود و برخی جنبه‌های این توافق‌ها به‌موقع رسیدگی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
دست دادن با مدیر کل آژانس در اوج تحریم ها خیانت است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->