زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

زیر پوست لباس های قاچاق

  • کد خبر: ۴۸۶۱
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
زیر پوست لباس های قاچاق
فرزانه دلگشایی متخصص پوست و مو

لباس های دست دوم یا تاناکورا این روزها با اسم ورسم تازه ای نسبت به گذشته وارد بازار شده اند. بسیاری از کسانی که تا دیروز از کنار این فروشگاه ها -به دلیل دست دوم بودن اجناسشان- رد نمی شدند، امروز مشتری ثابت این فروشگاه ها هستند. فروش این نوع لباس ها در گذشته به چند پاساژ در شهرمان محدود می شد، اما امروز این فروشگاه ها در همه شهر و به صورت مجازی شعبه دارند و اسمشان هم از تاناکورا به فروشگاه های لباس های مارک تغییر یافته است. قاچاق یا مرجوعی بودن لباس ها توجیهی است که عرضه کنندگان این محصولات برای ظاهر غیرطبیعی لباس ها استفاده می کنند. عشق مارک ها هم که فقط مارک بودن برایشان ملاک است، مشتری دائمی این فروشگاه ها هستند.
هرچند این لباس ها در اسم و ظاهر جدیدی ارائه می شوند، در باطن هنوز همان مشکلات بهداشتی را دارند و می توانند بلای جان خریدارانشان شوند. ازآنجاکه تب خرید این لباس ها بار دیگر داغ شده است، لازم است مصرف کنندگان این محصولات، نکاتی را درباره مشکلاتی که این لباس ها می توانند برای سلامتی ایجاد کنند، بدانند.
مهم ترین دلیلی که متخصصان پوست پوشیدن این نوع لباس ها را منع می کنند، بهداشتی نبودن آن هاست که بارها به شکل های مختلف در این باره هشدار داده شده است. بیشتر مواقع این لباس ها از مبادی غیرقانونی و به صورت غیررسمی وارد می شوند؛ به همین دلیل نظارت و سالم سازی روی آن ها صورت نمی گیرد و معمولا دارای بیماری های پوستی و عفونی هستند. بررسی های بهداشتی نشان می دهد که درون تاروپود لباس های دست دوم به ویژه لباس هایی که ارتباط مستقیمی با پوست بدن دارند، میکروب هایی وجود دارد که به محض اینکه شرایط زیستشان فراهم شود، شروع به فعالیت و انتشار می کنند .
مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که این لباس ها می توانند منبع انتقال بیماری های عفونی مختلفی نظیر گال، سیفیلیس، سوزاک و هپاتیت Aو C باشند. همچنین ممکن است آن ها به عوامل باکتریایی یا قارچی آلوده باشند که باعث بروز شپش عانه، ساس، زگیل، تبخال و عفونت قارچی می شود. هنگامی که از بهداشتی بودن این لباس ها صحبت می کنیم، منظورمان تمیز بودن آن ها نیست. فروشندگان این لباس ها هم که ادعای ضدعفونی کردن و بهداشتی بودن این لباس ها را دارند، چون از وضعیت بهداشتی صاحبان قبلی این لباس ها اطلاعی ندارند، نمی توانند ادعای بی خطر بودن آن ها را بکنند؛ به ویژه درباره کفش و لباس های زیر.
نکته دیگر اینکه برخی باکتری ها و میکروب ها با مواد ضدعفونی که برای این نوع لباس ها استفاده می شود، از بین نمی روند. درواقع هیچ کدام از مراحل شستن، جوشاندن و اتو کردن لباس ها شرط لازم برای از بین بردن همه این عوامل بیماری زا نیست. متاسفانه برخی موادی هم که در ضدعفونی کردن این نوع لباس ها استفاده می شود، به دلیل استاندارد نبودن یا استفاده بیش از حد، خود عامل بروز حساسیت و بیماری های پوستی است.
افزون بر همه این نکات، برخی فروشندگان برای اینکه این لباس ها شکل ظاهری مناسب تری پس از استفاده پیدا کنند، به آن ها موادشیمیایی می زنند که این مواد هم می توانند منجر به بروز آلرژی و حساسیت های پوستی شوند. این لباس ها به ویژه در نواحی چین های پوستی به علت تعریق بیشتر و حل شدن مواد شیمیایی در عرق بدن، باعث بروز حساسیت ، قرمزی و خارش می شوند، ازاین رو توصیه می کنیم این لباس ها و حتی کفش ها را نخرید و درصورت خریدن هم، حتما آن ها را در دمای بیش از 70درجه شست وشو بدهید و اتو کنید که با این روش هم، عملا چیزی از لباس نمی ماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->