سرخط خبرها
شهرآرا محله بررسی می‌کند

چرایی آسفالت‌های معیوب

  • کد خبر: ۴۸۸۲
  • ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
چرایی آسفالت‌های معیوب

سید مصطفی بهشتی - به میزان رشد و توسعه شهرها، مشکلات شهر‌ها هم بزرگ‌تر و بیشتر می‌شود و برای رفع آن‌ها هم هماهنگی و همکاری بیشتر لازم است. یکی از این مشکلات بزرگ، تکراری و البته پرهزینه مسئله آسفالت معابر است که همواره با انتقاد شهروندان مواجه بوده است و مدیریت شهری هم مرتب در تلاش بود که با کم کردن نواقص رضایت شهروندان را بیشتر جلب کند.

 

در ماه‌های اخیر همواره در خبرها و گزارش‌ها داشتیم که شهرداری مشهد و منطقه در تلاش برای رفع نقص آسفالت معابر بوده‌اند و بودجه کلانی هم به این موضوع اختصاص داده شده است، اما در این بین باز هم شکایت‌هایی برای رسیدگی به وضعیت آسفالت به گوش می‌رسد.
یکی از معابری که چندباری با شکایت شهروندان مواجه شده و در پیام‌های ارسالی به شهروندان و شهرآرا به آن اشاره شده است، ورودی بولوار دانش‌آموز از سمت بولوار آموزگار بوده است، که در این‌باره به سراغ یکی از کسبه محل رفتیم.
ناظری در این‌باره گفت: « نمی‌دانم می‌خواستند در اینجا سرعتگیر بزنند یا فقط آسفالت و روکش خیابان را خراب کنند، اینجا آمده‌اند و در قسمتی از روی روکش آسفالت مقداری آسفالت به صورت برجسته ریخته‌‌اند، اگر هدف ساخت سرعتگیر آسفالتی بوده کار درستی است چرا که لازم است سرعت ماشین‌های ورودی به بولوار دانش‌آموز از سمت بولوار آموزگار سرعت خود را کاهش دهند، اما نکته دیگری که وجود دارد این است که مگر سرعتگیر رنگ نمی‌خواهد؟ حرف کلی من این است که اینجا به معنی کلمه سرعتگیر نداریم مقداری آسفالت ریخته شده که فقط آسفالت را خراب کرده است.»
یکی دیگر از نقاط مورد بحث که چندباری از سوی شهروندان به آن اشاره شده است، کوچه‌های دادگر است که از یک طرف به دندانپزشکان متصل است. در این محله هم به سراغ تعدادی از شهروندان رفتیم، اسماعیل‌زاده در این‌باره گفت: «من حدود 11 سال است که در این محله ساکن هستم، نمی‌خواهم بگویم محله یا آسفالت فقط خرابی داشته است، نه این‌گونه نبوده، به عنوان مثال از نکات مثبت محله این بود که در باران‌های به تازگی که خانه‌ها و معابر زیادی زیر آب رفتند در این محله ما هیچ خطری احساس نکردیم که ممنون شهرداری هستیم، اما مشکلی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم این است که کوچه‌های ما از حاشیه بولوار دندانپزشکان بسته است، پس باید مسیر فرعی زیادی را طی کنیم تا به منزل برسیم و ماشین را مقابل در یا در پارکینگ منزل خودمان پارک کنیم، مشکلی که در این بین وجود دارد این است که ابتدا توجه به معابر اصلی است، خب کی زمان توجه به معابر فرعی می‌رسد؟ چه زمانی قرار است، وضعیت روکش آسفالت ما بهبود پیدا کند؟ نکته دیگر این است که چرا وقتی از مسیر کوچه یک جوی آب باریک می‌گذارد، به اندازه یک چاله دست‌انداز ایجاد می‌شود و کسی هم آن را درست نمی‌کند؟»
مهرداد آریافر، رئیس اداره فنی و عمران شهرداری منطقه 11 در این‌باره بیان کرد: « ما در حوزه ترمیم آسفالت و روکش آسفالت خیابان‌های منطقه پیشروی خوبی داشته‌ایم، به حدی که معابر اصلی را تمام کردیم و ترمیم روکش آسفالت معابر فرعی را در دستور کار قرار دادیم، در این حوزه نکته‌ای که وجود دارد این است که ما کار را به همکاری سازمان عمران پیش می‌بریم و نکته‌ای که باید در نظر گرفت، تعدد امور است، سازمان عمران باید امور 13 منطقه را پیش ببرد.»
وی ادامه داد: « درباره خط‌کشی و رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها هم باید بگویم، بعد از ریختن روکش آسفالت باید حداقل یک ماه زمان بگذرد تا بتوان خط‌کشی معابر و رنگ‌آمیزی را انجام داد که البته این امر بر عهده اداره ترافیک است و یقینا پس از یک ماه انجام می‌شود، درباره آسفالت معابر هم باید بگویم، در طول هفته‌های اخیر تجهیزات سازمان عمران برای انجام روکش آسفالت و ترمیم آسفالت در منطقه بود که مساحت زیادی روکش جدید آسفالت انجام شد، ما جدولی از معابری که ترمیم آسفالت انجام شده است و معابری که باید تا پایان سال انجام شود، تهیه کرده‌ایم، مشکل آسفالت معابری که در این جدول گنجانده شده است حتما تا پایان سال برطرف خواهد شد.»جدول تهیه شده از سوی اداره فنی و عمران شهرداری منطقه در شماره‌های بعدی شهرآرا محله برای اطلاع شهروندان منتشر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->