سرخط خبرها

جمع‌آوری ۳۰ دستگاه موتورسیکلت در نیمه اول امسال

  • کد خبر: ۴۸۹۵
  • ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵
جمع‌آوری ۳۰ دستگاه موتورسیکلت در نیمه اول امسال
طرح ممنوعیت پارک در پیاده‌رو‌ها جواب داد

نیشابوری- اجرای روزانه طرح ممنوعیت پارک موتورسیکلت در پیاده‌روها جواب داد و تعداد دستگاه‌هایی که در محل تردد عابران پیاده پارک می‌کردند به‌صورت چشمگیری کاهش یافت؛ تاجایی که در نیمه ابتدایی امسال فقط 30موتورسیکلت جمع‌آوری و به پارکینگ منتقل شده است.
نعمتی، شهردار منطقه ثامن این خبر را بعد از گذشت حدود یک‌سال‌ونیم از انجام روزانه طرح جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پارک‌شده در پیاده‌روها در محدوده اطراف حرم‌مطهر اعلام کرد.
وی اضافه کرد: درگذشته جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پارک‌شده در پیاده‌روها فقط در ایام خاص به‌وسیله پلیس راهور صورت می‌گرفت، اما امسال با تحقیقات شهرداری این منطقه و تأکید معاون دادستان و رئیس مجتمع قضایی ثامن، این طرح روزانه انجام‌شد تا تردد ایمن و دسترسی آسان عابران‌پیاده به پیاده‌رو مهیا شود.
نعمتی در توضیح نحوه اجرای این طرح تأکید کرد: ابتدا به راکب‌های موتورسیکلت‌ها تذکر داده می‌شود تا موتور خود را از پیاده‌رو برداشته و در جای دیگری پارک کنند، اگر به‌اخطار و تابلوهای اطلاع‌رسانی بی‌توجه باشند و همکاری نکنند، وسیله موردنظر جمع‌آوری و به پارکینگ منتقل می‌شود.
به گفته وی پارکینگ موتورسیکلت منطقه ثامن در خیابان شهیدنواب‌صفوی قرار دارد.


از نصب تابلو تا چرخ‌بند
نعمتی با تأکید بر اینکه شهرداری دنبال برخورد قهری نیست، افزود: برای جلوگیری از پارک موتورسیکلت در پیاده‌روها تاکنون انواع تابلوهای اطلاع‌رسانی نصب شده است.
به‌گفته وی علاوه بر این مورد، تعداد چرخ‌بندها در معابر منتهی به حرم نیز افزایش یافته است تا راکب موتورسیکلت جایی برای پارک وسیله‌اش داشته باشد.
وی افزود: تاکنون 976جای پارک موتور هم در معابر اطراف حرم به‌خصوص در محل‌های نزدیک مراکز تجاری، بانک‌ها، ادارات، مراکز درمانی و موارد مشابه ایجاد شده است.


کاهش تعداد موتورسیکلت‌های جمع‌آوری شده
شهردار منطقه ثامن در ادامه صحبت‌هایش به‌تعداد موتورسیکلت‌های جمع‌آوری شده هم اشاره کرد و توضیح داد: تا قبل از سال97 موتورسیکلت‌های پارک‌شده در پیاده‌روها فقط در ایام خاص جمع‌آوری می‌شد که آمار نشان می‌دهد فقط در سال93 تعداد 643دستگاه از معابر اطراف حرم جمع‌آوری و به پارکینگ منتقل شده است.
حال آنکه شهرداری منطقه ثامن در سال گذشته تعداد کمتری را با طرح جمع‌آوری روزانه به پارکینگ منتقل کرده است، آن هم به این دلیل که اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قبل از اقدام‌به جمع‌آوری صورت گرفته است.
وی با تأکید بر کاهش چشمگیر تعداد موتور‌سیکلت‌های پارک‌شده در پیاده‌روها خاطرنشان کرد: در سال97 تعداد 254دستگاه موتورسیکلت از پیاده‌روهای این محدوده جمع‌آوری شده است که این تعداد در نیمه‌ابتدایی امسال به 30مورد کاهش یافت.
نعمتی در پایان ضمن تشکر از کسبه، بازاری‌ها، شهروندان و زائران در همراهی با طرح یادشده گفت: طبق قانون، ایجاد سدمعبر در پیاده‌رو با پارک موتورسیکلت تخلف محسوب می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->