سرخط خبرها

زنگ مدرسه

  • کد خبر: ۴۹۴۲
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲
زنگ مدرسه
اقدامات شهرداری منطقه برای بازگشایی مدارس

محبوبه فرامرزی - کمتر از 10روز دیگر شهر حال و هوای خاصی به خود می‌گیرد. در خیابان که راه می‌روی انگار کوله‌پشتی‌ها و کیف‌های رنگی این طرف و آن طرف می‌رود. این دختربچه‌ها و پسربچه‌های کوچک پشت آن کوله‌پشتی‌های بزرگ آدم را به روزهای خوش کودکی می‌برد.
هر سال شهریور که می‌شود شهرداری مشهد اقدامات خاصی برای بازگشایی مدارس انجام می‌‌دهد. امسال نیز شهرداری منطقه ما برای بازگشایی مدارس طرح ویژه‌ای اجرا کرده است. در این گزارش معاون ناحیه یک منطقه به گوشه‌ای از این اقدامات پرداخته است.
جواد علی‌نژاد در گفت‌وگو با شهرآرامحله در این‌باره می‌گوید: طرح استقبال از مهر شهرداری دارای اهدافی چون ارتقای فرهنگ بهداشتی دانش‌آموزان، کنترل و ارتقای بهداشت محیط مدارس، تأمین، حفظ و ارتقای سلامت روانی و بهداشتی دانش‌آموزان، ترغیب و تشویق دانش‌آموزان در حفظ و پاکیزه نگهداشتن محیط مدرسه و ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبداست.
وی ادامه می‌دهد: افزایش رضایت‌مندی شهروندان، جلب مشارکت همگانی در دستیابی به شهر سالم و ترویج فرهنگ حفاظت از فضاهای سبز برای کاهش هزینه‌های نگهداری این فضاها و بهبود محیط شهری از دیگر اهداف شهرداری است.
معاون ناحیه یک منطقه2 مشهد می‌افزاید: شهرداری همه ساله در راستای همکاری بین بخشی برای کمک به آموزش و پرورش در حد وسع و توان خود به لکه‌گیری آسفالت اطراف مدارس و گاه داخل مدارس اقدام می‌کند. جمع‌آوری خاک و نخاله‌های اطراف مدارس یکی دیگر از اقدامات شهرداری‌ها در این ایام است.
علی‌نژاد در ادامه می‌گوید: امحای پوسترها و پاک‌سازی آثار تبلیغات غیرمجاز از دیوارهای شهر به‌ویژه اطراف مدارس یکی دیگر از اقدامات شهرداری در راستای بازگشایی مدارس است.
به گفته وی برنامه‌ریزی و اعزام خودروهای تنظیف و شست‌وشو برای نظافت خیابان‌ها و جدول‌ها و کانال‌های شهر به ویژه اطراف مدارس، اقدام دیگر شهرداری منطقه2 مشهد است.
علی نژاد ادامه می‌دهد: رنگ آمیزی جدول‌ها و معابر منتهی به مدارس، ترمیم یا افزایش سطل‌های ثابت زباله در محیط داخلی و بیرونی مدارس و در صورت نیاز جابه‌جایی و مکان یابی مناسب، رنگ آمیزی سرعت‌گیرهای اطراف مدارس، پیگیری نظافت، پاک‌سازی و لای‌روبی کانال‌های منتهی به مدارس در این ماه به وسیله شهرداری منطقه 2 انجام می‌شود.
معاون ناحیه یک منطقه 2 در ادامه می‌گوید: پیگیری و بازدید از وضعیت سقاخانه‌ها و آب‌سردکن‌های اطراف مدارس، بازدید از وضعیت سرویس‌های بهداشتی و تعمیر و تجهیز آن‌ها به‌ویژه اطرف مدارس و داخل مدارس، تنظیف و شست‌وشو سازه ایستگاه‌ها و سایبان‌های اتوبوس شهر به ویژه در مسیر مدارس در شهریور ماه از سوی شهرداری منطقه اجرایی می‌شود.
علی نژاد می‌افزاید: پیگیری تنظیف و پاک‌سازی و رفع خطر پله‌ای هوایی عابر پیاده شهر به ویژه با اولویت مسیر مدارس، پیگیری رفع خطر از کلیه موارد حفاری‌ها ، عوارض معابر و پیاده‌روها به ویژه در مسیر مدارس، برنامه ریزی درباره اعزام خودروهای شستشو و تنظیف مخازن گالوانیزه به‌ویژه در اطراف مدارس اقدامات دیگر شهرداری منطقه ما در این ایام است.
وی در ادامه به دیگر اقدامات شهرداری منطقه 2 برای بازگشایی مدارس اشاره می‌کند و می‌افزاید: توزیع مخازن گالوانیزه در بین مناطق برای استقرار در معابر اصلی به ویژه اطراف مدارس، پاک‌سازی زمین‌های بایر به‌ویژه اطراف مدارس، اولویت بندی معابری که در استقبال از مهر نیاز به رنگ آمیزی دارند نیز در این روزها در حال انجام است.
معاون ناحیه یک منطقه 2 می‌افزاید: برنامه‌ریزی و هماهنگی  برای مناسب‌سازی فضای سبز داخل و بیرون مدارس با هدف ترویج  و ارتقای فرهنگ ایجاد و نگهداری فضای سبز به‌ویژه کاشت درخت، پرچین، گل دائمی و فصلی، هماهنگی و کنترل رنگ آمیزی مبلمان پارکی در بوستان های اطراف مدارس و بوستان‌های خطی معابر اصلی نیز این‌روزها در حال انجام است.
علی نژاد در ادامه می‌گوید: برنامه ریزی و هماهنگی در راستای جمع آوری درختان خشک و رفع خطر از درختان شکسته شده اطراف مدارس موجود در مناطق، هماهنگی برای رفع نواقص سیستم های روشنایی و نورپردازی بولوارها، میادین، لچکی‌ها  بوستان‌ها  و همچنین فعال بودن آبنماها و  ایمن‌سازی تجهیزات و تاسیسات برقی موجود در پارک‌ها و لکه های فضای سبز نیز این روزها در حال پیگیری و انجام است.
وی در ادامه به دیگر فعالیت‌های شهرداری در راستای استقبال از مهر اشاره می‌کند و می‌گوید: هماهنگی و نظارت بر عملکرد مناطق در راستای کاشت گل فصلی پاییزه در میادین، بولوارها، لچکی ها و بوستان ها و تکمیل گل کاری های شهر و نگهداری مطلوب فضای سبز، هماهنگی برای تعمیرات و ایمن سازی وسایل بازی کودکان، وسایل بدن سازی، آب‌سردکن ها، سرویس های بهداشتی موجود در بوستان‌ها، لچکی ها و  میادین نیز در حال پیگیری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->