نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پیروزی آسان در گام اول

  • کد خبر: ۴۹۵۱
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
پیروزی آسان در گام اول
در روز جوان‌گرایی، والیبال با برد استارت زد

تیم ملی والیبال در روزی که بیشتر بازیکنان اصلی استراحت کردند، 3بر0 توانست سریلانکا را شکست دهد. بیستمین دوره مسابقات والیبال مردان قهرمانی آسیا از دیروز با حضور ۱۶تیم در 4 گروه به میزبانی تهران آغاز شد که در پایان، 8 تیم برتر جواز حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک۲۰۲۰ توکیو را که دی‌ماه سال جاری در چین برگزار می‌شود، کسب خواهند کرد.
این مسابقات حواشی عجیب‌وغریب زیادی هم داشت؛ از بلیت بیست‌هزارتومانی آن گرفته تا برگزارنشدن نشست‌های خبری پایان بازی که مشکلاتی را به وجود آورد. تأخیر بیش از سی‌دقیقه‌ای در زمان شروع بازی تیم ایران در کنار سردرگمی عکاسان برای ورود به سالن مسابقه و تهیه کاور مخصوص عکاسی، ازجمله‌مواردی بود که در حد این مسابقات نبود.
نکته عجیب دیگر در کنار حضور کم تماشاگران(که ناشی از قیمت بالای بلیت‌ها بود)، خالی‌بودن نسبی جایگاه بانوان بود؛ درحالی‌که از همان لحظات ابتدایی در سایت مخصوص بلیت‌فروشی نوشته شده بود ظرفیت مخصوص بانوان تکمیل شده است!

 

پیروزی نیمکت‌نشینان
شاگردان کولاکوویچ که با ترکیب ذخیره خود به میدان آمده بودند، با درخشش امیرحسین اسنفدیار و پوریا یلی موفق شدند دست نخست را با نتیجه 25بر15 به سود خود به پایان برسانند. در دست دوم این دیدار هم بیشتر توپ‌ها برای اسفندیار و یلی ارسال می‌شد و این بازیکنان در حمله زهردار نشان می‌دادند. این دست هم با نتیجه 25بر17 به سود ایران به پایان رسید. ست سوم نزدیک‌تر دنبال شد. اشتباهات بازیکنان ایران به سریلانکا فرصت بازگشت به بازی را داد و همین موضوع سبب شد تا این تیم با نتیجه 22بر20 از ایران پیش بیفتد. دریافت عالی قائمی، ایران را به بازی برگرداند و درنهایت تیم ایران با درخشش اسفندیار در دفاع و حمله موفق شد با نتیجه 25بر23 پیروز این دست شود. در دیگربازی‌های دیروز، چین‌تایپه 3بر1 تایلند را شکست داد، هند 3بر2 از سد قزاقستان گذشت و کره‌جنوبی 3بر0 پاکستان را مغلوب کرد. شاگردان ایگور کولاکویچ در ادامه این مسابقات، امروز و از ساعت18:30 به‌مصاف تیم ملی قطر خواهند رفت. تیم ملی قطر نیز روز گذشته با نتیجه 3بر2 مغلوب استرالیا شد.

 

پایان دیدار هم‌گروه‌های ایران به سود استرالیا
عصر دیروز و در جریان بازی‌های روز نخست رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا۲۰۱۹، 2تیم قطر و استرالیا به‌عنوان هم‌‌گروه‌های ایران در گروهA مسابقات مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی نزدیک با نتیجه ۳ بر۲ به سود استرالیا پایان یافت. ست اول و دوم این بازی را استرالیا با نتایج ۲۵بر۲۳ و ۲۵بر۲۱ پیروز شد؛ اما در ادامه این تیم قطر بود که عملکرد خوبی در زدن سرویس‌ها داشت و با نتایج ۲۳بر۲۵ و ۱۸بر۲۵ پیروز ست‌های سوم‌و‌چهارم شد تا بازی به دست پنجم کشیده شود. دست پنجم این بازی با اشتباه آشکار داوری به سود استرالیا پیش رفت. درحالی‌که ست پنجم بازی ۹بر۸ به سود استرالیا بود، آبشار پشت‌خط‌زن قطر با برخورد به انگشت وسط مدافع استرالیا به بیرون رفت و بازی باید ۹-۹ مساوی می‌شد، اما پس از درخواست ویدئوچک توسط تیم قطر، با توجه به کیفیت نه‌چندان‌مناسب ویدئوچک، داور بازی در تصمیمی عجیب، اعتقادی به برخورد توپ با دست بازیکن استرالیا نداشت و امتیاز ۱۰ را به تیم استرالیا داد. در ادامه نیز شاگردان لبدف توانستند ۱۵بر۱۰ پیروز این دست شده‌و درمجموع ۳بر۲ برنده این بازی حساس شوند.


کولاکوویچ: سریلانکا در حدواندازه‌های تیم ما نبود
ایگور کولاکوویچ پس از پیروزی 3بر0 مقابل سریلانکا در نخستین مسابقه ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: واقعیت این است که سریلانکا در حدواندازه و سطح ما نبود؛ اما باوجود‌این دیدید که در لحظاتی از بازی توانستند از ما پیش بیفتند. البته فراموش نکنید که ما در این بازی به تعدادی از بازیکنان اصلی تیممان هم استراحت داده بودیم تا برای مسابقات بعدی از آن‌ها استفاده کنیم. کولاکوویچ در ادامه گفت: از عملکرد بازیکنان جانشین رضایت کامل دارم؛ هرچند آن‌ها برای کامل‌ترشدن، به کسب تجربه بیشتر نیاز دارند.
وی ادامه داد: به‌دلیل اینکه بازی چندان‌مهمی برای ما محسوب نمی‌شد، تلاش کردیم تا به چشم یک بازی تمرینی به آن نگاه کنیم؛ اما مهم این است که درنهایت یک پیروزی برای ما ثبت شد. قدم اول را محکم برداشتیم و برای ادامه راه مصمم هستیم. فرصت بسیار خوبی در خانه خودمان ایجاد شده است تا بتوانیم برای یک‌بار دیگر مجوز صعود به المپیک را کسب کنیم. با همه بازیکنان و کادرم پیمان بسته‌ایم تا هواداران تیم ملی را خوش‌حال کنیم.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره بازی مقابل قطر خاطرنشان کرد: با توجه به بازی دیروز قطر مقابل استرالیا، فکر می‌کنم بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت. با تمام احترامی که برای حریفان ازجمله قطر قائل هستم، اما باید حتما برنده باشیم.

 

قائمی: مهم برد بود که به آن رسیدیم
دریافت‌کننده تیم ملی والیبال ایران گفت: مهم این بود که در بازی نخست بتوانیم با پیروزی زمین را ترک کنیم. فرهاد قائمی پس از پیروزی 3بر0 تیم ملی والیبال ایران مقابل سریلانکا در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: مهم این بود که برنده این بازی باشیم و خوشبختانه به هدف خود رسیدیم. خوش‌حالم که برنده شدیم. تماشاگران حمایت خوبی از ما کرده و بازیکنان هم با تمام توان بازی کردند؛ البته برای بازی‌های بعدی امیدواریم هواداران سالن را پر کنند و در پایان این رقابت‌ها کنار این عزیزان، صعود به المپیک را جشن بگیریم.
دریافت‌کننده تیم ملی والیبال ایران درباره عملکرد ایران در دست سوم، خاطرنشان کرد: به‌هر‌حال شروع مسابقات است و تیم‌ها نوساناتی خواهند داشت. خوشبختانه خیلی زود به خود آمدیم و توانستیم به بازی برگردیم و برنده شویم. فراموش نکنید که ما برای این بازی با همه توانمان ظاهر نشدیم و سریلانکا هم چیزی برای ازدست‌دادن نداشت. ان‌شاءا... در بازی‌های بعدی هماهنگ‌تر عمل خواهیم کرد تا فرصت کمتری به حریفان بدهیم. وی درباره بازی تیم ایران مقابل قطر، گفت: قطر تیم خوبی است و بازی خوبی مقابل استرالیا انجام داد. در این بازی باید با تمرکز بالا مقابل آن‌ها قرار بگیریم تا به پیروزی برسیم. بازهم تأکید می‌کنم هدف تیمی که صعود به المپیک را در سر دارد، پیروزی در همه بازی‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->