نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

سردار آزمون به دایی رسید

  • کد خبر: ۵۳۳۷
  • ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
سردار آزمون به دایی رسید
نگاهی به گل‌زنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا

سردار آزمون، در اولین حضور خود با پیراهن زنیت در لیگ قهرمانان اروپا، موفق شد اولین گل این فصل این رقابت‌ها را به ثمر برساند. سردار آزمون یک بار دیگر در رقابت‌های اروپایی خوش درخشید. او در دیدار لیون-زنیت زننده تک‌گل تیمش بود. سردار پیش‌از‌این 2 بار هم با پیراهن روستوف در لیگ قهرمانان اروپا دروازه حریفان را باز کرده بود. به‌این‌ترتیب او هم‌اکنون به 3 گل در لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و در کنار دایی، بهترین گل‌زن ایرانی این رقابت‌هاست. تابه‌امروز 4 ملی‌پوش ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گل‌زنی شده‌اند؛ البته غیر از این 4 بازیکن، مهرداد میناوند، وحید هاشمیان، اشکان دژاگه، کاوه رضایی و سعید عزت‌اللهی هم سابقه بازی در این جام را دارند که میناوند با 14 بازی بعد از علی دایی باتجربه‌ترین ملی‌پوش ایران شناخته می‌شود.

 

علی دایی؛ بازکردن دروازه چلسی و میلان
اینجا هم پیشتازی با علی دایی است. جالب اینکه در یک شب اولین ایرانی‌های لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفتند. در 30/ 9 /1998 علی دایی در بازی بایرن‌مونیخ- منچستر به میدان رفت و مهرداد میناوند در دیدار اشتروم‌گراتس-اینتر. ازآنجا‌که دایی زودتر از میناوند وارد میدان شد، او می‌تواند لقب اولین ایرانی که بازی در لیگ قهرمانان را تجربه کرده، از آنِ خود کند. حضور در بایرن‌مونیخ این فرصت را برای علی دایی پیش آورد که بازی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. دایی در فصل 99-98 عضو بایرن بود و با این تیم تا فینال هم بالا آمد. دایی هما‌ن‌طور که در فینال فرصت بازی پیدا نکرد، در بازی‌های قبل هم بیشتر پشت خط ماند و درمجموع 4 بار به میدان رفت که بازی با منچستر در مرحله گروهی یکی از آن‌هاست. دایی در آن فصل موفق به گل‌زنی نشد. فصل بعد اما فصل آقایی دایی در اروپا بود. او با هرتابرلین، لیگ قهرمانان را به لرزه درآورد. 11 بار به میدان رفت و با 2 گل تاریخی‌اش به چلسی و گل‌زنی به میلان، با 3 گل به بهترین گل‌زن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. درآن مقطع بازی‌های دور دوم هم گروهی انجام می‌شد و همین موضوع به دایی کمک کرد تا بازی‌هایش در لیگ قهرمانان زیاد شود.


سردار آزمون؛ بازکردن دروازه غول‌های اروپا
این فصل دومین فصل حضور سردار آزمون در لیگ قهرمانان اروپاست. او 3 سال پیش با پیراهن روستوف 6 بازی در این رقابت‌ها انجام داد و موفق شد 2 گل بزند؛ 2گل ارزشمند مقابل بایرن‌مونیخ و اتلتیکو‌مادرید. سردار با گل‌زنی مقابل لیون، سه‌گله شد و به دایی رسید. این بازیکن این فرصت را دارد تا با زدن یک گل دیگر در لیگ قهرمانان اروپا به بهترین گل‌زن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود.

 

مهدی مهدوی‌کیا؛ گل‌زنی به یوونتوس در خاک ایتالیا
موشک ایرانی ‌هامبورگ موفق شد 2 فصل با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود. در فصل 2000-99 در 6 بازی هامبورگ در 5 بازی به میدان رفت و موفق شد به یوونتوس و لاکرونیا هم گل بزند. بازی مهدی مقابل یوونتوس یکی از نمایش‌های درخشان‌ یک ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان است. مهدی و هامبورگ در فصل 2007-2006 هم به لیگ قهرمانان رسیدند که مهدوی‌کیا در هر 6 بازی تیمش ازجمله 2 بازی برابر آرسنال بازی کرد. در هر 2 فصل هامبورگ از گروهش بالا نرفت؛ وگرنه بازی‌های مهدوی‌کیا بیشتر هم می‌شد.

 

علی کریمی؛ 6 بازی در لباس بزرگان آلمان
جادوگر هم سابقه 3 فصل حضور در لیگ قهرمانان را دارد؛ بااین‌حال او خیلی کم به بازی گرفته شد. در فصل 2006-2005 که کریمی یک نیم‌فصل رؤیایی در بایرن داشت و در بیشتر بازی‌ها ثابت بود، در لیگ قهرمانان بیشتر نیمکت‌نشین می‌شد. درمجموع او 3 بازی مقابل راپیدوین، بروخه بلژیک و میلان انجام داد. گل او به راپید وین در تاریخ 22/11 / 2005 آخرین گل یک ایرانی در لیگ قهرمانان بود تا اینکه آزمون در سال2016 پس از 11 سال این طلسم را شکست. کریمی در فصل بعدش هم 2 بازی با پیراهن بایرن مقابل اسپارتاک مسکو و اسپورتینگ لیسبون انجام داد. او شاید تصور می‌کرد دیگر رنگ لیگ قهرمانان اروپا را نبیند؛ اما انتقال عجیبش به شالکه چنین فرصتی را برایش پیش آورد. در فصل 2011-2010 در مرحله یک‌چهارم نهایی آن رقابت‌ها علی کریمی در بازی با اینتر چنددقیقه‌ای برای شالکه بازی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->