سرخط خبرها
گزارش مهرماهی

شرح مدیرکل آموزش و پرورش استان از وضعیت آمادگی مدارس و اقدامات سال جاری

  • کد خبر: ۵۶۸۹
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
شرح مدیرکل آموزش و پرورش استان از وضعیت آمادگی مدارس و اقدامات سال جاری
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شمار دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال قبل بیش از ۶۰ هزار نفر افزایش یافته است.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش قاسمعلی خدابنده در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود جمعیت دانش آموزی استان با شمارش مراکز پیش دبستانی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برسد و بیشترین افزایش جمعیت دانش آموزی در حاشیه شهر مشهد، شهر جدید گلبهار و در حاشیه شهرستان‌های بزرگ مانند سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه بوده است. وی با اعلام اینکه از نظر رشد جمعیت دانش آموزی در مشهد منطقه تبادکان با حدود ۹۰۰۰ دانش آموز در ابتدای فهرست است، افزود: ناحیه ۷ با ۷۵۰۰ دانش آموز و ناحیه یک با حدود ۷۰۰۰ دانش آموز جدید به ترتیب بیشترین افزایش شمار دانش آموزان را داشته اند.

۶۰ درصد مدارس مجهز به کلاس درس هوشمند
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین بیان کرد: به منظور استفاده از فناوری‌ها و روش‌های تدریس نوین حدود ۶۰ درصد مدارس استان مجهز به حداقل یک کلاس درس هوشمند هستند که این آمار از لحاظ کمی و کیفی باید ارتقا یابد. خدابنده ادامه داد: میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس استان ۲۴ نفر است، اما در برخی شهر‌های استان این عدد به بالای ۴۰ نفر نیز می‌رسد. وی درباره پیش بینی فضا‌های آموزشی برای دانش آموزان جدید نیز گفت: بخشی از این دانش آموزان به کلاس‌های موجود می‌روند و بخشی نیز که حدود ۲۰ درصد هستند نیاز به کلاس جدید دارند که با توجه به نبود امکان برای افزایش تعداد کلاس‌ها در برخی مدارس از «کانکس» برای حل این مشکل استفاده خواهد شد.

کمبود ۱۶ هزار معلم در استان
این مقام مسئول افزود: در این راستا از ۲۰ «کانکس» به عنوان کلاس درس در مناطق حاشیه شهرمشهد، بخش رضویه، تبادکان و مدارس عشایری استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه این استان برای سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۶ هزار معلم مواجه است، اظهارکرد: تعدادی از این کمبود‌ها از طریق جذب نیرو‌های حق التدریس، نهضت سوادآموزی و مراکز پیش دبستانی جبران خواهد شد.

تعداد شکایات یک دهم جمعیت دانش آموزان
وی با اشاره به تعداد و روند شکایات گفت: ۱۲۰۰ شکایت در روند ثبت نام مدارس استان دریافت و رسیدگی شد که این تعداد معادل یک دهم درصد شمار جمعیت دانش آموزان استان است و ۳۷ شکایت نیز از مدارس غیر دولتی استان دریافت و به آن رسیدگی شد.

برگزاری مراسم آغاز مهر در هنرستان
وی گفت: با توجه به شعار رونق تولید، مراسم نمادین بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه ۹۸ در یکی از هنرستان‌های آموزش و پرورش ناحیه ۷ برگزار شد تا مهارت آموزی و توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش به عنوان یکی از رویکرد‌های اصلی آموزش و پرورش استان در دستور کار
قرار گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->