سرخط خبرها
در اولین جلسه شورای اجتماعی ۲ محله رقم خورد

انتخاب رئیس و نایب‌رئیس محلات هنرور و عامل

  • کد خبر: ۶۷۵۰
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴
انتخاب رئیس و نایب‌رئیس محلات هنرور و عامل

محبوبه فرامرزی
دبیرشهرآرامحله منطقه2

جلسه شورای اجتماعی محله2 هنرور و عامل در حسینیه شهید نقیبی خیابان هنرور و مسجد زینبیه خیابان مطهری برگزار شد. در این2 جلسه با انتخاب اکثریت آرا رئیس و نایب‌رئیس این دو شورای اجتماعی محلات انتخاب شدند.
به گزارش شهرآرامحله، در جلسه شورای اجتماعی محله هنرور، دبیر شورای اجتماعی محلات منطقه2 بیان کرد: در دوره‌های پیش رئیس شورای اجتماعی در هر محله رئیس ناحیه یا معاونش بود اما در دوره جدید رئیس و نایب رئیس از میان اعضای شورای اجتماعی با انتخاب خود اعضا انتخاب می‌شود.
محمدرضا محمدزاده ادامه داد: در هر محله تنها هماهنگی جلسه اول که مربوط می‌شود به انتخاب رئیس و نایب رئیس به عهده ماست اما از جلسه بعد انتخاب زمان و مکان جلسات با خودتان است.
در ادامه هر یک از اعضا به معرفی اجمالی از خود پرداختند. جواد محمدی، سعید صادق‌زاده، سید محمد علی یثربی، مهدی ظریف، محسن ذوالفقاری، علی حبوبی، فاطمه نیک و سیده نرجس واعظ موسوی در این جلسه در کنار حسین خوشدل، نماینده علی‌البدل ساکنان حضور داشتند. در این بین سید محمدعلی یثربی نماینده مساجد، علی حبوبی نماینده کسبه، جواد محمدی ساکن جوان محله و سعید صادق‌زاده ساکن محله برای ریاست شورای اجتماعی محله هنرور نامزد شدند. پس از رأی‌گیری علی حبوبی، نماینده کسبه، با 6 رأی به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد. در ادامه رأی‌گیری برای عنوان نایب‌رئیسی این شورا آقایان سید محمدعلی یثربی، سعید صادق‌زاده، جواد محمدی و خانم فاطمه نیک نامزد شدند که پس از رأی‌گیری فاطمه نیک نماینده تشکل‌ها به عنوان نایب رئیس شورای اجتماعی محله هنرور در دوره پنجم شورای اجتماعی انتخاب شد.
محمدزاده، دبیر شورای اجتماعی محلات، پس از انجام انتخابات بیان کرد: از چهارم آبان ماه در عرصه میدان شهدا به زائران پیاده خدمت‌رسانی می‌‌کنیم. در این زمینه جلسه‌ای با اعضای شورای اجتماعی که انتخابات آن‌ها انجام شده است، برگزار می‌کنیم. هر کدام از شما هر کاری از دستتان برمی‌آید می‌توانید با ما در میان بگذارید.
علی حبوبی، رئیس شورای اجتماعی محله هنرور، در این‌باره گفت: ما سال گذشته در محلات هدایت، هنرور و حسین باشی نزدیک به 800نفر را از کاروان پیاده اسکان دادیم و با کمک خیران این محلات سه وعده صبحانه، ناهار و شامشان را تقبل کردیم.
مهدی ظریف، نماینده ساکنان نیز در ادامه صحبت‌های حبوبی بیان کرد: سال گذشته به اطراف حرم رفتیم و به افرادی که به صورت شخصی به مشهد آمده بودند و جا و مکان نداشتند فیش‌هایی می‌دادیم که جنبه معرفی‌نامه داشت. این افراد با در دست داشتن این فیش‌ها آدرس و تلفن محل اسکان را در اختیار داشتند و برای اسکان با مشکلی مواجه نبودند. البته افزون بر اسکان سه وعده غذایی هم به صورت روزانه دریافت می‌کردند. امسال نیز همین روند ادامه خواهد یافت.
پس از اتمام جلسه شورای اجتماعی محله هنرور به مطهری یک و مسجد زینبیه رفتیم. بنا بود جلسه شورای اجتماعی محله عامل در این مسجد برگزار شود. رئیس اداره اجتماعی-فرهنگی شهرداری منطقه2 هم در این جلسه حضور داشت. 
سجاد رستمی، رئیس اداره اجتماعی، فرهنگی شهرداری منطقه2 در این جلسه بیان کرد: مدیریت شهری از سال 86 با هدف افزایش مشارکت مردم در سیاست‌گذاری‌ها، شورای اجتماعی محلات را راه‌اندازی کرد. مدیریت شهری می‌خواست با این اقدام مردم نسبت به محله‌ای که در آن زندگی می‌کنند احساس تعلق داشته باشند.
وی ادامه داد: در واقع مدیریت شهری با این اقدام سعی در مدیریت شهر داشت. چرا که کوچه به کوچه و محله به محله شهر از سوی مردم مدیریت می‌شود و این کوچه‌ها و محلات شهر را می‌سازد. با این اقدام از دل محلات تصمیمات شهری گرفته می‌شد.
رئیس اداره اجتماعی، فرهنگی شهرداری منطقه2 خطاب به اعضای شورای اجتماعی محله عامل گفت: شما که منتخبان شورای اجتماعی محلات هستید باید حساسیت، جدیت، پشتکار و...داشته باشید. از سوی دیگر حضور بیشتری در جلسات محله‌تان داشته باشید و در این راستا گام بردارید. چرا که حضور در جلسات گام اول است.
وی در ادامه گفت: اعضای شورا درراستای شناسایی ظرفیت‌های محلی گام بردارند. افزون بر این توجه به آموزه‌های دینی مانند احترام به بزرگ‌ترها نیز می‌تواند دردستورکار شوراهای اجتماعی قرار گیرد که اگر یک محله در این‌باره موفق باشد شورای اجتماعی به ثمر رسیده است. در ادامه محسن متولی اشکذری، نماینده تشکل‌ها، خواستار اصلاح پلاک کوچه‌های این محله از عامل به علامه حر عاملی شد که بنا شد پیگیری شود.
پس از پایان صحبت‌های سجاد رستمی رأی‌گیری برای انتخاب رئیس و نایب‌رئیس این شورای اجتماعی انجام شد و در پایان محسن متولی اشکذری، نماینده تشکل‌ها با ۴ رأی رئیس و حمیدرضا ابراهیمی، نماینده مساجد با ۵ رأی نایب رئیس این شورای اجتماعی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->