ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها

روز خوب آزادی

  • کد خبر: ۶۷۸۷
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
روز خوب آزادی
گلباران کامبوج به افتخار حضور بانوان

تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه‌ای آسان، کامبوج را شکست داد تا به‌گونه‌ای تمرین گل‌زنی کرده باشدو آماده دیدارهای بعدی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ شود. ایران و کامبوج در دومین دیدار مرحله گروهی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 17 پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که با نتیجه پُرگل 14 بر صفر به سود تیم ایران به پایان رسید. نکته درخشان این بازی، حضور بی‌دردسر بانوان در ورزشگاه آزادی بود. رخدادی که بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت و حتی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، هم به آن واکنش نشان داد و از مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان، بابت آن قدردانی کرد. تیم ملی فوتبال ایران، سه‌شنبه 23 مهر در سومین دیدار در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 میهمان بحرین خواهد بود. ملی‌پوشان کشورمان در دیدار اول با نتیجه 2 بر صفر هنگ‌کنگ را شکست داده بودند. بحرین و عراق، تیم‌هایی هستند که همیشه در برابر آن‌ها دچار مشکل می‌شویم و برای ما مشکل‌آفرین بوده‌اند. بازیکنان ما باید بازی با این دو تیم را بسیار متفاوت‌تر از بازی با کامبوج قلمداد کنند. این دو مسابقه، عیار ویلموتس را نمایان خواهد کرد. شاگردان سرمربی بلژیکی تیم ملی کشورمان، پس از این دو بازی آسان، به مصاف بحرین می‌روند. دیداری سخت در منامه که تلخ‌ترین شکست تاریخ فوتبال ملی در آن رقم خورد.

 

کامبوج، پایبند به اصول هجومی
موضوعی که در این بازی بسیار آشکار بود،‌روش بازی کامبوجی‌ها بود. آنها با اینکه از جنبه توان تیمی، در اندازه ایران نبودند، اما به دفاع اتوبوسی روی نیاورده و کاملاً باز بازی می‌کردند و بازی‌سازی را از همان خط دفاع شروع می‌کردند و تلاش داشتند اصول تاکتیکی‌شان را رعایت کنند. نکته ای که فلیکس دالماس، سرمربی تیم ملی کامبوج هم پس از بازی به آن اشاره کرد و گفت: برای آینده فوتبال کامبوج، تلاش کردیم روی اصولمان پایبند باشیم، چون این‌گونه است که تغییر ایجاد می‌شود. برای این تغییر باید بجنگید. به بازیکنانمان افتخار می‌کنیم و با این تفاوت که بین ما وجود دارد، بازیکنانمان روحیه جنگندگیشان را حفظ کردند و روی ایدئولوژی پایبند بودند و این راهی است که می‌توانیم رشد کنیم. این سبک بازی سبب شد تا در بسیاری از دقایق بازی، برتری عددی ملی‌پوشان کشورمان در فاز هجومی، نسبت به حریف بیشتر باشد و مرور چندباره صحنه حمله‌های ایران، گواه همین موضوع است. موقعیت های 4 به 2 و 5 به 3، بارها هنگام حمله‌های ایران پیش می آمد که ناشی از سبک بازی کامبوج بود.

 

مهاجمان گلزن تیم ویلموتس
نتیجه عجیب 14 بر صفر در حالی رقم خورد که کریم انصاری‌فر و سردار آزمون به ترتیب ۴ و ۳، طارمی و محبی هر کدام ۲ و نوراللهی و محمدی، هرکدام یک بار موفق به گلزنی شدند. گلزنی طارمی و انصاری‌فرد در این بازی سبب شد تا این دو بازیکن، هر یک با زدن ۵ گل در ۴ بازی آخر، بهترین علمکرد را در تیم ملی داشته باشند. ملی‌پوشان کشورمان جمعا ۲۲ بار در ۴ بازی گلزنی کردند که آمار بسیار خوبی به‌شمار‌می‌رود. کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی هر کدام با زدن ۵ گل، بیشترین سهم گلزنی را در تیم ویلموتس داشتند و سردار آزمون نیز با ۴ گل بعد از این دو قرار دارد. در چهار باری که تیم ملی با هدایت ویلموتس به میدان رفته، ۲ هت‌تریک اتفاق افتاده است؛ مهدی طارمی نخستین ملی‌پوشی بود که برای ویلموتس هت تریک کرد. این اتفاق در دیدار دوستانه ایران مقابل سوریه افتاد که طارمی زننده ۳ گل از ۵ گل تیم ایران در آن بازی بود. همچنین سردار آزمون نیز موفق به ثبت هت‌تریک شد. کریم انصاری‌فرد که پیش از این یک‌بار در زمان هدایت ویلموتس برای تیم ملی گلزنی کرده بود، مقابل کامبوج ۴ گل به ثمر رساند تا نه‌تنها بهترین گلزن این بازی باشد و در کنار مهدی طارمی با ۵ گل، بهترین گلزن تیم ملی در چهار بازی گذشته شود، بلکه نخستین ملی‌پوشی باشد که در زمان مربی‌گری ویلموتس پوکر کرده است. در این بازی، محمد محبی و مهرداد محمدی نیز در نخستین بازی ملی‌شان، موفق به گلزنی شدند.

 

کاپیتان دست‌نیافتنی شد
کاپیتان تراکتوری تیم ملی، با حضور در دیدار برابر کامبوج، پنجمین دوره حضور در بازی‌های مقدماتی جام جهانی را آغاز کرد. برای نخستین بار در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود که مسعود شجاعی، تلاش برای به‌جاگذاشتن رکورد آغاز کرد و توانست در فهرست نهایی ایوانکوویچ، جایی برای خود باز کند و در دیدارهای برگزارشده در جام جهانی نیز به میدان برود. پس از این، مسعود شجاعی را در بازی‌های مقدماتی جام‌های جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز دیدیم. او تا آن زمان به اندازه بزرگانی همچون دایی و باقری، چهار دوره در بازی‌های مقدماتی جام جهانی حضور یافته بود تا اینکه در دیدار برابر کامبوج از بازی‌های مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ نیز به میدان رفت تا پنجمین حضورش در بازی‌های مقدماتی جام جهانی را آغاز کند.

 

پس از 21 سال، دو برادر در تیم ملی
یکی از ویژه‌ترین نکته‌های فهرست مارک ویلموتس برای بازی با کامبوج و بحرین، حضور مهرداد و میلاد محمدی به طور همزمان در تیم ملی بود. همچنین مهرداد محمدی، انتخاب نهایی ویلموتس برای حضور در جناح چپ دفاعی بود. مانند بازی با هنگ‌کنگ که باز هم میلاد محمدی انتخاب نهایی ویلموتس شد. اما در دقیقه 74 بازی با کامبوج، اتفاق ویژه‌ای رخ داد. مهرداد محمدی به جای محمد محبی وارد میدان شد تا یک رکورد پس از 21 سال تکرار شود. پیش از این در بهمن ماه سال 1377، حسین و رسول خطیبی به طور همزمان در ترکیب ایران در برابر چین حضور داشتند.

 

بیرانوند بالاتر از آلیسون و ترشتگن
بیرانوند در این بازی، با مهار سومین پنالتی در جریان بازی‌های رسمی تیم ملی، رکورددار شد. او هر سه پنالتی را در فاصله تقریبا 15 ماه مهار کرد. ابتدا در جام جهانی، پنالتی رونالدو، سپس در جام ملت‌ها، پنالتی احمد مبارک و پنج‌شنبه، سوکپنگ را در گلزنی ناکام گذاشت. آمار پنالتی‌های بیرانوند در این مدت اما از این رکورد هم عجیب‌تر بوده است. از پنالتی رونالدو تا امروز، 14 نفر به بیرانوند پنالتی زده‌اند و 9 نفرشان، در گلزنی ناکام بودند. آمار 7/35 درصد گل‌شدن پنالتی‌ها، که برای دروازه‌بان‌های مطرح جهان هم کم‌سابقه است و معمولا این عدد، برای بیشتر دروازه‌بان‌ها حتی آلیسون و ترشتگن به بالاتر از 70 درصد می‌رسد. عمر السوما در جام ملت‌ها، لوسیانو پریرا و روح‌ا... سیف‌اللهی در لیگ برتر، بهنام برزای در جام حذفی و یویا اوساکا در جام ملت‌های آسیا، بازیکنانی هستند که پنالتی‌شان را مقابل بیرانوند گل کرده‌اند. در فهرست کسانی که مقابل او پنالتی از دست دادند، نام‌های بزرگی دیده می‌شود. در بازی پرسپولیس و پدیده در جام حذفی فصل پیش که به ضربات پنالتی کشید هم او با مهار پنالتی نعمتی، پرسپولیس را به مرحله بعدی فرستاد. حتی اگر قرار باشد فقط پنالتی‌هایی که توسط بیرانوند گرفته شده‌اند را محاسبه کنیم، او توانسته نیمی از پنالتی‌هایش را مهار کند. افزون بر این، 5 نفر که پنالتی‌شان توسط بیرانوند مهار شده، 4 نفر هم خودشان پنالتی را بیرون زدند. موضوعی که نشان می‌دهد مهارت او در ضربه‌های پنالتی، تا چه اندازه فشار روانی روی بازیکنان حریف ایجاد می‌کند. فرشید اسماعیلی در دربی تهران و مهدی کیانی در نیمه‌نهایی جام حذفی فصل پیش، مهمترین نمونه‌ها بودند. پنالتی‌هایی که اگر هرکدام گل می‌شد، شاید یک جام را از پرسپولیس دریغ می‌کرد. در ضربات پنالتی جام حذفی مقابل پدیده هم ریگی و مرادمند، آنقدر تلاش کردند که توپ را محکم و زاویه‌دار بزنند که ضربه‌شان به جایی غیر از چارچوب دروازه رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->