پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات!
سرخط خبرها

آغاز تمرینات تیم کشتی #تا_ثبت_جهانی_توس با حضور ستاره‌ها

  • کد خبر: ۶۷۹۴
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
آغاز تمرینات تیم کشتی #تا_ثبت_جهانی_توس با حضور ستاره‌ها
تمرینات تیم کشتی #تا_ثبت_جهانی_توس با حضور حسن یزدانی و جبرئیل حسن‌اُف، رنگ و بویی جدی‌تر به خود گرفت.

نادر نوروزی - پس از سال‌ها خاموشی خراسانی‌ها در سطح اول کشتی ایران، حالا قرار است در لیگ برتر کشتی، با ترکیبی از کشتیگیران توان‌مند ملی و بومی، روز‌های خوب را دوباره تجربه کنند. تیم کشتی #تا_ثبت_جهانی_توس در حالی تمرینهایش را از سه شنبه هفته گذشته آغاز کرد که با حضور حسن یزدانی و جبرئیل حسن‌اُف، رنگ و بویی جدی‌تر به خود گرفت که در آستانه 3 روز مانده به آغاز لیگ برتر، خبر از آمادگی این تیم برای حضور در کورس قهرمانی می‌دهد.

 

کشتی کشتی کشتی کشتی کشتی کشتی کشتی کشتی کشتی کشتی کشتی کشتی

 

مجید خدایی، قهرمان سال‌های نه چندان دور مشهدی‌ها، هدایت این تیم را بر عهده دارد و قاسم امانی فیلابی و حسین رنگرز، دستیاران او در کادر فنی هستند. حسن یزدانی دارنده طلای المپیک، جبرئیل حسن‌اُف کاپیتان تیم ملی آذربایجان و دارنده نقره جهانی، یونس سرمستی، محمد نخودی، ابوالفضل حاجی‌پور، اسماعیل نجاتیان، امیرحسین مقصودی، جواد حمیدی، جعفر شمس ناتری، ایمان رحمانی‌زاده، محمد نامجو مطلق، علیرضا کریمی، اسماعیل محمودی، مصطفی نجفی و امیرحسین متقی، ترکیبی از کشتیگیران جوان بومی و چهره‌های مطرح ملی و لیگ هستند که امسال قرار است با دوبنده #تا_ثبت_جهانی_توس، با حریفان در لیگ برتر کشتی آزاد سرشاخ شوند.

 

استقبال پرشور از نخستین تمرین
خانه کشتی استاد حمید توکل، پنج‌شنبه میزبان جمعیت بسیاری بود که می‌خواستند کشتیگیران مطرح ملی از جمله حسن یزدانی را در لباس تیم شهر خود ببینند. همچنین تعدادی از مربیان و پیشکسوتان کشتی خراسان هم از نزدیک شاهد برگزاری اولین جلسه تمرین تیم بودند که نشان از جان‌گرفتن دوباره کشتی خراسان دارد. اما نکته مهم، فرصت استثنایی برای معرفی دوباره کشتی‌گیران خراسانی به سطح اول کشور است. حضور حسن یزدانی، جبرئیل حسن‌اُف و سایر چهره‌های با تجربه این تیم در تمرینها، به کشتی‌گیران جوان مشهدی حاضر در ترکیب، این فرصت را می‌دهد توانایی‌شان را در برابر عنوان‌داران جهانی بسنجند. حسن یزدانی، نفر اول ترکیب این تیم، آغازگر تمرین بود و کشتیگیران را گرم کرد و در طول تمرین بارها در اجرای فنون و تمرین، روی تشک در کنار جوان‌تر‌ها حاضر شد و با وزن‌های پایین‌تر و بالاتر از خودش کشتی گرفت.

 

چرا #تا_ثبت_جهانی_توس؟
مسعود ریاضی، رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی، که از بانیان اصلی تشکیل این تیم بوده، در نخستین جلسه تمرین گفت: کشتی خراسان با این تیم می‌تواند خود را در سطح اول کشتی کشور ببیند و جوانان خراسانی که سال‌ها از حضور بر روی تشک لیگ برتر محروم بودند، حالا فرصتی برای خودباوری و سرشاخ شدن با برترین‌ها دارند. وی افزود: درباره نام‌گذاری تیم باید بگویم هدف ما تنها حضور در میدان ورزش نیست بلکه این تیم یک شخصیت فرهنگی دارد و پیامی را می‌خواهد از راه کشتی منتقل کند. توس زادگاه شخصیت‌های بزرگی مانند ابوالقاسم فردوسی بوده است و باید برای معرفی آن در سطح جهانی و ثبت بین‌المللی آن تلاش کنیم. ریاضی ادامه داد: از رسانه‌ها، خبرنگاران و دوستاران این تیم می‌خواهم نام این تیم را با همان هشتگ و شکلی که از سوی هیئت کشتی اعلام شده درج کنند تا در کنار دیگر کارهایی که برای جهانی‌شدن توس انجام می‌شود، قرار گیرد و مخاطبان در فضای مجازی، در جریان اخبار آن قرار بگیرند. رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد افزود: حسن یزدانی یکی از اسطوره‌های کشتی ایران است. او هم در زمینه فنی و هم در اخلاق، یک الگو است و حضورش در مشهد، فرصتی برای جوان‌تر‌ها خواهد بود که باید از آن استفاده کنند. لیگ برای پرورش کشتی‌گیر نیست بلکه برای داغ‌کردن فضای کشتی و جذب تماشاگران است تا زمینه استقبال دوباره مردم از کشتی فراهم شود و به همین سبب، از حضور ستاره‌ها در تیم بهره می‌بریم تا کشتی استان رشد کند، وگرنه دوست ندارم این‌اندازه هزینه کنیم و کشتی گیر غیربومی بیاوریم و در نهایت از ما انتقاد شود.

 

خدایی: ترکیبی باتجربه در کنار انگیزه جوانی داریم
سرمربی تیم #تا_ثبت_جهانی_ توس، در آغاز تمرین، برای حاضرین در سالن و شاگردانش از قدمت کشتی خراسان گفت: همه می‌دانند که ما برای قهرمانی در لیگ حاضر می‌شویم و ترکیبی از با تجربه‌ها و کشتی‌گیران با انگیزه بومی هستیم. حضور بر روی این تشک، فرصتی است که دوباره خراسانی‌ها، توانایی‌هایشان در کشتی را ثابت کنند. تمرینات ما در مشهد آغاز شده و اردوی خوبی پیش از آغاز لیگ داریم. برخی‌ها دیرتر به ما افزوده شدند اما با توجه به حضورشان در اردو‌های ملی، آمادگی خوبی دارند و در مجموع، سطح آمادگی تیم تا روز برگزاری مسابقات، به میزان خوبی خواهد رسید. آماده نخستین دیدار لیگ برتر هستیم که برابر دانشگاه آزاد تهران به میدان خواهیم رفت. به همراه کادر فنی، سایر تیم‌ها را آنالیز کردیم و شناخت خوبی از سایر تیم‌ها داریم و با همین شناخت، در ترکیب خود از کشتی‌گیرانی که داریم استفاده می‌کنیم.

 

یزدانی: مردم ما را حمایت کنند، از حضور در مشهد خوشحالم
ویژه‌ترین عضو تیم کشتی توس، بدون شک حسن یزدانی است. او که دیروز از سوی هواداران مورد استقبال زیادی قرار گرفت، در رابطه با پیوستن به نماینده استان گفت: با گفتگوهایی که با آقای ریاضی و خدایی داشتیم، توافق کردیم که در این تیم کشتی بگیرم. خوشحالم که به #تا_ثبت_جهانی_توس پیوستم. ما کشتی‌گیر هستیم و همه توانمان را بر روی تشک به‌کارمی‌بریم تا پیروز شویم اما خوشحال هستم که این حضور ما در مشهد و تیم #تا_ثبت_جهانی_توس، یک پیام فرهنگی دارد که به تلاش ما ارزش بیشتری می‌دهد. ترکیب خوب و آماده‌ای داریم و امیدوارم با نمایشی که در لیگ اجرا خواهیم کرد، به فینال راه یابیم. از حضور در مشهد خوشحال هستم و از مردم و دوستداران کشتی در این شهر می‌خواهم ما را حمایت کنند تا به هدفی که این تیم دارد برسیم. پیش از حضور در تمرین، به همراه سایر هم‌تیمی‌هایم در آرامگاه فردوسی حضور پیدا کردیم که برای خودم تجربه‌ای تازه و خاطره‌انگیز بود که این را هم باید به حساب همین تیم گذاشت و مسئولینی که کمک کردند که با تشکیل این تیم، نام فردوسی دوباره مطرح شود و کشتی خراسان جانی دوباره بگیرد.

 

22 مهر: تاریخ آغاز لیگ برتر
لیگ برتر کشتی، امسال جانی دوباره گرفته و در حال احیاشدن است، ورود تیم‌ها با اسپانسر‌های بخش خصوصی و همچنین حضور ملی‌پوشان در لیگ و کشتی‌گیران خارجی، نوید لیگی جذاب و تماشایی را می‌دهد اما هنوز نام کشتی‌گیران تیم‌ها در وزن‌های گوناگون اعلام نشده است. لیگ برتر کشتی در سه‌شنبه هفته آینده، آغاز خواهد شد و از رسانه ملی نمایش داده می‌شود و احتمالا نبردهای جذاب آن، از خوزستان تا تهران و مشهد می‌تواند بار دیگر پای خیلی از کشتی‌دوستان را به سالن‌ها باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->