تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است
سرخط خبرها

شکل‌گیری نخستین لیگ فوتبال کودکان در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۸۱۰
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
شکل‌گیری نخستین لیگ فوتبال کودکان در خراسان رضوی
دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: با شکل‌گیری "نخستین لیگ فوتبال برای کودکان زیر ۱۲ سال" در خراسان رضوی رقابت‌های تیم‌های مدعی امروز ۲۰ مهره ماه در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن حیدری گفت: ۳۵ تیم در قالب پنج گروه، نخستین لیگ فوتبال کودکان زیر ۱۲ سال این استان را آغاز کرده و به صورت دوره‌ای و متمرکز رقابت‌ها را در مناطق مختلف خراسان رضوی پیگیری می‌کنند.
وی نخستین لیگ کودکان زیر ۱۲ سال خراسان رضوی را مختص فوتبالیست‌های فعال در مدارس فوتبال مجاز این استان اعلام و بیان کرد: ۷۰۰ بازیکن زیر ۱۲ سال سن و کادر مدیریت تیم‌های فوتبال از شهرستان‌های مشهد، تایباد، خواف، تربت‌جام، فریمان، کاشمر، بیشابور و بردسکن در این مسابقات حضور دارند.
وی سازماندهی نخستین لیگ فوتبال برای کودکان زیر ۱۲ سال را در خراسان رضوی سبب تبدیل دوره فعالیت "مدارس فوتبال" از فصلی به دایمی ذکر و بیان کرد: راه‌اندازی چنین برنامه ورزشی در عرصه فوتبال همچنین سن ورود بازیکنان را به فضای مسابقاتی به ۱۲ سال کاهش می‌دهد.
دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی افزود: اصلی‌ترین و مهمترین هدف راه‌اندازی لیگ فوتبال برای کودکان زیر ۱۲ سال آموزش اصول بازی جوانمردانه به بازیکنان از سنین پایه است. همچنین از دل این لیگ می‌توان بازیکنان مستعد را نیز شناسایی کرد.
وی گفت: همه تیم‌های حاضر در شکل‌گیری نخستین لیگ فوتبال کودکان زیر ۱۲ سال خراسان رضوی در زمین اختصاصی خود میزبان تیم‌های حرف هستند. بر این اساس هر فوتبالیست خردسال حداقل در هفت زمین چمن مختلف برای مسابقه رسمی حضور یافته که باعث می‌شود فضای واقعی یک لیگ فوتبال را بطور کامل تجربه نماید.
۷۰ مدرسه فوتبال فعال در سطح خراسان رضوی هر یک بطور میانگین دست‌اندرکار آموزش ۱۲۰ نفر در این رشته ورزشی هستند. بر این اساس حدود ۹ هزار کودک و نوجوان خراسانی هم‌اینک مشغول فراگیری فنون و مهارت‌های ورزش فوتبال هستند.
منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->