تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها
از بلند پروازی تا ناملایمات اقتصادی

داستان افرادی که به جرم غیر عمد زندانی اند

  • کد خبر: ۶۸۵۲
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳
داستان افرادی که به جرم غیر عمد زندانی اند
نوسانات ارزی و به تبع آن مشکلات اقتصادی سید جواد و آرزوهایش را بی نصیب نگذاشت. چیزی نگذشت که او ماند و انبوهی از کالاهایی که مشتری نداشتند...

سهیل دیبا - مدت ها شاگردی کرده بود. از این کارگاه به آن کارگاه، در کارگاه های زیادی زیر دست چندین استادکار آموزش دیده بود، به نحوی که با نگاه کردن به ظاهر کفش از راه دور جنس آن را تشخیص می داد. آنچه درباره کیفیت آن می گفت نیز درست بود. سیدجواد چنان در کارش خبره شده بود که خودش تبدیل به یک استادکار شده بود. اما کمبود سرمایه او را از رسیدن به آنچه در ذهنش بود، بازمی داشت. او مدت های مدیدی پس انداز کرد تا توانست سرمایه اندکی جمع کند و پس از مشورت با قدیمی های بازار یک کارگاه کوچک در یکی از راسته بازارهای مشهد راه انداخت و اقدام به تولید کفش کرد.
هدف اولیه اش تولید کفش های باکیفیت به منظور شناخته شدن در بازار بود، خیلی زود به این هدفش رسید و مشتری های خوبی هم پیدا کرد. همه چیز گویای یک موفقیت چشمگیر در آینده ای نه چندان دور بود. او در ادامه چند کارگر را هم به کار گرفت تا بتواند جواب مشتری هایش را بدهد.


از بلند پروازی تا ناملایمات اقتصادی
همه چیز برای سید جواد طبق همان چشم اندازی که ترسیم کرده بود پیش می رفت، اما وقتی خودش را با سایر همکارانش که با او شروع کرده بودند مقایسه می کرد و برو بیای آن ها را می دید، به فکر فرو می رفت که چطور آن ها توانسته اند به این نقطه برسند اما او درجا می زند.
بلندپروازی زمانی به سراغ سیدجواد آمد که او به قصد رونق کار و بی توجه به وضعیت بازار و دیگر شاخصه های اقتصادی، قصد کرد راه صدساله را یک شبه طی کند و با گسترش کارش خیلی زود از جایش بلند شود و جزو تولیدکنندگان بزرگ قرار بگیرد.
این تولیدکننده خرده پا بدون پشتوانه های مالی پایدار و مشورت با اهل فن، مواد اولیه لازم برای تولید کفش را به مقدار زیادی خریداری و دپو کرد. اما چون سرمایه کافی نداشت به امید تولید و فروش بیشتر، به جای پول نقد به صورت بی حساب و کتاب چک صادر کرد.
او کارگاه کوچکش را توسعه داد و با به کارگرفتن کارگران بیشتر، قصد داشت به سرمایه های کلان دست یابد. نوسانات ارزی و به تبع آن مشکلات اقتصادی که گریبان بسیاری از تولیدکنندگان را گرفته بود، سید جواد و آرزوهایش را هم بی نصیب نگذاشت. چیزی نگذشت که او ماند و انبوهی از کالاهایی که مشتری نداشتند. از طرفی کم کم موعد چک ها فرا رسید و فروشندگان خواستار وصول چک ها بودند.ادامه نوسانات اقتصادی و رکود در بازار هم زمان شد با شکایت فروشندگان مواد اولیه، در این گیر و دار و برگشت خوردن چک ها، سیدجواد ماند و آرزوهایی که او را به ناکجاآباد می رساند.با شکایت شاکیان، پرونده ای در دادسرای مشهد تشکیل و این تولید کننده کفش به دلیل بدهی مالی محکوم به حبس شد.


زندانیانی که نیازمند کمک هستند
جواد غفاریان قدیرزاده طوسی، مدیر عامل ستاد دیه شعبه خراسان رضوی با اشاره به این پرونده و پرونده های مشابه آن بیان کرد: پرونده سیدجواد مشتی از خروار افرادی است که بلندپروازانه اما بدون فکر صحیح و شکیبایی پا به عرصه فعالیت های اقتصادی گذاشته‌اند.او با اشاره به اینکه این افراد هیچ جرمی مرتکب نشده اند و جزو زندانیان جرائم غیرعمد محسوب می شوند، ادامه داد: نیکوکارانی که تمایل دارند در آزادی بدهکاران مالی غیربزهکار مشارکت کنند، می توانند با شماره 09138946003 داخلی 14 تماس بگیرند یا با مراجعه به سایت ستاد دیه خراسان رضوی از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی به اهدای کمک های نقدی خود اقدام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->